اعضای شورای شهر تهران گزارش حسابرس سازمان بهشت زهرا (س) را بررسی کردند و در این میان موضوعاتی همچون شفاف نبودن ارزش زمین‌های بهشت زهرا و دریافت هزینه خدمات آمبولاس بالاتر از نرخ مصوب از جانب اعضای شورای شهر مطرح شد.

بهشت زهرا

به گزارش همشهری آنلاین، اعضای شورای شهر تهران بررسی گزارش حسابرس در مورد سازمان بهشت زهرا (س) برای سال‌های مالی ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۹ را بررسی کردند و ناصر امانی با بیان این‌که بحث مالیات به خصوص مالیات بر ارزش افزوده در گزارش حسابرس دیده می‌شود، گفت: سازمان امور مالیاتی اعلام کرده که شهرداری مالیات بر ارزش افزوده را واریز کند تا بعد از ثبت آن را به شهرداری برگردانند؛ اما هنوز از برگشت آن خبری نیست.

او با بیان این‌که ۳۶ درصد درآمد سازمان بهشت زهرا در حساب‌هایش راکد مانده که باید بررسی شود، تصریح کرد: در مورد آمبولانس‌های انتقال اجساد به شهرستان‌ها باید بگویم به راننده‌ها بارها اعلام کرده‌ام که بهای انتقال برای اجساد شهرستان‌ها متناسب نیست و به همین دلیل گاها شاهد دریافت هزینه بیشتر از نرخ مصوب هستیم.

امانی از عدم شفافیت در مورد ارزش زمین‌های در اختیار سازمان بهشت زهرا (س) انتقاد کرد و گفت: حسابرس اعلام کرده که اسناد و مدارک در اختیارش قرار داده نشده است. گزارش حسابرس در مورد سازمان بهشت زهرا (س) برای سال‌های ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۸ مطلوب بوده اما سال ۱۳۹۹ مشروط شده است.

پیرهادی نیز در واکنش به این گزارش گفت: جای سوال است که چرا هزینه خدمات آمبولانس خارج از نرخ مصوب و بالاتر از مردم اخذ شده و باید علت مشخص شود.

او با بیان این‌که در گزارش حسابرس آمده است که اطلاعات در مورد وضعیت زمین‌های در اختیار بهشت زهرا (س) به آنها داده نشده است، اظهارکرد: عدم ارائه اطلاعات در گزارش حسابرس‌ها دیده می‌شود و باید این مساله پیگیری شود.

عضو شورای شهر تهران همچنین از معطلی چند ساعته خانواده‌ها برای دریافت جسد متوفایشان گفت و ادامه داد: باید این مشکل حل شود و اگر لازم به تصویب قوانین است ما در شورای شهر آمادگی داریم.

مهدی چمران نیز با تاکید بر این‌که مساله مالیات شرکت‌ها و سازمان‌های شهرداری هر ساله وجود داشته گفت: پیشنهاد می‌شود کمیسیون برنامه و بودجه نامه مفصلی به معاون امور مالیاتی بنویسند و از آنها بخواهیم که با سازمان‌های و شرکت‌های ارائه دهنده خدمات شهری طبق قانون رفتار کنند.

 اعضای شورای شهر تهران نهایتا گزارش حسابرس در مورد سازمان بهشت زهرا (س) برای سال‌های مالی ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۹ را به تصویب رساندند.

کد خبر 696688
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha