کوین‌بیس (Coinbase) یک صرافی ارز دیجیتال مستقر در سان‌فرانسیسکو زیان سه‌ماهه دوم را بیش از انتظار گزارش کرد و سهامش در روز سه‌شنبه ۶% کاهش را نشان داد.

کوین بیس

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از رویترز، گزارش‌های حاکی از آن است که حجم معاملات در این صرافی‌ ارزهای دیجیتال در سه ماهه دوم به بیش از نصف کاهش یافته و به ۲۱۷ میلیارد دلار رسیده است. مشارکت خرده‌فروشی‌ها به ۶۸ درصد کاهش و معاملات سازمانی هم به  ۴۶ درصد کاهش یافته است.

این رکود ناشی از کاهش ۵۰ درصدی ارزش بیت‌کوین در سال ۲۰۲۲ بود و چندین شرکت از جمله کوین‌بیس را مجبور به تعدیل کارکنان کرد. نگرانی از کاهش علاقه معامله‌گران کوچک را هم باید به این آشفته‌ بازار اضافه کرد.

بیشتر بخوانید:

کوین‌بیس می‌گوید که تعداد کاربران با تراکنش این صرافی، در سه ماهه آوریل تا ژوئن، ماهانه به طور متوالی ۲ درصد کاهش داشته و به تعداد ۹ میلیون نفر رسیده است. مایکل میلر، تحلیلگر سهام در مورنینگ‌استار می‌گوید: «کوین‌بیس در طول این سه‌ماهه شاهد ترک انبوه از پلتفرم خود نبود، اما کاربران آن در سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال منفعل‌تر می‌شوند.» میلر در ادامه با اشاره به اینکه عمده درآمدکوین‌بیس حاصل از کارمزدهای معاملاتی است، کاهش بیشتر درآمد این شرکت را پیش‌بینی می‌کند.

کوین‌بیس هم انتظار دارد حجم معاملات در سه ماهه جاری کاهش بیشتری پیدا کند. این کاهش نشان‌دهنده آشفتگی ناشی از فروپاشی برخی سرمایه‌گذاری‌های ارزهای دیجیتال به موازات فروش گسترده‌تر در بازارهای مالی است. همین حالا هم بر اساس داده‌های موسسه رفینیتیو، زیان تعدیل‌شده ۴.۷۶ دلار به ازای هر سهم در سه ماهه بود، در حالی که تحلیلگران ۲.۶۵ دلار را انتظار داشتند. درآمد هم ۶۳ درصد کاهش داشته و انتظارات بازار هم در این میان از دست رفت. با وجود افزایش هزینه‌های عملیاتی تا میزان ۳۷ درصد، این شرکت چشم‌انداز هزینه‌های سالانه خود را برای فناوری، توسعه و مدیریت به محدوده  ۴ تا ۴.۲۵ میلیارد دلار نسبت به پیش‌بینی قبلی در محدوده  ۴.۲۵ تا ۵.۲۵ میلیارد دلار، کاهش داده است. میلر با وجود این کاهش هزینه‌ها، بازگشت سودآوری به سطح درآمدزایی فعلی را بعید دانست.

کد خبر 696882

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha