رئیس کل بانک مرکزی ضمن بیان اینکه دریافت بیش از یک ضامن معتبر برای پرداخت تسهیلات، برخلاف قانون بودجه امسال است، آخرین وضعیت پرداخت تسهیلات ازدواج، فرزندآوری و دانش‌بنیان‌ها را اعلام کرد.

صالح آبادی - بانک مرکزی

به گزارش همشهری آنلاین، علی صالح‌آبادی در یک برنامه تلویزیونی اظهار کرد: هنوز کشورهای مختلف دنیا رمزارزها را به رسمیت نشناخته‌اند و در برخی کشورها نیز مثل چین ممنوع است. سال ۱۳۹۹ دولت آیین‌نامه‌ای را تصویب کرد تا کسانی که مجوز قانونی دریافت می‌کنند، رمزارز استخراج و برای واردات استفاده کنند.

خرید و فروش رمزارز ممنوع است 

وی تاکید کرد: درواقع خرید و فروش (مبادله) و سرمایه‌گذاری رمزارزها ممنوع است، اما استخراج و استفاده برای واردات کالا ممکن شده است. مقرراتی آماده کردیم تا با هماهنگی وزارت صمت از رمزارزها برای واردات بهره‌برداری شود که هفته آینده اعلام خواهد شد. 

اجرای آزمایشی «ریال دیجیتال» در شهریور 

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه "نوسانات بازار رمزارزها زیاد است و باید به آن توجه شود"، گفت: «رمز ریال» یا «ریال دیجیتال» جایگزین اسکناس ریال است و کارهای آن انجام شده است. ریال دیجیتال طبق وعده به صورت آزمایشی در شهریور ماه اجرایی می‌شود.

وی افزود: در چین نیز چنین اقدامی مشابه انجام شده و ۷۵ میلیون نفر از «یوآن دیجیتال» استفاده می‌کنند. ناشر ریال دیجیتال، بانک مرکزی است و مردم می‌توانند بجای اسکناس از آن استفاده کنند.

کارتخوان بدون پرونده مالیاتی نداریم

صالح آبادی ادامه داد: قانون پایانه‌های فروشگاهی بیش از دو سال است که در مجلس تصویب شده روی زمین مانده بود و اتصال کارتخوان‌ها به سامانه مالیاتی برقرار نشده بود. در دولت سیزدهم این کار شروع شد و الان بیش از هشت میلیون کارت‌خوان ساماندهی شد و این پروژه شب گذشته به اتمام رسید. اکنون، کارتخوانی که پرونده مالیاتی نداشته باشد در کشور وجود ندارد.

وی بیان کرد: در راستای حکمرانی ریال و شفافیت اقتصادی، ساماندهی کارتخوان‌ها اقدام بسیار بزرگی بود که خوشبختانه به سرانجام رسید.

چگونه نقش نفت در بودجه کم می‌شود؟ 

رئیس کل بانک مرکزی در ادامه گفت: متاسفانه در طول سالیان متمادی اقتصاد ایران نفتی بوده و دولت‌ها عموما از درآمدهای نفتی استفاده می‌کردند و نقش مالیات در بودجه دولت کمرنگ بود. در نظام اقتصادی سالم باید درآمد اصلی دولت درآمدهای مالیاتی باشد.

وی افزود: مقام معظم رهبری نیز از ۳۰ سال قبل همواره به جدا کردن نفت از بودجه و افزایش درآمدهای غیرنفتی تاکید داشته‌اند. باید نسبت درآمدهای مالیاتی در بودجه دولت افزایش پیدا کند که نیاز به زیرساخت دارد و بخشی از این زیرساخت‌ها بانکی، فناوری محور یا قانونی است.

رئیس کل بانک مرکزی ادامه داد: به عنوان مثال، طرح مالیات بر عایدی سرمایه که در مجلس مطرح است، یا اقداماتی مثل اجرای پایانه‌های فروشگاهی که از فرارهای مالیات‌های جلوگیری می‌کند.هرچه شفافیت بیشتر باشد نه در حق دولت ظلم می‌شود و نه در حق مودی مالیاتی چرا که محاسبه درآمدها دقیق خواهد شد. با این قبیل اقدامات می‌توانیم نقش نفت در بودجه کشور را کمرنگ کنیم.

رشد ۸۰ درصدی تامین ارز واردات 

وی گفت: سرمایه‌گذاری‌ها در صنایع نفت و گاز امروز با یک دهه گذشته قابل قیاس نیست و درآمدهای ارزی کشور نیز با وجود تحریم‌ها به مراتب بسیار بهتر از گذشته شده است. تا پایان تیرماه بیش از ۱۴ میلیارد دلار تامین ارز برای واردات کالاها در سامانه نیما انجام شده که بیش از ۸۰ درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است.

صالح‌آبادی درباره افشای اسامی ابربدهکاران بانکی اظهار کرد: این اقدام موجب شد تا در وصول مطالبات اقدامات موثر و قابل توجهی انجام شود. اگر یک شرکت تولیدکننده دلایل موجه داشته باشد بانک‌ها همراهی و کمک می‌کنند اما کسانی که اینگونه نیستند و بدهی خود را پرداخت نمی‌کنند با آن‌ها برخورد می‌شود.

استفاده حداقلی دولت از تنخواه 

رئیس کل بانک مرکزی گفت: خالص دارایی‌های خارجی که در پایه پولی اثرگذار است تا پایان تیرماه نسبت به سال گذشته منفی بوده است؛ یعنی هر ارزی که از دولت گرفته‌ایم به فروش رسیده و ریال جمع شده است. بدهی دولت به بانک مرکزی نیز در وضعیت مناسبی است و دولت حداقل استفاده را (نزدیک به صفر) از تنخواه داشته است.

وی افزود: اوراق منتشر شده دولت نیز می‌تواند در پایه پولی موثر باشد، این بخش هم به خوبی کنترل شده است. همچنین بانک مرکزی از ابتدای سال تا کنون ۳۰ همت اوراق دولتی واگذار کرده و ریال را از بازار جمع کرده است. از طرفی بدهی بانک‌ها به بانک مرکزی نیز که در پایه پولی موثر است کنترل شده است.

صالح‌آبادی ادامه داد: درآمدهای دولت ماهیانه پایش می‌شود و اموال منجمد دولت نیز فروخته خواهد شد تا به منابع بانک مرکزی دست‌اندازی نشود. خوشبختانه دولت به خوبی برای مدیریت درآمدها و هزینه‌ها برنامه‌ریزی می‌کند و انضباط مالی را رویکرد اصلی خود قرار داده است.

رئیس کل بانک مرکزی گفت: برای اصلاح رابطه بانک‌ها و مشتریان اقدامات قابل توجهی همچون احرازهویت الکترونیک، امضای الکترونیک و سفته الکترونیک در شبکه بانکی اجرایی شده است. در واقع سهولت دسترسی مردم به خدمات و تسهیلات بانکی نسبت به گذشته قابل توجه است.

وام ازدواج و فرزندآوری اولویت بانک‌هاست

وی افزود: همچنین اولویت تسهیلات نیز به بانک‌ها اعلام می‌شود، مثلا در تسهیلات خرد، تسهیلات ازدواج و فرزندآوری اولویت دارد که به بانک‌ها ابلاغ شده است. اوایل امسال بسته تسهیلات خرد را به شبکه بانکی ابلاغ کردیم. وثایق و تضامین بانکی به قدری تسهیل شده است که اگر مشتری خوش حساب باشد و رتبه اعتباری مناسب داشته باشد صرفا با یک قرارداد یا نهایتا یک ضامن هم بتواند تسهیلات را دریافت کند.

صالح آبادی تاکید کرد که اگر بانکی برای پرداخت تسهیلات بیش از یک ضامن معتبر درخواست کند، خلاف قانون بودجه امسال عمل کرده است. 

جزئیات تسهیلات پرداختی به دانش‌بنیان‌ها

وی مانده تسهیلات شرکت‌های دانش‌بنیان تا پایان تیرماه را ۷۹ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۰ درصد بیشتر شده است. همچنین، به ۱۷۱۵ شرکت دانش بنیان تسهیلات (۲۷ هزار میلیارد تومان) پرداخت شده که نسبت به دوره مشابه سال قبل بیش از ۸۰ درصد رشد داشته است.

میزان تسهیلات پرداختی ازدواج و فرزندآوری 

رئیس کل بانک مرکزی درباره آخرین وضعیت پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزند آوری بیان کرد: از ابتدای سال تا پایان تیرماه ۳۴۳ هزار فقره تسهیلات ازدواج به مبلغ ۴۷ هزار میلیارد تومان در کشور پرداخت شده است. تسهیلات فرزندآوری نیز ۲۴۱ هزار فقره به مبلغ ۹۶۰۰ میلیارد تومان پرداخت شده که روند بسیار خوبی است.

صالح‌آبادی با اشاره ارز توافقی گفت: حجم معاملات ارز توافقی به طور قابل توجهی درحال افزایش و تعمیق است به گونه‌ای که امروز در بازار اثرگذار است. امروز ارز توافقی در بازار ارز کشور آرامش ایجاد کرده و عرضه ارز همواره بیشتر از تقاضا شده است.

وی افزود: امروز در مسیر حکمرانی ریال و شفافیت حداکثری حرکت می‌کنیم که در جلوگیری از فرارهای مالیاتی و پولشویی بسیار اثرگذار است.

