برخی منابع خبری غربی از دریافت پاسخ ایران درباره جمع بندی مذاکرات وین توسط اتحادیه اروپا خبر داده‌اند.

اتحاديه اروپا - ايران

به گزارش همشهری آنلاین، برخی خبرنگاران غربی میگویند که اتحادیه اروپا پاسخ ایران درباره آخرین دور مذاکرات وین را دریافت کرده است.

«استفانی لیختن اشتاین» خبرنگار مستقر در وین گفته بروکسل پاسخ ایران را دریافت کرده است. لارنس نورمن خبرنگار روزنامه وال استریت ژورنال نیز چنین گزارش مشابهی ارائه کرده است.

برخی رسانه‌های فارسی هم پیامی را از مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در خصوص این پیام منتشر کرده‌اند.

همچنین شبکه الجزیره به نقل از یک مقام ایرانی گزارش داد، تهران پاسخ خود را به اروپایی‌ها درباره پیشنهاد بازگشت به توافق هسته‌ای ارسال کرده است.

الجزیره به نقل از این مقام ایرانی گفته، فاصله زیادی با توافق احتمالی برای بازگشت به توافق هسته‌ای نداریم.

خبرگزاری رویترز نیز با تایید ارسال پاسخ ایران گزارش داد، اتحادیه اروپا جزئیاتی درباره محتوای پاسخ ایران ارائه نکرده است. اما خبرنگار روزنامه وال استریت ژورنال می‌گوید که ایران در نامه خود ایده‌هایی برای حل و فصل نگرانیهای باقیمانده خود ارائه کرده است. 

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه روز دوشنبه با بیان اینکه تا ۱۲ امشب آخرین جمع‌بندی خود را به صورت مکتوب به هماهنگ‌کننده اتحادیه اروپا ارائه می‌دهیم، گفته بود، اگر آمریکا انعطاف نشان دهد در روزهای آینده به نقطه توافق می‌رسیم. آنها از پلان B (طرح جایگزین) صحبت می‌کنند، ما هم پلان B خودمان را داریم.

کد خبر 698197

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
    1 3
    خب اگر بعد از دولت بایدن دولت بعدی آمریکا دوباره این توافق را زیر پا گذاشت وآنرا پاره کرد و دور انداخت تکلیف چیست ؟ آیا آزموده را آزمودن خطا نیست ؟
    • احمد IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
      2 0
      در روابط بین الملل اما و اگر وجود ندارد و باید با علم به وقوع همه احتمالات تصمیم درست را در زمان حال بر وفق منافع ملی اتخاذ کرد و و در مسیر حرکت در دریای آرام آمادگی بر خورد با تلاطم طوفان را هم داشت
  • IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
    0 0
    چند متر فاصله داریم؟
  • ناشناس IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
    0 2
    غیر قابل تصور است که وسط دعوای روسیه با غرب و در اوج تنشهای چین با آمریکا .. ایران بتواند با غرب تعامل کند ...
  • CA ۲۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
    0 0
    کارهای تحریک امبز مثل موشک پرانی و حمله به پایگاههای امریکا نشود و کاسبان تحریم کمی هم به فکر مردم باشند برجام ماندگار است