نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران از ایجاد مسیر گردشگری فرحزاد در آینده نزدیک خبر داد و گفت: اکوپارک طراحی شده تا اواخر اسفند ماه سال جاری تکمیل و در اختیار شهروندان قرار گیرد.

دره فرحزاد

به گزارش همشهری آنلاین، پرویز سروری نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران در حاشیه بازدید میدانی از دره فرحزاد گفت: دره فرحزاد با داشتن انبوه درختان کهن سال در کنار رودخانه محیطی ارزشمند در بافت سبز شهر تهران به شمار می‌آید که با شکل گیری فضای بی‌دفاع شهری در طول سالیان دراز،  این محل تبدیل به محیطی مطلوب برای حضور بزهکاران و معتادان متجاهر و آسیب‌های اجتماعی ناشی از آن شده بود.

او گفت: طرحی ۳۵ هکتاری برای احیای فرحزاد توسط سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهری تهیه و با همکاری مناطق ۵ و ۲ شهرداری تهران و سایر سازمان‌های مرتبط در دستور کار قرار گرفت که با وعده رئیس این سازمان قرار است که اکوپارک طراحی شده تا اواخر اسفند ماه سال جاری تکمیل و در اختیار شهروندان قرار گیرد.

نایب رئیس شورای شهر تهران اظهار داشت: یکی از نکاتی که در این محدوده دارای اهمیت است، موضوع ترکیب فاضلاب با آب رودخانه است که سلامت شهروندان و گردشگران را با چالش جدی مواجه می‌کند که ضرورت دارد وزارت نیرو هرچه سریعتر نسبت به این مبحث ورود کرده و اهتمام لازم را برای حل آن داشته باشد.

نایب رئیس شورای شهر تهران تاکید کرد: موضوع احیای بافت ارزشمند سبز فرحزاد برای اعضای شورای شهر تهران از اهمیت خاصی برخوردار است از این روی به صورت متناوب در این محدوده حضور پیدا کرده تا به صورت میدانی عملکرد شهرداری را در احیای این بافت مورد نظارت و ارزیابی قرار داده و گزارش خود را به شورای شهر تهران ارائه دهند.

کد خبر 697643

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha