کمپانی‌های بوئینگ و نورتروپ به طرح «برنامه تولید پیشرفته» که با حمایت دولت آمریکا به اجرا در خواهد آمد، پیوستند. بر اساس این طرح استفاده از چاپگر ۳ بعدی و سایر فناوری‌های تولیدی برای حمایت از تولیدکنندگان و تامین‌کنندگان کوچک‌تر قطعات مورد نیاز کارخانه‌های بزرگ در آمریکا افزایش خواهد یافت.

موشک ناسا

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از رویترز، برنامه «تولید پیشرفته» با نام کامل «تولید افزایشی به پیش» (Additive Manufacturing Forward)، توسط سازمان غیر انتفاعی علوم کاربردی و تحقیقات تکنولوژیک آمریکا (ASTRO America) طراحی و سازماندهی شده است. این برنامه که توسط جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در ماه مه سال جاری رونمایی شده بود، به دنبال آن است که تولید کنندگان را تشویق به استفاده بیشتر از فناوری‌های «تولید افزایشی» (additive manufacturing) کند.
 

موشک-ناسا.jpg


در این تکنولوژی استفاده از چاپگرهای ۳ بعدی، زمینه را برای ساخت اشکال پیچیده در لایه‌هایی از ذرات پلاستک یا فلز، فراهم می‌کند. استفاده از این فناوری می‌تواند زمان تولید قطعات را به شدت کاهش دهد و هزینه تولید قطعات را تا ۹۰ درصد پائین بیاورد. علاوه بر این استفاده از چنین شیوه‌های نوآورانه و فناورانه می‌تواند مصرف انرژی را تا نصف کاهش دهد.
دولت بایدن به این تکنولوژی به عنوان ابداعی نگاه می‌کند که می‌تواند باعث شکوفایی تولید کنندگان و  تامین‌کنندگان خرد قطعات منجر و در نهایت ایجاد شغل‌های بیشتر شود.  
نیل اورینگر رئیس «آسترو آمریکا» درباره، هدف اجرای برنامه «تولید پیشرفته» می‌گوید: بحران تامین کالا تنها در ارتباط با بنادر و نیاز به ساخت بنادر جدید نیست. برای حل این بحران باید قطعات مورد نیاز را در کارگاه‌ها و کارخانه‌های کوچک در همین آمریکا تولید کرد.  

کمپانی‌های «هواپیمایی جی ای»، «انرژی زیمنس»، «فناوری‌های رایتئون»، «هانی ول» و «لاکیهد مارتین» پیش از کمپانی‌هلای بوئینگ و نورتروپ به «برنامه تولید پیشرفته» پیوسته‌اند.
در چارچوب «برنامه تولید پیشرفته»، تولید کنندگان بزرگ متعهد شده‌اند قطعات اضافی تولید شده توسط تولید کنندگان کوچکتر را خریداری کنند. تجربه کارگران قطعات راه آهن در زمینه کار با تکنولوژی‌های افزایشی، می‌تواند در این زمینه راهگشا باشد و این کارگران می‌توانند در سایر زمینه‌ها ازنظر فنی به سایر تولید کنندگان و تامین کنندگان خرد قطعه، در آمریکا کمک کنند.

در همین راستا کمپانی‌های بوئینگ و نورتروپ گرونمن، درصدد هستند با استفاده از تکنولوژی «تولید افزایشی» تعداد کارخانه‌ها و کارگاه‌های تامین کننده قطعات مورد نیاز برای هواپیماهای خود را افزایش دهند.

کد خبر 698678

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha