همزمان با برگزاری نمایشگاه صنعت ساختمان در تهران، دوباره بزرگراه‌ها و خیابان‌های شهر با ترافیک سنگین همراه شده است و شهروندان برای رسیدن به مقصد باید زمان بیشتری در گره ترافیکی سپری کنند.

ترافیک

به گزارش همشهری آنلاین، برگزاری رویدادهای مختلف در نمایشگاه بین‌المللی داستان تکراری و پر از مشکلاتی را برای تهران رقم می‌زند و در روزهای پرترافیک این پایتخت نشینان هستند که باید تاوان برگزاری نمایشگاه را در گوشه دیگری از شهر بدهند.

آلودگی هوا، آسیب به محیط زیست، اختلال در معابر بزرگراهی، درگیر کردن شبکه معابر اطراف، ایجاد نارضایتی برای اهالی محله‌های همجوار و همچنین از بین رفتن ساعت‌ها از وقت مردم در ترافیک از جمله مشکلات ناشی از برگزاری نمایشگاه در نقاط  حیاتی شهر هستند.

حالا نوبت به برگزاری نمایشگاه صنعت ساختمان رسیده تا دردسر ساز شود  و ترافیک را نه تنها در خیابان‌های منتهی به سئول و بزرگراه چمران افزایش داده بلکه ترافیک را به بزرگراه‌های مدرس، کردستان و حتی خیابان ولیعصر نیز رسانده است.

براساس گفته کارشناس مرکز فرماندهی و کنترل ترافیک پلیس راهور، بخشی از ترافیک بزرگراه چمران،‌ پل پارک وی و سئول به نمایشگاه صنعت ساختمان مربوط است و معابر اطراف این نمایشگاه هم کاملا متأثر از ورود خودروها و ترافیک هستند.

ارتباط ترافیک تهران با نمایشگاه بین‌المللی نکته است که مجتبی تشکری هاشمی سال گذشته در رابطه با آن توضیح داده بود:« نمایشگاه بین المللی تهران در ۸۵ هکتار با ۴ در ورودی ظرفیت حداکثر ۲۰۰۰ پارکینگ دارد درحالی که ۱۵ هزار مراجعه کننده برای هر روز نمایشگاه است و همین موضوع سبب بروز ترافیک در تهران می‌شود.»

افزایش ترافیک پایتخت در روزهای برگزاری نمایشگاه در تهران مسبوق به سابقه است و تنها محدود به نمایشگاه بین المللی نمی‌شود چرا که پیش از این نیز در زمان برگزاری نمایشگاه کتاب اما و اگرهای بسیاری پیرامون این موضوع رقم خورد. مخالفت مسئولان مربوطه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین ناشران و اهالی قلم در آن زمان مسیر تصمیم‌گیری را تغییر داد و کامل نبودن زیرساخت‌های شهر آفتاب، دوری از شهر و نبودن امکانات درست حمل و نقل از جمله دلایلی بودند که در آن زمان مطرح شدند.

این روند موجب شد تا سرانجام با وجود آنکه وعده برگزاری نمایشگاه کتاب از سوی مدیران شهری مطرح شده بود، در لحظه آخر قرعه به نام مصلی تهران بیافتد تا تهرانی‌ها یک هفته با ترافیک سنگین دست و پنجه نرم کنند و روزشماری کنند که این واقعه در شهر به پایان برسد.

راه حل جایگزین چیست؟

شهر آفتاب از سال‌ها پیش به عنوان راه چاره‌ای برای عبور از دوگانه برگزاری نمایشگاه و ترافیک تهران با صرف میلیاردها تومان بودجه ساخته شد اما در گذر سال‌ها آنطور که باید مورد توجه قرار نگرفت و برگزاری نمایشگاه در این مجموعه در هر دوره‌ از فعالیت مدیران شهری به تعویق افتاد.

تقدسی نژاد مدیرعامل شرکت شهر آفتاب در این باره به ایرنا گفته است: « ما تجربه برگزاری  ۴۰ نمایشگاه در شهر آفتاب را داریم. ما همزمان با برگزاری نمایشگاه کتاب در مصلای تهران میزبان نمایشگاه خودرو بودیم و به عمد این نمایشگاه را همزمان با نمایشگاه کتاب برگزار کردیم و استقبال مردم بی‌نظیر بود/  در روز آخر نمایشگاه، ۶۰ هزار نفر از این نمایشگاه بازدید کردند و نمایشگاه با بهترین امکانات در خدمت بازدیدکنندگان قرار گرفت.»

هر چند نمایشگاه آفتاب به دلیل آماده نبودن زیر ساخت و خاطره تلخ برگزاری نمایشگاه کتاب در سال ۹۶ در ادوار مختلف با انتقادهای مختلفی همراه شده است اما براساس گفته مدیر شهر آفتاب، مشکلات حل شده و این مجموعه آماده برگزاری نمایشگاه‌های مختلف است.

کد خبر 698061
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فرهاد IR ۰۷:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
    0 0
    دو روز که واقعن کلافه وفلج شدیم.این همه برای محل جدید هزینه شده.پلیس وشهرداری جلوگیری کنن دیگه بسه