دستیار رسانه‌ای وزیر بهداشت گفت: در دولت سیزدهم واکسیناسیون سراسری و همگانی کرونا به میزان ۱۵۳ میلیون دوز انجام شد.

پدرام پاک آیین

به گزارش همشهری آنلاین، پدرام پاک‌آیین دستیار رسانه‌ای وزیر بهداشت با بیان این که تعداد کل واکسن وارد شده قبل از تشکیل دولت سیزدهم در ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ فقط ۱۸ میلیون و ۷۵۴ هزار و ۶۱۰ دُز واکسن بوده است، افزود: این در حالی است که جمع کل واردات واکسن بعد از ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ در دولت سیزدهم به رقم ۱۴۳ میلیون و ۲۴۵ هزارو ۳۹۰ دُز واکسن رسیده است.

وی با اشاره به رقم بالای قربانیان کرونا در روزهای پایانی دولت قبل گفت: در دولت سیزدهم واکسیناسیون سراسری و همگانی کرونا به میزان ۱۵۳ میلیون دُز صورت گرفت و در نتیجه آن آمار روزانه جانباختگان کرونا از ۷۰۰ نفر در زمان تحویل دولت سیزدهم به تک رقمی و در مقاطعی به صفر رسید و همچنین تعداد استان‌های پرخطر این بیماری از ۲۸ استان در مقطع تحویل دولت سیزدهم به صفر رسید.

به گفته دستیار رسانه‌ای وزیر بهداشت، در وزارت بهداشت حمایت از تولید ۶ واکسن داخلی از دیگر اقداماتی بود که در دولت سیزدهم انجام شد.

پاک‌آیین افزود: میزان تزریق واکسن تا ۱۴ مرداد سال گذشته ۲۰۵۷۰۸۰۷ و تزریق  واکسن تا ۱۴ مرداد امسال نیز ۱۸۸۱۰۹۴۷۹ بوده است. به عبارت دیگر ، سال قبل این موقع حدود ۱۴ درصد جمعیت واکسینه شده بودند ولی در حال حاضر ۷۷ درصد کل جمعیت واکسن دریافت کرده‌اند.

در روزهای اخیر حسن روحانی رئیس جمهور سابق در گزارشی از تلاش‌های دولت قبل برای تامین واکسن کرونا اشاره کرد و گفت: ۶۰ میلیون دُز واکسن از روسیه خریدیم که چند میلیون دُز بیشتر به ما ندادند. ۵۰ میلیون دُز واکسن از تولیدکنندگان داخلی خریدیم که در دوره ما چند میلیون دُز بیشتر نتوانستند تحویل دهند. همچنین از چین و هند، اروپا و کوواکس واکسن خریدیم. شرایط به گونه‌ای شد که حداقل حدود ۱۱۰ میلیون دُز واکسن، علاوه بر واکسن داخلی خریداری کردیم.

کد خبر 696120
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • GB ۲۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
    4 5
    در ابتدای این بیماری واکسنی وجود نداشت وبه مرور واکسن ها وارد بازارشدند. بنابراین مقایسه واکسیناسیون در دو زمان متفاوت موردی ندازد.
    • IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
      2 7
      روحانی با جون مردم بازی میکرد
  • IR ۲۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
    6 3
    از یک طرف میگن چون متقاضی آسترازنکا وسینو فارم وجود نداره تمام واکسن ها را معدوم کردیم حالا میگن نه وارد نشده دست بردارید چرا صادق نیستید
  • IR ۲۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
    4 2
    بالاخره اری یا خیر؟ الان هست یا نیست؟
  • IR ۲۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
    12 1
    شما هم واکسن دست نگه داشتید وهم برجام را واگر نه زیر بنای خرید واکسن دولت قبل انجام داده بودکار شکنی های انجام می‌شد که به دولت جدید اینکار انجام بشه
  • IR ۲۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
    6 8
    اینها بخودشون رحم نمی کنند وای به حال مردم ببینید همگی از یک قشر هستن ریشه همدیگر را می زنند
  • هموطن IR ۰۷:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
    5 0
    با سلام و احترام به کسانی که واکسن وارد کردند و با لعنت به کسانی که این کار را نکردند وبه قول جنابعالی باعث جان باختن 700 نفر در روز از کرونا شدند. چرا قوه قضاییه دادستان های قبل وفعل برای این کوتاهی وقصور مسببین را محاکمه و مواخذه نمی نمایند.
  • IR ۱۸:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
    0 0
    دولت قبل میگفت که بخاطر تحریم نمیتونه واکسن بخره ولی حالا میگه 110 میلیون واکسن خریدیم!!! ولی دولت جدید بلافاصله میلیونها واکسن خرید