سومین جمعه مرادماه ۱۴۰۱ فرصت خوبی برای علاقه مندان هنرهای تجسمی است تا با تازه‌ترین آثار هنرمندان معاصر آشنا شوند.

خانه هنرمندان

  همشهری آنلاین- علی خوشتراش: در جمعه پیش رو چندین نمایشگاه آثار هنرهای تجسمی در تهران افتتاح می‌شود که در این میان برنامه‌های خانه هنرمندان و برج آزادی می‌تواند جذاب‌تر و پرمخاطب باشد.در برنامه خانه هنرمندان  این مرکز هنری با دعوت از  ۱۶۰ هنرمند میزبان ۴۰۰ اثر است.

«خالی گسترده» در گالری والی  

«خالی گسترده» عنوان پنجمین نمایشگاه نقاشی انفرادی «ندا دایی غفاری» است که از ۲۱ مرداد در گالری والی برگزار می‌شود و این نمایشگاه تا یکم شهریور ادامه خواهد داشت. او در در این مجموعه نیز ۱۱ نقاشی که با تکنیک اکرولیک در ابعاد ۱۰۰ در ۱۲۰ خلق کرده‌  به نمایش می‌گذارد.

دعوت از ۱۶۰ هنرمند در خانه هنرمندان | گالری گردی آخر هفته در پایتخت
پوستر خالی گسترده

 ندا دایی غفاری متولد ١٣۶۴، دانش‌آموخته کارشناسی ارشد نقاشی و عضو انجمن نقاشان ایران است. او پنج نمایشگاه انفرادی در گالری‌های والی و شنگرف برپا کرده و آثارش در نمایشگاه‌ها و رویدادهای گروهی در خط سفید، بلغارستان، صد اثر صد هنرمند، حراج ایتالیاSalerno ٢٠٢٠، رقابت بین‌المللی میلان٢٠٢٠، نمایشگاه بین‌المللی تابستانه لندن٢٠٢٠، نمایشگاه گروهی آبستره ٢٠٢٠، زمان هنر، خانه هنرمندان و موزه قصر به نمایش درآمده است.

‎گالری والی هر روز جز شنبه‌ها از ساعت ۱۲ تا ۲۰ میزبان علاقه‌مندان خواهد بود. ‎گالری والی در میدان ونک، خیابان شهید خدامی، پلاک ۷۲ واقع شده است.

«دنیای موازی» در گالری ژاله

مجموعه‌ای از آثار مهشاد صفوی با عنوان «دنیای موازی» در گالری ژاله به نمایش درمی‌آید. صفوی در آثار سورئالیستی خود با بازی گرفتن جهان اطراف خود ذهن ببیننده را به چالش می‌کشد. در واقع نقاشی‌های او از عناصر آشنایی الهام گرفته که با تغییر ماهیت آن‌ها تصویری خیال‌گونه رقم می‌خورد.

دعوت از ۱۶۰ هنرمند در خانه هنرمندان | گالری گردی آخر هفته در پایتخت
پوستر دنیای موازی

مهشاد صفوی متولد ۱۳۶۶ در تهران است. او تحصیلاتش را از هنرستان در رشته گرافیک آغاز کرده و در ادامه لیسانس هنرهای تجسمی را از دانشگاه علم و فرهنگ دریافت کرده است. او در طول این سال‌ها در مدیوم‌های مختلف کسب تجربه کرده و در چند نمایشگاه گروهی در سفارت ساحل عاج، گالری کارگاه هنر، گالری اعتماد، گالری هفت ثمر، پروژه‌های نیومدیا، موزه هنرهای معاصر فلسطین، گالری فرمانفرما و گالری موتورخونه شرکت کرده است.

نمایشگاه «دنیای موازی» ۲۱ تا ۳۱ مرداد ١۴٠١ در گالری ژاله به نشانی خیابان سمیه، بعد از خیابان مفتح، بن‌بست پروانه، پلاک ۴ برپاست. علاقه‌مندان می‌توانند هر روز جز شنبه‌ها از ساعت ۱۳ تا ۲۱ و روز افتتاحیه از ۱۶ تا ۲۱ با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به گالری ژاله مراجعه کنند.

بیگانگی در گالری اعتماد  

«بیگانگی» بیست و هشتمین نمایشگاه انفرادی مجسمه «قدرت‌الله عاقلی» است که از ۲۱ مرداد تا ۱۹ شهریور در گالری اعتماد برپا می‌شود. بیگانگی بیست و هشتمین نمایشگاه مجسمه انفرادی این هنرمند است و در این نمایشگاه مجموعه‌ای از ۱۵ مجسمه برنزی را که در سه سال اخیر خلق کرده  را به نمایش می‌گذارد.

 بنا برگفته این هنرمند، مجسمه‌های این مجموعه برآمده از ساختار کلاسیک مجسمه‌سازی و هر یک نیم تنه انسان هستند که روی این فیگورها جزییاتی اضافه شده‌اند. هر یک از مجسمه‌های این مجموعه که در ابعاد ۹۰ در ۵۰ در ۳۰ خلق شده‌اند، سه تا پنج نسخه دارند.

دعوت از ۱۶۰ هنرمند در خانه هنرمندان | گالری گردی آخر هفته در پایتخت
پوستر بیگانگی 

 قدرت الله عاقلی متولد ۱۳۴۷ جلفا است، دیپلم نقاشی از هنرستان تجسمی پسران است. او مؤسس و دبیر سایت جامع تخصصی و پژوهشی ایران مجسمه است. عاقلی تاکنون در بیش از ۲۲۰ نمایشگاه گروهی آثارش را در ایران، هلند، فرانسه، مراکش، انگیلس، ایتالیا، قطر، اتریش و آمریکا به نمایش گذاشته است. آثار او به بینال‌های متعددی راه پیدا کرده است.

گالری اعتماد هر روز جز دوشنبه‌ها ساعت ۱۲ ﺗﺎ ۸ ﺷﺐ میزبان علاقه‌مندان است. این گالری در ﻣﯿﺪان ﻫﻔﺖ ﺗﯿﺮ، ﺧﯿﺎﺑﺎن ﻣﻔﺘﺢ ﺟﻨﻮﺑﻰ، ﺑﻦ‌ﺑﺴﺖ ﺷﯿﺮودی، ﭘﻼک ۲۵ واقع شده است.

«طراحی‌طراحی» در خانه هنرمندان  

گالری‌های خانه هنرمندان ایران از روز جمعه ۲۱ مرداد میزبان نمایشگاه گروهی طراحی می‌شود. نمایشگاه «طراحی‌طراحی» با دعوت از بیش از ۱۶۰ هنرمند میزبان ۴۰۰ اثر است. همچنین این نمایشگاه با هدف نمایش تازه‌های تجربه‌ طراحی در فضای هنرهای تجسمی ایران از ۲۱ تا ۳۱ مرداد در تمامی گالری‌های خانه‌ هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

دعوت از ۱۶۰ هنرمند در خانه هنرمندان | گالری گردی آخر هفته در پایتخت
پوستر « طراحی طراحی»

قرار است در حاشیه این نمایشگاه، نشست‌هایی به منظور نقد و بررسی آثار و گفت‌وگو درباره‌ طراحی برگزار شود. برنامه‌ این نشست‌ها به زودی از طریق صفحه‌ رسمی خانه‌ هنرمندان ایران در اینستاگرام اطلاع‌رسانی خواهد شد.

نمایشگاه گروهی طراحی از ۲۱ تا ۲۳ مرداد (به جز روزهای شنبه) از ساعت ۱۶ تا ۲۰ میزبان علاقه‌مندان است. افتتاحیه این نمایشگاه ساعت ۱۷ روز جمعه ۲۱ مرداد برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه به خانه هنرمندان ایران به نشانی تهران، خیابان طالقانی، خیابان موسوی شمالی (فرصت)، ضلع جنوبی باغ هنر مراجعه کنند.

«بانگ و شراره‌های جهان من» در گالری آریا

«بانگ و شراره‌های جهان من» نام پروژه‌ای از شهرام انتخابی است که با کیوریتوری «آسیه سلیمیان» و با همکاری «فکتوری تی‌تی» از ۲۱ مرداد در گالری آریا به نمایش درمی‌آید. در این نمایشگاه آثاری از «مونا رهنمای هلالی»، «فاطمه عطاران» و « ایرج مهتاب» در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

هنرمندان این نمایشگاه از طریق مدیوم ویدئو و متریالی که در اختیار دارند، زمانه، محتوا و مشاهدات روزمره خود را به‌ تصویر کشیده‌اند. این ویدئوها می‌تواند نگارش لحظه و مانند یک آینه، بازتابی از جامعه و شرایط کنونی آن باشد. در واقع این آثار مجموعه مستندی از حقیقت جامعه‌ امروزی، به ویژه در ایران و در ارتباط با جهانی شدن، به ما ارائه می‌دهند.

دعوت از ۱۶۰ هنرمند در خانه هنرمندان | گالری گردی آخر هفته در پایتخت
پوستر«بانگ و شراره‌های جهان من»

نمایشگاه «بانگ و شراره‌های جهان من» ۲۱ تا ۳۱ مرداد در گالری آریا به نشانی خیابان ولیعصر، بالاتر از سه راه عباس‌آباد، کوی زرین، پلاک ۱۰ برپاست و علاقه‌مندان می‌توانند هر روز به جز شنبه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ به گالری مراجعه کنند.

 «حس پرواز» در برج آزادی  

نمایشگاه تجسمی «حس پرواز» از روز جمعه ۲۱ مرداد ماه در نگارخانه آیینه برج آزادی افتتاح می‌شود. این نمایشگاه در سه بخش نمایش آثار هنرمندان شرکت کننده در جشنواره مذکور، ورکشاپ استادان مهمان و رونمایی از محصولات هنری به همت میلاد خلفی مدیر و موسس گالری فریدا و مجموعه تولیدی لوازم هنری Artie برگزار خواهد شد .

دعوت از ۱۶۰ هنرمند در خانه هنرمندان | گالری گردی آخر هفته در پایتخت
پوستر  «حس پرواز»

 در بخش نمایشگاه، آثار بیش از ۴۰ هنرمند از سراسر کشور در رشته های نقاشی، نقاشیخط و مجسمه سازی به نمایش گذاشته می‌شود. ورکشاپ هنری هم توسط ۸ تن از استادان رشته‌های مذکور در طول مدت برگزاری نمایشگاه دایر خواهد شد، به نحوی که هر روز یکی از استادان ورکشاپی برگزار می‌کند. همچنین در بخش رونمایی محصول به معرفی محصولات هنری جدید گروه Artie  پرداخته خواهد شد و در راستای معرفی بهتر این محصولات، ورکشاپ استادان با استفاده از این محصولات برگزار خواهد شد.

این نمایشگاه تا ۲۸ مرداد در نگارخانه آیینه برج آزادی دایر است و علاقه‌مندان می‌توانند همه روزه به جز شنبه از ساعت ۱۰ تا ۱۷ از جشنواره «حس پرواز» بازدید کنند.

در نگارخانه برج آزادی

نمایشگاه تجسمی عاشورایی «نقطه سر خط»  هم از روز جمعه ۲۱ مرداد در نگارخانه برج آزادی افتتاح می‌شود. نمایشگاه «نقطه سر خط» به سرپرستی نصیبه شیخ سفلی به همت گروه هنری آفرید با آثار منتخب هنرمندان عرصه هنرهای تجسمی در رشته‌های خوشنویسی، نقاشیخط، نگارگری و زرنگاری با دو موضوع محرم و آزاد به مناسبت ایام اباعبدالله الحسین (ع) و با حضور استاد غلامرضا سپهری رییس انجمن خوشنویسان تهران در نگارخانه مجموعه فرهنگی هنری انقلاب اسلامی برج آزادی  برپا می‌شود.

دعوت از ۱۶۰ هنرمند در خانه هنرمندان | گالری گردی آخر هفته در پایتخت
پوستر نقطه سر خط

در این نمایشگاه ۷۰ اثر از استادان و هنرمندان رشته‌های خوشنویسی، نقاشیخط، نگارگری و زرنگاری در معرض دید عموم قرار می‌گیرد. علاقه‌مندان برای بازدید می‌توانند همه روزه به جز شنبه‌ها از ۲۱ تا ۲۸ مرداد از ساعت ۱۰ الی ۱۷ از این آثار بازدید کنند.

«خونه و ماهی» در گالری شیرین

نمایشگاه انفرادی «خونه و ماهی» هنرمند تجسمی «سونا گشتاسبی» است که ساعت ۱۶ روز جمعه  ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ در گالری شیرین افتتاح می‌شود.

علاقه‌مندان برای حضور در این نایشگاه می‌توانند به نشانی تهران، خیابان کریمخان‌زند، خیابان سنایی، کوچه‌ی سیزدهم، پلاک ۵ مراجعه کنند. این مرکز همه روزه به جز دوشنبه‌ها از ساعت ۱۱ تا ۱۹ میزبان علاقه‌مندان به هنرهای تجسمی است.

دعوت از ۱۶۰ هنرمند در خانه هنرمندان | گالری گردی آخر هفته در پایتخت
پوستر «خونه و ماهی»

«زیبارویان تراش خورده از ویرانی»

نمایشگاه انفرادی «زیبارویان تراش خورده از ویرانی»  مینا علیزاده هم  جمعه در گالری گلستان افتتاح می‌شود. علاقه مندان می‌توانند برای دیدن آثار این هنرمند تهران، خیابان دروس، خیابان کماسایی، پلاک ۳۴ مراجعه کنند.

دعوت از ۱۶۰ هنرمند در خانه هنرمندان | گالری گردی آخر هفته در پایتخت
«زیبارویان تراش خورده از ویرانی»

کد خبر 697065

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha