مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۵
۰ نفر

میزان سرمایه‌ لازم برای مهاجرت، به مؤلفه‌هایی مانند کشور مقصد، نوع مهاجرت، مدت مهاجرت و... بستگی دارد. بیشتر کشورهای اروپایی، سرمایه‌ بالایی برای مهاجرت نیاز دارند و در قبال این سرمایه نیز معمولاً اقامت ۵ تا ۱۰ ساله اعطا می‌کنند. این درحالی است که برخی جزایر و کشورها مانند گرانادا، تنها با ۱۵۰ هزار دلار، امکان دریافت اقامت دائم را برای متقاضیان فرا

image-20220817150240-1.jpeg

اگر به سرمایه‌گذاری از طریق مهاجرت علاقه‌مند هستید یا قصد سرمایه‌ گذاری در استرالیا و دریافت ویزای این کشور را دارید، در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

سرمایه‌گذاری یکی از روش‌های مهاجرت

در مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری، فرد متقاضی، مقدار معینی پول در بخش‌های خاصی از اقتصاد کشور مقصد سرمایه‌گذاری می‌کند و بسته به قوانین آن کشور، اجازه اقامت ۶ ماهه تا ۱۰ ساله به وی اعطا می‌شود. در برخی کشورها، پس از گذشت ۵ یا ۱۰ سال، امکان اقدام برای اخذ شهروندی نیز وجود دارد. تعدادی از کشورها نیز از همان ابتدا، به فرد سرمایه‌گذار و بستگان همراهش، تابعیت اعطا می‌کنند.

ارزان‌ترین ویزای سرمایه‌گذاری، مربوط به کشورهای سنت لوسیا، دومنیکا، آنتیگوآ و باربودا است. میزان سرمایه لازم برای اخذ ویزای سرمایه‌گذاری و حتی اقامت در این کشورها حداقل ۱۰۰ هزار دلار است. این رقم، در مقایسه با کشوری مثل اتریش که حداقل باید ۳ میلیون یورو برای اقامت موقت بپردازید، مبلغ ناچیزی به‌شمار می‌رود.

درست است که مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری، حداقل به ۱۰۰ هزار دلار منبع مالی نیاز دارد، ولی پیش‌شرط‌های سایر انواع مهاجرت را ندارد و اکثر اوقات، حتی بدون داشتن مدرک زبان نیز ممکن است.

از آنجا که بررسی همه‌ی کشورها در یک مقاله امکان‌پذیر نیست، در ادامه، مهاجرت از طریق سرمایه‌ گذاری در استرالیا را برای نمونه بررسی می‌کنیم.

سرمایه‌ گذاری در استرالیا و مزایای آن

استرالیا، یکی از اقتصادهای توسعه‌یافته دنیا است و به علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری در این کشور، ویزای ۱۸۸B را پیشنهاد می‌دهد. با کمک ویزای سرمایه گذاری استرالیا، فرد از طریق سرمایه‌گذاری حداقل ۲.۵ میلیون دلار استرالیا، اقامت موقت این کشور را دریافت می‌کند. فرایند دریافت ویزای ۱۸۸B، حدود ۲۰ ماه طول می‌کشد و ۵ سال پس از دریافت آن نیز امکان اقدام برای اخذ شهروندی وجود خواهد داشت.

شرایط سرمایه ‌گذاری در استرالیا به‌شرح زیر است:

  1. سرمایه‌گذاری حداقل ۲.۵ میلیون دلار استرالیا به‌صورت:
  • سرمایه‌گذاری حداقل ۵۰۰ هزار دلار استرالیا در شرکت‌های استارتاپی یا شرکت‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر (VC)
  • سرمایه‌گذاری حداقل ۷۵۰ هزار دلار استرالیا در صندوق‌های سرمایه‌پذیری که در شرکت‌های تازه راه‌یافته به بورس سرمایه‌گذاری می‌کنند.
  • سرمایه‌گذاری ۱.۲۵ میلیون دلار باقی‌مانده در صندوق‌های مدیریت‌شده
  1. سرمایه‌گذاری، حداقل باید ۵ سال در ناحیه یا منطقه سرمایه‌گذاری‌شده حفظ شود.
  2. سرمایه‌گذاری می‌تواند تغییر کند؛ ولی در صورت برداشت پول، ویزا نیز لغو خواهد شد.

