مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۰
۰ نفر

مدیر کل مدیریت بحران استانداری تهران با اعلام وضعیت نارنجی درخصوص احتمال بالا آمدن آب رودخانه‌ها، آبگرفتگی معابر و جاری شدن آب در مسیل‌ها برای امروز هشدار داد.

سیل - آبگرفتگی

به گزارش همشهری آنلاین، یزدی‌مهر مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران با اشاره به وقوع سیل روز گذشته در فیروزکوه گفت: خوشبختانه سیلاب دیروز در حد آبگرفتگی بود و شدت سیل‌های قبلی را نداشته است.

یزدی‌مهر گفت: با توجه به گسترش سامانه بارشی و شروع بارش‌ها در برخی مناطق فیروزکوه، ستاد مدیریت بحران با اعلام وضعیت نارنجی نسبت به احتمال بالا آمدن آب رودخانه‌ها، آبگرفتگی معابر و جاری شدن آب در مسیل‌ها برای امروز پنجشنبه ۲۰ مرداد هشدار می‌دهد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران ضمن توصیه در خصوص عدم توقف در حاشیه رودخانه‌ها و بستر مسیل‌های فیروزکوه اظهار کرد: از همه شهروندان و گردشگران می‌خواهیم ضمن اجتناب از فعالیت‌های گردشگری و حضور در حاشیه رودخانه‌ها نسبت به ترددهای درون و برون شهری به ویژه مناطق جنوبی شهر فیروزکوه از جمله چمن کلفور، خیابان تختی و خیابان پاسداران احتیاط لازم را داشته باشند و از توقف در این نقاط خودداری کنند تا خدایی ناکرده شاهد وقوع حوادث ناگوار نباشیم.

وی در ادامه به شرایط جوی و آب و هوایی فیروزکوه برای امروز اشاره کرد و گفت: طبق اعلام هواشناسی وضعیت جوی برای صبح تا ظهر آسمان صاف همراه با وزش باد و در بعد ازظهر با توجه به وجود رطوبت در منطقه کم کم ابری و توام با رگبار و رعد برق پیش بینی شده است که در بعضی مناطق باعث روان آب و منجر به سیل خواهد شد، لذا شهروندان توجه ویژه را به پیش بینی‌های جوی داشته باشند و از تردد در حاشیه رودخانه‌ها و همچنین از صعود به ارتفاعات به علت احتمال وقوع صاعقه بپرهیزند.

نجات ۱۸ نفر در سیل فیروزکوه 

شاهین فتحی مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان تهران نیز بعدازظهر روز گذشته گفت: عملیات امدادرسانی در مناطق دچار سیلاب دیروز در شهرستان فیروزکوه ۱۸ نفر از حادثه‌دیدگان توسط بالگرد و ۳ نفر توسط تیم‌های زمینی به مناطق امن منتقل شدند و اقدامات لازم جهت اسکان اضطراری این هموطنان در حال انجام است.

وی افزود: در حال حاضر ۵۵ نیروی عملیاتی کادر و داوطلب و تیم سگ‌های زنده‌یاب ضمن امدادرسانی به حادثه‌دیدگان در این منطقه، در کنار عوامل سایر دستگاه‌های حاضر در منطقه، در حال امدادرسانی به سایر حادثه دیدگان هستند.

فتحی اعلام کرد: عمده مناطق درگیر در سیل امروز، تنگه واشی (روستای نام‌آور) و کمند است.

کد خبر 697100
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha