رئیس شورای عالی استان‌ها با اشاره به طرح انتخاب شهردار با رای مستقیم مردم گفت: این طرح شورا را بی‌خاصیت می‌کند از این رو برای مدیریت شهری خطرناک است.

سروري

به گزارش همشهری آنلاین، پرویز سروری در حاشیه نشست هم اندیشی شورای عالی استان‌ها با رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: باتوجه به موضوعات مهمی که در مجلس در مورد لایحه درآمدهای پایدار و طرح انتخاب مستقیم شهردار توسط مردم مطرح بود نیاز بود اعضای شورای عالی استان‌ها در جریان امور جاری در مجلس قرار بگیرند و بر این اساس این نشست هم‌اندیشی برگزار شد تا از اطلاعات و نظرات رئیس مجلس، رئیس فراکسیون مدیریت شهری و روسای کمیسیون‌های عمران، اقتصاد و شوراها استفاده شود.

سروری ادامه داد: به این دلیل اگر شورا را از فرایند انتخاب شهردار حذف کنیم، عملا شوراها بی‌خاصیت می‌شوند. یعنی شورا وقتی نتواند شهردار را انتخاب کند به طور طبیعی نمی‌تواند منتخب مردم را عزل کند. بنابراین اتفاقی که می‌افتد این است که عملا شهردار از شورا تبعیت نمی‌کند.

رئیس شورای عالی استان‌ها ادامه داد: از این رو پیشنهاد ما این است که با برگزاری نشست‌های مشترک و مطالعه دقیق‌تر در این مسئله کارهای علمی‌تری انجام شود و ما به سمت مدلی برویم که بتواند هم شهردار را قدرتمند کند و هم شورا را را از قدرت ساقط نکند.

سروری تصریح کرد: ما این موضوع را برای مدیریت شهری خطرناک می‌دانیم و معتقدیم این مسئله حتما باید با حفظ اقتدار مدیریت شهری همراه باشد.

بیشتر بخوانید:

کد خبر 698691

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام ۱۱ IR ۲۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۶
    3 0
    اتفاقا انتخاب شهرداران کلانشهرها توسط مردم جلوی باند بازی و ویژه خواری شورای شهر را می گیرد.مگر الان مجلس نمی تواند روی عملکرد رئیس جمهور نظارت کند و حتی او را استیضاح و برکنار کند.مخالفت با انتخاب شهردار توسط مردم بیشتر به علت باند بازی و حزب و گروه و ...است نه کاهش وظایف شورا.مثلا حالا شورا چقدر روی بی قانونی در شهرداری نظارت دارد و ..
  • IR ۰۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
    1 0
    شوراها کلا"بی خاصیت هستند خصوصا"درشهرهای کوچک!!!