با چه میزان سرمایه می‌توان مهاجرت کرد؟

مزایای ویزای سرمایه گذاری استرالیا عبارت‌ هستند از:

  • امکان کار، تحصیل و زندگی در این کشور
  • امکان همراهی خانواده با شخص سرمایه‌گذار:
  • همسر و والدین
  • فرزندان زیر ۱۸ سال
  • فرزندان بین ۱۸ تا ۲۳ سال تحت شرایط خاص
  • سیستم بهداشتی و آموزشی پیشرفته
  • بدون نیاز به مدرک زبان انگلیسی

توجه داشته باشید که کلاس‌های دیگری از ویزای ۱۸۸ شامل ۱۸۸A و ۱۸۸C نیز وجود دارند. برای اطلاع کامل از شرایط هر یک از ویزاهای سرمایه گذاری کشور استرالیا می‌توانید به صفحه زیر مراجعه کنید:

https://www.mohajerat.plus/immigration/ویزای-سرمایه-گذاری-استرالیا/

شرایط دریافت ویزای سرمایه گذاری استرالیا

برای دریافت ویزای سرمایه گذاری استرالیا، شرایطی لازم است که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم:

  • سرمایه‌گذاری حداقل ۵/۲ میلیون دلار استرالیا به‌مدت حداقل ۵ سال و زیر نظر دولت استرالیا یا نواحی این کشور
  • کسب‌وکار یا دارایی شخصی متقاضی (حداقل ۵/۲ میلیون دلار استرالیا) طی دو سال مالی منتهی به ارسال مدارک، تحت مالکیت وی یا همسرش باشد.
  • داشتن حداقل ۳ سال سابقه مدیریت یک کسب‌وکار معتبر یا یک سرمایه‌گذاری قانونی
  • داشتن سن کم‌تر از ۵۵ سال (استثناء‌هایی وجود دارد)
  • کسب حداقل امتیاز ۶۵ در سیستم امتیازبندی ویزای سرمایه گذاری
  • متقاضی و تمام خانواده‌اش، باید تمام شرایط سلامتی و بهداشتی مدنظر دولت استرالیا را داشته باشند.
  • داشتن انگیزه بالا برای زندگی در منطقه سرمایه‌گذاری‌شده به‌مدت حداقل ۲ سال
  • ارائه مدارک معتبر برای اثبات اینکه سرمایه‌ی فوق از طریق قانونی کسب شده است.
  • در حداقل ۱ سال مالی از ۵ سال مالی منتهی به درخواست برای ویزا، متقاضی، یک کسب‌وکار معتبر را که سهام‌دار حداقل ده درصد از آن است، مدیریت کرده باشد یا سابقه مدیریت یک سرمایه‌گذاری قانونی به مبلغ حداقل ۵/۱ میلیون دلار استرالیا را داشته باشد.

با چه میزان سرمایه می‌توان مهاجرت کرد؟

پس از برآورده‌کردن شرایط فوق، ویزای ۱۸۸B به متقاضی اعطا می‌شود؛ البته فراموش نکنید که این ویزا، در واقع پیش‌نیاز دریافت ویزای اقامت دائمی ۸۸۸ است. در حقیقت می‌توان گفت که فرد با سرمایه ‌گذاری در استرالیا، ابتدا ویزای ۱۸۸ را دریافت می‌کند که یک اجازه اقامت موقت ۵ ساله است؛ سپس در صورت احراز شرایط لازم، می‌تواند برای اخذ ویزای دائم ۸۸۸ اقدام کند.

متقاضی باید حداقل ۲ سال با ویزای ۱۸۸ در استرالیا زندگی کرده باشد تا صلاحیت اقدام برای دریافت ویزای ۸۸۸ را پس انقضای ویزای ۱۸۸، به‌دست آورد.

دریافت ویزای سرمایه‌گذاری با مجموعه مهاجرت پلاس

همان‌طور که ملاحظه کردید، دریافت ویزای سرمایه‌گذاری (مخصوصاً برای کشور استرالیا) با پیچیدگی‌های بسیاری همراه است. از سوی دیگر، با توجه به اینکه برای اخذ این نوع ویزا، سرمایه‌ بسیار زیادی لازم است، یک اشتباه حقوقی می‌تواند حاصل یک عمر تلاش فرد را تحت تاثیر قرار دهد یا حتی موجب قفل‌شدن و ناکارآمدی سرمایه او نیز بشود.

با درنظرگرفتن این شرایط، کمک‌گرفتن از وکلای مهاجرتی و حقوقی مجرب، قبل از اقدام برای اخذ این نوع ویزا، کمک بسیاری به تسریع و تکمیل فرایند اخذ ویزای سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

موسسه حقوقی مهاجرت پلاس با بهره‌گیری از وکلای متخصص در امور مهاجرتی، مسیر مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری را برای شما بسیار هموار می‌کند. این موسسه، حتی پس از اخذ ویزا نیز در زمینه ثبت شرکت، راه‌اندازی کسب‌وکار، اجاره یا خرید ملک و... راهنمایی‌های لازم را در اختیار شما قرار خواهد داد.

پرونده‌های مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری مهاجرت پلاس، با ضریب موفقیت ۹۹ درصدی همراه بوده‌اند و این موضوع، اطمینان‌خاطر متقاضیان دریافت ویزای را فراهم می‌آورد. برای دریافت اطلاعات بیشتر در رابطه با ویزای سرمایه گذاری استرالیا و سایر کشورها، می‌توانید با پرکردن فرم مشاوره موجود در وب‌سایت، از مشاوره تلفنی رایگان نیز بهره‌مند شوید.

کد خبر 698645

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز