رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران گفت: براساس بررسی‌های انجام شده در سال ۹۸ تعداد ۱۳۰ اصله درخت مجموعه انقلاب خشک شده و ۵۷ درخت نیز قطع شده که مجموع آنها ۱۸۷ درخت است.

باشگاه انقلاب

به گزارش همشهری آنلاین، داستان خشکیدن یا قطع درختان در تهران تبدیل به یک داستان دنباله‌دار تلخ شده که البته بخش زیادی از آن مربوط به گذشته است و تازه پس از اعلام خشکیدن درختان خیابان ولیعصر (عج) زخم آن باز شده؛ مسئله‌ای که شهروندان به خصوص طرفداران محیط زیست را غمگین و عصبانی کرده است. حالا دیروز نوبت علنی شدن از بین رفتن درختان در مجموعه انقلاب بود که مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران درباره آن گفت: جریان اخبار قطع درختان در شرایطی که با کمبود فضای سبز کارآمد مواجه هستیم، ناراحت کننده است؛ به ویژه اگر درختان قدیمی و با ارزش اکولوژیک، به دلایل مختلف در معرض آسیب خشکاندن و قطع قرار بگیرند.

او افزود: تعدادی از درختان مجموعه انقلاب در سال‌های گذشته خشکانده و قطع شده اما هیچکس تاکنون پیگیر آن نشده است و مردم از دستگاه قضایی انتظار دارند موضوع را پیگیری و نتیجه را به آنها اعلام کنند.

پیرهادی تعداد درختان این مجموعه در سال ۹۸ را ۱۹ هزار و ۵۲۴ اصله درخت عنوان کرد و افزود: این تعداد درخت در حال حاضر به ۱۹ هزار و ۳۲۵ درخت کاهش یافته است.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران افزود: براساس بررسی‌های انجام شده در سال ۹۸ تعداد ۱۳۰ اصله درخت این مجموعه خشک شده و ۵۷ درخت نیز قطع شده که مجموع آنها ۱۸۷ درخت است.

پیرهادی با بیان اینکه موضوع قطع درختان به مجموعه ورزشی انقلاب تهران اعلام شده اما این مجموعه تاکنون اقدام خاصی انجام نداده است، اظهار داشت: سازمان بوستان‌ها باید نسبت به بررسی دوباره این مجموعه و دلایل خشک و قطع شدن درختان سرعت عمل لازم را داشته باشد؛ و علت این امر را به س شهروندان اطلاع بدهند.

او تاکید کرد: باید بررسی احتمالی و الزام به غرس درختان جدید در این مجموعه انجام شود.

پیرهادی ادامه داد: با توجه به سابقه تاریخی و قدمتی که باشگاه انقلاب برای ارائه خدمات ورزشی به شهروندان دارد، از وزارت ورزش می‌خواهم بررسی موضوع را در اسرع وقت انجام و دلایل این مسئله را اعلام کند.

پیرهادی با یادآوری این موضوع که در مجموعه‌ها و سازمان‌ها درختان با بن بالا که دارای ارزش اکولوژیکی زیادی هستند باید به خوبی حفظ و نگهداری شوند، از شهروندان خواست نسبت به اقدامات مشابه خشکاندن و قطع درختان حساس باشند و موضوع را به کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر اطلاع دهند.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر با تاکید بر اینکه درختان در مجموعه‌های عمومی و دولتی نباید مورد بی‌توجهی قرار گیرند و باید نسبت به برخورد قانونی با خاطیان خشک و قطع کردن درختان در اماکن عمومی و دولتی اقدام ویژه صورت گیرد، گفت: این کمیسیون موضوع قطع درختان را در سال ۱۴۰۱ به طور جدی پیگیری کرده و خواهد کرد.

کد خبر 698822
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 3
  • علی IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
    0 0
    کمسیون قطع درختان هم در سال ۱۴۰۱ خیلی فعال شده هر شهری میری همین وضعه شب میخوابی صبح میبینی چندتا درخت قدیمی و بلند قطع شده و اثری ازش نیست