کد خبر 697226
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 57
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 87
  • علی IR ۰۹:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
    38 6
    سلام خدمت کارکنان زحمت کش همشهری نلاین بنده نامه ای داشتم شاید آقای صالح آبادی بدینوسیله نظرات مردمو هم بخونه وترتیب اثر بده آقای صالح آبادی رئیس محترم بانک مرکزی من از همکاران موسسه منحله توسعه هستم که قرار بوده بعد از انحلال کارکنان این موسسه به بانکهای دیگر معرفی وجذب شوند وبنده به بانک اقتصاد نوین معرفی شده ولی با اعلام عدم ظرفیت دوباره به بانک مرکزی عودت شدم الآن ۶ ماه است بانک مرکزی هیچ اقدامی انجام نداده و بدون حقوق بازن وفرزند ۸ساله واقساط وامی که دارم زندگی سختی را می گذرانم خواهش می کنم رسیدگی فرماییدخواهش میکنم 🙏🙏🙏
  • IR ۰۹:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
    تشکرتزدولت انقلابی واقعا تلاش میکننداحسنت به مسعولان
    • ممد IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
      69 9
      انشالله اون دنیا جوابتو میدن
    • علی IR ۱۸:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
      2 0
      برادر شما حالت خوبه؟
    • امیر IR ۰۸:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
      0 0
      لطف کنید از طریق دفتر ریاست جمهوری.یا دیوان عدالت اداری پیگیری کنید
  • مسام IR ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
    12 25
    سلام وام فرزند او ی نیز سابقه ای است به بعضی استانها میدهند به بعضی استانها به بهانه های مختلف نمی‌دهند
  • IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
    121 9
    ریس بانک مرکزی چرا پول ملی را اینقدر بی ارزش کردی چرا زندگی مردم با ارز دلار حساب می شود این تورم گرانی که از دولت قبل بدتر شد شعار حرف تا که مکر امسال گفته نشد تورم هدف گذاری شده است بیست پنچ درصد کو
  • نا امید ازوطن IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
    156 4
    اگه نفت و گاز و............نبوداین همه مُفت خورنداشتیم
    • IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
      55 3
      احسنت دمت کرم
    • IR ۲۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
      22 4
      تنها چیزی که این ادمهارو سیر میکنه طلا اب شده بریزی تو حلقشون
    • IR ۲۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
      23 3
      پول نفتی که پس‌از سیرکردن خواص ومخارج سیاست های منطقه ای می شد، اندکی، تاکید می کنم اندکی هم سرسفره مردم می آمد، بااین سیاست جدید شما دیگر آن اندک مقدار هم از سفره مردم برداشته شده، نوش جانتان همش مال شما، نگوکه صرف زیر ساختهاخواهد ‌شد که باورم نمیشه.
  • متقاضی وام بالای پنجاه سال IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
    36 4
    آقای رییس کل بانک مرکزی با سلام و احترام - خواهشمندم به زوجین بالای پنجاه سال که حداقل یکی از دو طرف برای بار اول است که ازدواج می کنند وام ازدواج پرداخت نمایید .
    • خسته از نامردمی IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
      48 4
      وام جلوگیری از طلاق بخاطر گرانی و مشکلات اقتصادی هم بدین...خوب وقتی طرف ازدواج می‌کنه بعد جدا بشه خوبه؟؟!!
  • منور IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
    71 3
    جناب صالح آبادی مالیات گرفتن دولت باید روی حساب و کتاب باشد که این مالیات در چه جهت مصرف خواهد شد. مالیات کرفتن همچنین باید برحسب خرید باشد نه تاکنش های کارتخوان.
  • IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
    25 1
    اقای صالح ابادی مالیات بر درامد وقتی مالیات روی گردش مالی می گیرند چبست متاسفانه صحبیهای ما خیابان یک طرفه است که برگشت جواب نیست
  • ا.م IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
    39 4
    مثل اینکه فراموش کردید که ریال تبدیل به تومان شده.بنابراین بجای ریال دیجیتال باید از تومان دیجتال نام برد.
  • بازنشسته تأمین اجتماعی IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
    20 2
    پرداخت وام 50 الی 100 میلیونی بدون ضامن به بانک‌ها ابلاغ شد ولی متاسفانه مسئولین بانک ها بی رفاه کارگران انجام نمی دهند و پرداخت وام 50 الی 100 میلیونی بدون ضامن به بازنشستگان تامین اجتماعی خودداری کردند چرا؟ بازنشسته تأمین اجتماعی
    • مزدا IR ۱۹:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
      16 0
      کسی که رئیس بانک مرکزی یک کشور باشه و ندونه واحد ارزی اون کشور تغییر کرده ، از همچین آدمی چه انتظاری باید داشت؟
  • ناشناس IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
    39 6
    چرخ مملکت را باید با گرفتن مالیات گرداند و درآمد نفت را بین خواص تقسيم کرد !
  • IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
    29 2
    آقای صالح آبادی کدام بانک با حرف شما وام میدهد به هر بانک ما رفتیم وام ازدواج یا فرزند دوم میگه برو از همان آقایی اعلام کرده ضامن یکی میخواد برو بگیر خواهش دارم یک بازرس به بانکها بفرس تا متوجه شوید چطوری به مردم فشار می آورند ممنونم اگر واقعا پیگیری کنید بانک مسکن مشهد ساختمان شعبه شهید رجایی
  • IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
    25 2
    کجاوام بایک ضامن میدن من به خاطر وام ودیعه ۴۰میلیونی به بانک صادرات مراجعه کردم ۲تاضامن اولی کارمندبانامه کسرازحقوق ودومی کاسب باپروانه کسب ازکجابیاوریم
    • IR ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
      17 2
      در کشوری که قیمت اجناس یک شبه 5 برابر میشه و 43 سال که ثبات قیمت نیست، برداشتن صفر از پول رايج کشور یک نوع ریشخند است؛ لطفا از هر کشوری (مانند ترکیه) تقلید نکنید؛ وضعیت مدیریت در دو کشور از زمین تا آسمان متفاوت است.
  • IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
    11 3
    سلام برای وام فرزند آوری مراجعه کردم به بانک (فرزند اول) متاسفانه مدارکی میخواست که به من تعلق نمی‌گرفت. (کارت پایان خدمت) لطفا پیگیری کنید ممنون
  • علی IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
    14 1
    من بیشتر از 2 ماه برای وام ازدواج ثبت نام کردم. هنوز حتی تعیین شعبه هم نشدم و خانمم که مدارک برده حدود 2 ماه وامش واریز نشده ضمن اینکه الاوه بر سفته ازش 2 تا ضامن خواستن. من موندم دُم خروس باور کنم یا قسم حضرت عباس
  • فلاح IR ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
    15 1
    پول ملی تاکجابی ارزش میشود
  • US ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
    25 3
    با ورود رمز ریال دولت صاحب و مالک همه چیز مردم خواهد شد وقتی اینترنت و برق که در آینده قطع خواهد شد رسماً ما هیچ چیز نخواهیم داشت ینعی دقیقا هر وقت دولت بخواد ما میتوانیم خرید کنیم نخواد نمتوانیم
  • IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
    43 7
    چاپ پول بی پشتوانه بی رحمانه ترین مالیاتی بود که دولت قبلی از مردم گرفت یعنی پولهایشان در بانکها به یک دهم تقلیل پیدا کرد امید وارم خدا وند روزقیامت از بانی اش بگیرد وای بر دولت قبل حالا تا این دولت ببینیم چه می کند
  • IR ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
    2 1
    سلام در کشورهایی دخل و خرج کشور با مالیات مردم رفع و رجوع می‌شود مردم در تمام ارکان اقتصادی و حتی در عملکرد مدیران به صورت مستقیم دخالت دارند. در ایران هم نمونه ی کوچک داریم مثل مدارس غیر انتفاعی که مردم پول و هزینه میکنن و میبینید در کنکور بچه ها رتبه بالا میارند.مردم مالیات بدهند در انتخاب مدیران ایران خودرو سایپا پتروشینی مدیران بانک ها (که مضرترین) چه نقشی دارن. لطفا از مالیات فقط بخشی رو از کسورهای دیگه برداشت نکنید. در کشور ما حتی کارگران هر بخش نمتونن نظر بدن. که مهمترین رکن هر شرکت یا موسسه یا کارخانه، کارگران اون بخش هستند
  • مسعود IR ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
    0 1
    سلام در خصوص وام فرزند اوری. انصافا خیلی شرایط اسان بود بنده با یک ضامن و بدون گواهی کسر از حقوق قرار داد وام رو انجام دادم خدا خیرتون بده
  • ص IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
    3 0
    بانک صادرات وامی رو که دولت اعلام کرد به بازنشسته های کشوری پرداخت نمیکنه میگه باید سپرده برارید بازنشسته سپردش کجا بوده
  • IR ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
    2 0
    یارو نادانه
  • IR ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
    2 0
    تصمیم یک شبه وبدون برنامه امشب تصمیم گرفتیم با دوستان دور همی پول جدید بزنیم صفا کردیم فردا پول جدید میزنیم فقط هزینه درست میکنن برنامه خاصی ندارن
  • امیر IR ۱۷:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
    2 0
    بانک ملت شعبه ایذه .میگه بانک مرکزی برای خودش گفته وام فرزنداوری باید ۲ضامن رسمی وسفته بیاورید.لطفا پیگیری کنید
  • IR ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
    0 0
    پول اسکناس ایران نبایستی حذف گردد مردم به پول اسکناس قرن ها عادت کرده اند ومردم در خرید وفروش ومعا ملات از اسکناس نقدی هم استفاده می کنند ونبود اسکناس و تراول ایران چک مشکلات عدیده ای بوجو د می اورد وبه دلیل نقض وضعف شبکه مخابرات وبرقی استفاده از رمز ارز ریالی ورمز دیجیتال وکارت بانکی وعابر بانک مردم با مشکلات بزرگی روبرو می شوند وحتما بایستی اسکناس نقدی وجود داشته باشد تاخرید وفروش نقدی هم انجام گردد تا مشکل ایجاد نگردد......
  • IR ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
    1 0
    باسلام پول واسکناس نقدی تو مان هم باید حتما باشد اقای صالح ابادی رئیس بانک مرکزی ایران وقتی برق مخابرات و اینترنت قطع شود تکلیف مردم در خرید وفروش ومعاملات چی می شود نمی توانند منتظر برق واینترنت و شبکه مخابرات باشند تا وصل گردد ......
  • گشناسب IR ۱۸:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
    7 2
    اقتصادن ها و صاحب نظران علمی و ژورنالیستی در مورد اقدامات بانک مرکزی چه نظری دارند و گفتند.اکثرا اقدامات اقتصادی و پولی و بانکی به نفع ملت تمام نشده است . ما هر روز کاهش ارزش پول ملی داریم هر روز گرانی و تورم داریم عامل عمده این نارسایی ها اقدات و برنامه های حاکمیتی و دولتی هست.وضع مون بدتر دیروز میشود . از عهده مدیریت چ ساماندهی لمورات کشور و ملت بر نمی آیید کنار برید اقراد کاردان با رای مستقیم مردم بیایند ما افراد ارزشی و انقلابی زیادی داریم .
  • حمید IR ۱۸:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
    8 0
    واقعا الان دیگه همه چیز شفاف سازی میشه بانک هم اگر بیشتر از یک ضامن بخواد خلاف هست ولی همه بانکها این خلاف رو انجام میدن وام ازدواج و دیگر وامها هم الحمدالله داده می‌شود ولی کسی نگرفته یعنی ندادن که بگیرند فقط از تمامی فرمایشات این آقا فقط مالیات صحت داره از هرطرف مالیات میگیرند
  • هستی IR ۱۹:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
    7 0
    این هم مثل بقیه طرح هاتون بی نتیجه میمونه.چون فکر بقیش نیستین.فقط حرف وایده ی الکی.مثل بورستون
  • IR ۱۹:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
    5 0
    ریس بانک مرکزی من خانم سرپرست خانواده دوسال پیش وام 30تومنی گرفتم با دوتا ضامن خوب امسال بااین تورم سرسام او نمیتونم آلونک بگیرم توراخدا اعلا م کنی امسال ما زنان سرپرست خانواده وظیفه بگیر آموز پرورش هستیم بتونیم وام 70تومن بگیریم من با دوتا دخترکجا برم زندگی کنم کف خیابون توکشوری خاکش طلاهست با ذلت زندگی می‌کنیم درطول دوسال من مستاجر با این تورم خداتومن که صاحب خونه نشدم حداقل وامم راافزایش بدید
  • IR ۲۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
    16 0
    مشکل از پول نیست از مسولان انقلابیه
    • IR ۲۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
      9 2
      فقط جون میکنیم مخارج این دولتها رو بدیم
  • ناشناس IR ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
    11 3
    سلام.آقای رئیس بانک.با اینکه چیزی از حرفهای شما قابل درک نبود.اگر این قدر موفق عمل کردی پس این تورم ورکود اقتصادی وگرانی کمر شکن چرا متوقف نمی شود وروزانه بالا میرود؟
  • ایرانی IR ۲۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
    5 2
    اونایی که خواهان فرزندند و توانایی دارو و درمان را ندارند رایگان درمان کنید خودش خیلی از مشکلات جامعه را با توجه به هورمونی بودن مواد غذایی و گرانی و در ابتدا امکان نداشتن فرزند آوری زوجهای جوان و نزدیک شدن آنها به یائسگی خود دلیلی است که آمار زاد و ولد در جامعه کم شده
  • IR ۲۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
    13 1
    ببخشیدماه هنوز تو ازدواجش ماندیم چه برسه بچه دیگه با کدام پول میشه زن گرفت بچه دار شد
  • دهباشی IR ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
    9 0
    ایرانیانی که در پی کسب درآمد حلال بوده و هستند چگونه میتواند فرزند آوری کنند؟ تخم مرغ شانه ایی هفتاد و دو هزار تومان یا بیشتر و با عدم توانایی خریدگوشت و نان و ارزاق عمومی بسیار گران فرزند آوری کنند باز هم گولشان بزنند که وام بگیرند گولشان بزنند که ماشین بگیرند (چون بازار ماشین به دلخواه چپاولگران نیست )
  • IR ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
    12 1
    رمز ارز فقط بدرد خلافکاری و قاچاق میخوره و هیچ پشتوانه و کنترلی روش نیست .
  • IR ۲۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
    10 0
    دروغی بنام ریال ارز برای تحت کنترل گرفتن دارایی ملت ایران
  • بازنشسته تامین اجتماعی سایر سطوح IR ۲۳:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
    5 0
    اقای صالح ابادی می‌فرماید گردش پول کم شده کم شدن گردش پول به نظر بنده. دو عامل دارد یکی کم شدن رشد اقتصادی یکی تورم با تورم بوجود امده ریالی که مردم بخصوص بازنشستگان دیگر قدرت خرید ندارند یعنی با حقوقی که می گیرند فقط میتوانند سی تا نهایت چهل درصد مایحتاج زندگی را تامین کنند بحث بعدی عدم رونق کسب و کارهای کارگاهی که ۷۰ تا۰درصد انها بیکارند وقتی حقوقی نباشد و کاری انجام نشود پول کم میشود مثل خواب ساخت و سازهای ساختمانی شخصی مثل کابینت و مبل سازها بواسطه ی اینها بیکاری هم زیاد میشود بیکاری مساوی با کنترل نقدینگی گرسنگی مساوی با کنترل نقدینگی
  • . IR ۲۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
    7 0
    پول در دست مردم همین الان هم دیجیتالی هست، دیگه کسی با اسکناس کار نمی کنه، چرا بیخودی زحمت الکی می کشید؟!
  • علی IR ۲۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
    4 0
    آخ جون قرار ریال با یورو جایگزین بشه ولی فکر کنم اگه پول ملی را منحل کنیم و بجای طلا های بانک مرکزی یورو وارد کنیم هم پیشرفته بشیم هم از این اوضاع دلار راحت بشیم مثل ترکیه و ارمنستان که پول ملی خیلی هم ملی نیست!!
  • IR ۲۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
    1 1
    رمزریال یعنی پذیرش نظم نوین جهانی
  • شاهپورمحمدی IR ۰۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
    1 0
    باسلام بنده بچه چهارمم به دنیاامده توکافینت ثبت نام کردم برای وام فرزنداوری الان نزدیک سه ماهه هنوزخبری نیس گفتندیه امتیازخودرومیدندبدون قرعه کشی به مادربچه سه بارهم ثبت نام کردم ازخودروهم هنوزخبری نیست ازمسعولان خواهش میکنم دقت بیشتری کنند رسیدگی کنند
  • حسن IR ۰۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
    1 0
    وقتی هزینه ات بر حسب دلار و درآمدت بر حسب ریال بی ارزش باشد کم میاریی کاکا کم آوردیم ـ شما میگید ریال ـ خوب این 2000ریالی 200 تومنی به مردم بگین به چه درد میخورد آدامس هیچی حتی یک قوطی کبریت 1009تومنه ـ زیر 5000ریال الان تو ایران کاربرد نداره بخدا این پولها جمعش کنید بدرد خرید نمیخورد تمام
  • انسان IR ۰۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
    1 0
    به جای ریال از واژه تومان دیجیتال استفاده می‌شد که با کشورهایی که پایه ریال دارن تداخل نشه البته شاید اینم برای همون تداخل برای فرار از تحریم باشه...
  • عبدالله IR ۰۸:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
    2 0
    ایکاش بحث روانی مردم هم در تعویض پول در نظر بگیرند. روان مردم از گرانی و تورم بسیار آشفته وبیمار است، دولتمردان باید این مسئله را درک کنند
  • مهرداد IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
    0 1
    خدا خیرتون بده منم وام ازدواج که در دولت روحانی نتونستم بگیرم این دولت به راحتی گرفتم احسنت انشاالله همیشه رییسی رییس جمهور بشه این روحانی که عمر ملت رو به فنا داد جوری که چند سال دیگه آثار کارهاشون تو زندگی ملت تاثیر میگذارد
  • بلوچستانی IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
    1 0
    با سلام وام ازدواج وام فرزند آوری وام تداوم زندگی هم در نظر بگیرین این وام از دو تا وام اولیه واجب‌تر چرا که فشار اقتصادی تورم گرانی رکود یکی از علل طلاق وفرو پاشی خانواده‌هاست زیرا زن گرفتن وفرزند آوری چندان سخت نیست داشته باشی حل ولی چاره ای برای تداوم زوجین مهم وام بده