مقامات اتحادیه‌ اروپا و کره جنوبی ضمن ابراز نگرانی درخصوص طرح جدید مالیاتی آمریکا بر خودروهای برقی، آن را ناقض قوانین سازمان تجارت جهانی دانستند.

خودرو

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از رویترز، مطابق لایحه ۴۳۰ میلیارد دلاری مربوط به مسائل آب و هوایی و انرژی که روز یکشنبه توسط مجلس سنا تصویب شده بود، سقف اعتبار مالیاتی ۷۵۰۰ دلاری موجود برای خریداران خودروهای برقی برداشته شد اما همراه با محدودیت‌هایی است. در اصل دریافت این اعتبار برای خودروهایی که در آمریکای شمالی مونتاژ نشده‌اند، ممنوع است. لازم به ذکر است که قانون پیشنهادی شامل مقرراتی با هدف جلوگیری از استفاده از اجزای باتری یا مواد معدنی مهم مشتق شده از چین است.

ممنوعیت اعتبارات مالیاتی برای وسایل نقلیه مونتاژ شده در خارج از آمریکای شمالی بعد از تصویب در مجلس نمایندگان آماده  تحویل به جو بایدن، رئیس جمهوری برای امضاء خواهد شد.

میریام گارسیا فرر، سخنگوی کمیسیون اروپا در این زمینه ابراز نگرانی کرد و گفت: «ما فکر می کنیم که این تبعیض آمیز است، این تبعیض علیه تولیدکنندگان خارجی درمقابل  تولیدکنندگان آمریکایی است و البته این بدان معناست که با قوانین سازمان تجارت جهانی ناسازگار خواهد بود.»

کره جنوبی هم روز پنجشنبه اعلام کرد که به آمریکا ابراز نگرانی خود را اعلام کرده است. کره جنوبی معتقد است این لایحه به طور بالقوه می تواند قوانین سازمان تجارت جهانی و قرارداد تجارت آزاد دوجانبه میان دو کشور را نقض کند. وزارت تجارت کره جنوبی در بیانیه ای اعلام کرد که از مقامات تجاری آمریکا خواسته  الزامات موجود در این لایحه پیشنهادی درخصوص مسائل مربوط به  مونتاژ نهایی خودرو و قطعات باتری را تعدیل کنند.

بیشتر بخوانید:

گروه صنعت خودروسازی کره جنوبی هم در روز جمعه با ارسال نامه‌ای به مجلس نمایندگان آمریکا، با استناد به توافقنامه تجارت آزاد آمریکا و کره‌جنوبی، درخواست کردند که خودروهای برقی و قطعات باتری تولید یا مونتاژ شده در کره جنوبی را به عنوان واجد شرایط مزایای مالیاتی آمریکا در نظر بگیرند.

معافیت مالیاتی خودروهای برقی تولید شده در آمریکای شمالی، بخشی از قانون کاهش تورم است که احتمالا روز جمعه توسط مجلس نمایندگان تصویب و سپس برای امضاء به بایدن ارسال می‌شود.

کد خبر 697522

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha