خانه‌ خلاق و نوآوری برای حمایت از جوانان نخبه و شرکت‌های دانش‌بنیان با هدف گسترش فرهنگ کارآفرینی در بیست و دومین تکه از پایتخت ایجاد شده است.

دانش بنیان قزوین

همشهری‌ آنلاین - زکیه سعیدی: خانه‌های خلاق با رویکردهای حمایتی به تسهیل، تسریع ایده و طرح‌های خلاقانه و نوآورانه شکل‌ گرفته است. مدیر خانه خلاق منطقه۲۲ درباره این خانه محلی می‌گوید: «خانه‌های خلاق محلی توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری طرح‌ریزی و راه اندازی شده است. حدود چهار ماه از فعالیت «خانه خلاق محلی» در منطقه۲۲ می گذرد و در ۵ حوزه هوش مصنوعی، ساخت پهباد، نرم‌افزار، الکترونیک و استارتاپ‌های حوزه‌شهری به کمک شرکت‌های دانش‌بنیان آمده است.»

«مصطفی مصدق» بابیان اینکه اکنون ۵تیم در این خانه‌ محلی در زمینه تجاری‌سازی محصولاتشان گام برداشته‌اند می‌افزاید: «از سوی دیگر با توجه به نیاز صنعت و تکنولوژی به نیروی متخصص و ماهر یکی از اهداف اصلی این خانه، آموزش به جوانان علاقه‌مند است و ما این امکان را داریم که ماهانه بیش از هزار نفر را در این زمینه آموزش دهیم.»

نخبه‌پروری و تجاری‌سازی ایده‌ها در «خانه خلاق»

او در ادامه اظهار می‌کند: «خانه خلاق در بخش تولید پهپاد از طراحی تا تولید بطور صفر تا صد فعالیت خوبی دارد و پهپادهای مختلفی از جمله امدادی، نمایشی و کشاورزی و ... ساخته است. همچنین در زمینه هوش مصنوعی هم صادرات داشتیم و اغلب محصولات ما مشتری خارجی دارند، اما هدف اصلی استفاده از این فرصت و ظرفیت‌ها برای داخل کشور است که این موضوع در صورت حمایت مسئولان محقق می‌شود.»

کد خبر 697545

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha