نخستین سالگرد فعالیت دولت سیزدهم، پرتاب ماهواره ایرانی به فضا، درگذشت هوشنگ ابتهاج شاعر فقید با تخلص «سایه» و بیانیه اخیر میرحسین موسوی اصلی‌ترین سوژه‌هایی هستند که نمایندگان مجلس امروز در توئیت‌های خود به آنها پرداختند. در ادامه مطلب مربوط به وکلای ملت در فضای مجازی را می‌خوانید.

مجلس

به گزارش همشهری آنلاین، علی خضریان، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در یازدهمین دوره مجلس: جناب سیدابراهیم رئیسی در طول یکسال اول مسئولیت با سفر به ۳۱ استان کشور و حضور در میان مردم، در عمل شعار دولت مردمی را محقق کرده است. و حضور ایشان در میانه‌ی طوفان شن در کنار مردم منطقه محروم جازموریان، تصویری ماندگار از تلاش برای حکمرانی عادلانه را در اذهان مردم به ثبت رساند.

سیدنظام الدین موسوی، نماینده مردم  تهران، ری، شمیرانات، پردیس و اسلامشهر هم با انتشار تصویری از سفر رئیس‌جمهوری به جنوب استان کرمان در حساب کاربری خود اینطور نوشت: «ایستاده در غبار... آیت الله رئیسی در اولین سالگرد ریاست جمهوری در میان طوفان شن جنوب کرمان، دفتر ۳۱ سفر استانی را به پایان برد. سفرهایی که امید زیادی در بین مردم برانگیخته است. مصوبات عمرانی- اقتصادی مرکز ثقل دور اول سفرها بود و حالا نوبت اجراست. بذر امید از الان شکفته می‌شود.»

«سایه» کی زندانی شد و چه کسی واسطه آزادی او بود؟

این نماینده مجلس در توئیت دیگری به بازنشر توئیت محمود صادقی، نماینده پیشین مجلس پرداخت که درباره چرایی زندان رفتن هوشنگ ابتهاج، شاعر فقید و هجرت او به خارج از کشور نوشته بود. موسوی در این باره نیز اینطور مرقوم کرد: «مغلطه میفرمایند! رئیس جمهور و رئیس مجلس فعلی، آن زمان مسئولیتی نداشتند. مرحوم ابتهاج اوایل دهه۶۰ در جریان برخورد با حزب توده زندانی شد. در آن زمان آقای موسوی خوئینی دادستان کل کشور و میرحسین موسوی رئیس دولت بودند. نهایتا هم مرحوم "سایه" با وساطت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای آزاد شد.»

احمد راستینه، ‏نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد بن و سامان در مجلس با انتشار تصویری که روز آن عبارت «شرمنده‌ام» درج شده است، در توئیتر خود نوشت: «دو سال پیگیری مستمر برای حل مشکلات آب استان از اجرای پروژه آب شرب نیمی از جمعیت استان تا تحقیق و تفحص و تلاش برای توقف تونل های ویرانگر انتقال آب و تمرکز بر توسعه آبخیزداری، اهمیت این پیگیری ها را امروز با چهار روز قطعی آب مرکز یک استان که در کشور بی‌سابقه است روشن‌تر ساخت!»

سید ناصر حسینی پور، نماینده مردم گچساران و باشت هم با انتشار ویدیویی از روستای بادام شیرین یکی از روستاهای منطقه سه‌جو بازفت شهرستان کوهرنگ که از بابت فضاهای آموزشی مناسب و استاندارد در محرومیت به سر می‌برد، در توئیتر خود نوشت: «خدمات انقلاب اسلامی در حوزه آموزش به گونه‌ایست که حتی دشمنان نظام هم نمی‌توانند آن را کتمان کنند. اما ویدئو زیر که مدرسه‌ای در کوهرنگ است، تلنگری‌ برای ماست که متوجه فقدان عدالت آموزشی برای مناطقی از زاگرس باشیم. آنها که قرار است پا به پای مدارس منطقه یک، از سد کنکور عبور کنند!»

مجتبی رضاخواه، نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس و عضو کمیسیون برنامه بودجه هم به پرتاب ماهوار خیام به فضا اشاره داشت و در حساب کاربری خود اینطور نوشت: «برخی از همین افرادی که ارسال ماهواره خیام به مدار زمین را بی ارزش قلمداد می‌کنند، چند سال پیش برای «بوی نویی» یک هواپیمای مرجوعی از کشوری دیگر، ذوق‌زده شده بودند و با آن عکس یادگاری می‌گرفتند!»

زهره الهیان، ‏‏‏‏‏نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با دو توئیت در فضای مجازی حضور داشت. او در یکی از توئیت‌های خود با انتشار هشتگ‌های «فتنه‌گران» و «مدافعان حرم» به بیانیه اخیر میرحسین موسوی اشاره داشت و نوشت: «حاصل تلاش‌های میرحسین برهم زدن امنیت ملی بود وحاصل تلاش حاج قاسم و سردار همدانی به ارمغان آوردن امنیت برای ملت ایران و منطقه...»

این نماینده مجلس در دومین توئیت خود نیز به پرتاب ماهواره ایرانی و بحران سوخت در اروپا پرداخت و با انتشار فیلمی در این رابطه اینطور مرقوم کرد: «در حالی که ایران ماهواره خود را به فضا می‌فرستد، اروپایی ها در حال جمع کردن هیزم برای زمستان هستند.»

جواد کریمی قدوسی، ‏‏‏نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با خطاب قرار دادن معاون اول رئیس‌جمهوری در توئیتر خود نوشت: «معاون اول ریاست جمهوری جناب آقای مخبر؛ در آخرین جلسه هیئت دولت رئیس جمهور به جنابعالی و وزراء محترم فرمودند به مردم گزارش بدهید و اقدامات مؤثر دولت را تشریح کنید. جنابعالی کمترین سهم را در تعامل با رسانه ملی و گفتگو با مردم داشته‌اید باید جبران کنید.»

کد خبر 697388

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha