دونالد ترامپ جمعه شب در یک سخنرانی آتشین در ویسکانسین قول داد که آمریکا را پس می‌گیرد.

ترامپ

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از نیوزویک، رئیس‌جمهوری پیشین برای حمایت از تیم میشلز که امیدوار است نامزد جمهوری‌خواهان برای انتخابات فرمانداری ویسکانسین در نوامبر باشد، در این ایالت بود.

این یک بار دیگر او را با مایک پنس، معاونش سابق خود که برای ربکا کلیفیش، معاون فرماندار پیشین ویسکانسین، برای گرفتن پست فرمانداری مبارزه می‌کند، رو در رو کرده است.

ترامپ در یک گردهمایی مملو از جمعیت در واوکشا، در حومه غربی میلواکی سخنرانی کرد.

او در میان تشویق‌های بلند گفت: «این سالی است که ما مجلس نمایندگان را پس خواهیم گرفت، سنا و آمریکا را پس خواهیم گرفت و در سال ۲۰۲۴، مهم‌تر از همه، ما کاخ سفید باشکوه خود را پس خواهیم گرفت؛ آن را پس خواهیم گرفت.»

ترامپ در ادامه به انتقاد از سوابق جو بایدن در زمینه مهاجرت قانونی و غیرقانونی پرداخت و قول داد در صورت بازگشت او به کاخ سفید، این شرایط سرکوب شود.

او گفت: «ما فاجعه مرزی بایدن را تعطیل و کنترل مرزها را تقویت خواهیم کرد. ما به مهاجرت زنجیره‌ای پایان می‌دهیم، به قرعه‌کشی ویزا پایان می‌دهیم و مهاجرت غیرقانونی را مانند کمتر از دو سال پیش متوقف خواهیم کرد.»

رئیس‌جمهوری پیشین افزود: «ما موج جنایت را در شهرهایی که دموکرات‌ها اداره می‌کنند متوقف می‌کنیم، به پلیس خود قدرت لازم و احترامی که شایسته آن است می‌دهیم و حفاظت از مصونیت را از پلیس خود نمی‌گیریم.»

ترامپ افزود: «ما قانون و نظم را در آمریکا برقرار خواهیم کرد. چین را مسئول انتشار ویروس در جهان خواهیم دانست و از قانون اساسی خود دفاع می‌کنیم.»

بیشتر بخوانید:

اگر میشلز نامزدی جمهوری‌خواهان را به دست آورد، در انتخابات نوامبر با تونی اورز، فرماندار دموکرات فعلی ویسکانسین روبرو خواهد شد.

این سخنرانی یک روز پس از آن برگزار شد که دیک چنی، معاون جورج دبلیو بوش رئیس‌جمهوری  پیشین آمریکا، ترامپ را «بزدل» نامید و گفت که هرگز تهدیدی بزرگ‌تر از تاجر نیویورکی برای جمهوری ما وجود نداشته است.

کد خبر 696131

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۲۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
    11 5
    بهتر!
  • علی IR ۲۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
    16 4
    از نگاه تاریخی هروقت امریکا در عرصه داخل و خارج به بن‌بست میرسه رئیس جمهور بعدیش مردی جسور و با کاریزمای قوی میشه در حال حاضر با نگاه به چهره های سیاسی دو حزب عملن هیچ گزینه ای بجز ترامپ برنده دور بعدی نخواهد بود.
  • مجتبی IR ۰۶:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
    6 10
    امیدوارم این آرزوت رو به گور ببری نه تنها ترامپ بلکه دیگر کسانی که قصد شرکت در انتخابات ایالات متحده آمریکا دارد،،،دولت های تروریست آمریکایی هیچ فرقی با یکدیگر ندارند و هر کدام از آنها به نحوی دستشان به خون دیگر ملت ها خصوصا مسلمانان آلوده است..دولت های تروریست آمریکا به وجود آورنده گروه های تروریستی هستند و از این گروه های جنایتکار و خونخوار حمايت می‌کنند و از آنها برای رسیدن به منافع نامشروع خود پشتیبانی میکنند و نمونه ای از این تروریست ها غده سرطانی اسرائیل غاصب هست که نه تنها خطری برای منطقه بلکه دشمن بشريت هستند،صهیونیست های نژادپرست خود را قوم منتخب و برتر می‌دانند که باید بر دیگر قوم و گروه ها و نژادها حکمرانی کنند و از آنها بعنوان برده و زیر دست بهره ببرند..صهیونیست های جنایتکار اگر قدرتمند بودند به نزدیکترین متحدین و دوستان خود رحم نمیکردند