سهراب پورناظری به حذف رشته موسیقی برای دانش‌آموزان دختر در شیراز واکنش نشان داد.

سهراب پورناظری

به گزارش همشهری آنلاین، سهراب پورناظری خواننده و آهنگساز در صفحه اینستاگرام خود به حذف رشته موسیقی برای دانش‌آموزان دختر در هنرستانی در شیراز واکنش نشان داد و نوشت که حاضر است هزینه یک سال تحصیل دانش‌آموزان دختر شیرازی را متقبل شود. 

پورناظری نوشت: امیدوارم این خبر کذب باشد... گفته شده که دلیل این تصمیم نبود منابع مالی است. در این که تامین مالی وظیفه دولت است شکی نیست اما بنده از همین رسانه اعلام می‌کنم تمامی هزینه‌های یک سال تحصیلی این جوانان را متقبل می‌شوم تا دیگر بهانه‌ای نباشد.»

۲۳ مرداد، از ۶۱ دانش‌آموز دختر رشته موسیقی در هنرستان شهید کامیاب شیراز خواسته شد که برای دریافت پرونده تحصیلی خود به مدرسه مراجعه کنند، چرا که پذیرش در این رشته منتفی شده است. 

در استان فارس تنها همین هنرستان امکان ثبت‌نام برای پایه دهم در رشته موسیقی را داشت. آموزش و پرورش شیراز دلیل حذف این رشته را نبود منابع مالی اعلام کرده بود.

واکنش سهراب پورناظری به  ماجرای حذف رشته موسیقی برای دختران شیراز  |  اداره کل آموزش و پرورش فارس: صحت ندارد

 حذف رشته موسیقی دختران در شیراز صحت ندارد

طرح مباحثی درباره حذف رشته موسیقی برای دختران دانش‌آموز در شیراز در شبکه‌های اجتماعی واکنش‌هایی داشت اما معاون اداره کل آموزش و پرورش فارس ضمن تکذیب این خبر گفت: تأخیر در ابلاغ مجوز ثبت‌نام موجب به تعویق افتادن نام‌نویسی دانش‌آموزان در این رشته شده است که حداکثر در ۱۰ روز آینده رفع می‌شود.

فرشید قاسمی اظهار کرد: اخیرا شائبه‌ای مبنی بر عدم پذیرش دانش‌آموزان دختر در رشته موسیقی و منتفی شدن پذیرش دانش‌آموزان در این رشته ایجاد شد و انتشار این خبر موجب نگرانی دانش‌آموزان‌ علاقمند به این رشته شد.
معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش فارس ادامه داد: این خبر صحت ندارد و تأخیر در ابلاغ مجوز از سوی وزارتخانه موجب به تعویق افتادن در ثبت‌نام دانش‌آموزان در این رشته شده است.

قاسمی افزود: مجوز برخی از رشته‌های موسیقی باید سالیانه از وزارتخانه به ادارت کل آموزش و پرورش ابلاغ شود؛ ما برای دریافت این مجوز پیگیری‌های لازم را انجام داده‌ایم و قرار است مجوز آن به زودی به اداره کل ابلاغ شود.

این مقام مسئول گفت: متأسفانه افرادی که از این موضوع اطلاع کافی نداشتند، اطلاعات نادرستی را در اختیار اولیای این دانش‌آموزان قرار دادند که موجب ایجاد این شائبه شد.

وی بیان کرد: تا زمانی که مجوز به ما ابلاغ نشود نمی‌توانیم به صورت رسمی و قانونی فرآیند ثبت نام را دنبال کنیم. لذا برای چند روز برنامه ثبت نام دانش آموزان در این رشته را به تعویق انداختیم.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس با تأکید بر اینکه تأخیر در ابلاغ این مجوز باعث به تعویق افتادن ثبت نام دانش آموزان در این رشته‌ شده است، گفت: حداکثر تا ۱۰ روز آینده مجوز صادر خواهد شد و دیگر مشکلی برای ثبت نام دانش آموزان در این رشته‌ وجود ندارد.

کد خبر 698313

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha