دوشنبه ۱۱ آذر ۱۳۸۷ - ۰۷:۴۳
۰ نفر

ترجمه - سیمیندخت گودرزی : حضور چشمگیر گردشگران در تایلند باعث شد فصل گردشگری در این کشور تا ماه نوامبر(آبان‌ماه) ادامه پیدا کند تا آنجا که مسئول یکی از مراکز تفریحی اقرار کرد: «ما قربانی موفقیت خودمان هستیم!»

تابستان گذشته کشور تایلند به‌طور کلی شاهد افزایش چشمگیر گردشگرانی بود که بخشی از آنها آسایش مسئولان باغ وحش زومبزی بای(By‌ Zoombezi‌) را بر هم زده بود و او موفقیت در جذب گردشگر را عامل مهم سلب آسایش خود و همکارانش دانست.

علاوه بر این، تفریحگاهی که برای هاکی و دیگر ورزش‌های پرهیجان در جنوب اوهایو ساخته شده با چنان استقبالی مواجه شد که مسئولان را وادار کرد فصل گردشگری را 5ماهه کنند.

این امر برخلاف پیش‌بینی‌هایی بود که با توجه به بالا بودن نرخ بنزین و وضعیت نابسامان اقتصادی صورت گرفته بود. بنابر گزارش اداره گردشگری اوهایو سفرهای کاری به این منطقه کاهش یافته اما برخلاف تصور، سفرهای تفریحی افزایش پیدا کرده است. یکی از فعالان گردشگری آمریکا می‌گوید: «ما آمریکایی‌ها مسافرت را حق خود می‌دانیم و فقط باید راهی برای چگونگی سفر کردن پیدا کنیم» (!) به گفته او این روزها خانواده‌ها، اقتصادی‌تر سفر می‌کنند شاید حتی مجبور باشند غذای بین راهشان را از منزل با خود ببرند و در هتل‌های ارزانقیمت اقامت کنند.

بررسی‌ها نشان داده گردشگران نسبت به گذشته کمتر خرید می‌کنند و اقتصادی‌تر شده‌اند. مثلا خیلی‌ها به جای آنکه در هتل اقامت کنند، کاروان اجاره می‌کنند و به‌علت گرانی بنزین، پارک‌هایی را برای تفرج انتخاب می‌کنند که در دوردست‌ها نباشد و برای دیدن جزیره‌ها از قایق استفاده می‌کنند. علاوه بر میل ذاتی اهالی آمریکا و اروپا به سفر، همانطور که گفته شد افتتاح تفریحگاه بازی هاکی در اوهایو و برگزاری تور 3ساعته عبور از روی درختانی که با 10 کابل به هم متصل شده‌اند از جمله مهم‌ترین عوامل افزایش تعداد گردشگران در ماه‌های گذشته بوده است.‌

cleveland.com

کد خبر 69763

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز