پس از آنکه نماینده عربستان سعودی در سازمان ملل، ایران را به تلاش برای دستیابی به سلاح هسته‌ای متهم کرد، نماینده امارات در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خواستار همکاری ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی شد.

نماینده امارات

به گزارش همشهری‌آنلاین، حمد الکعبی نماینده دائم امارات عربی متحده در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، شامگاه چهارشنبه در کنفرانس کشورهای عضو پیمان عدم اشاعه سلاح‌ هسته‌ای به اتهام‌پراکنی علیه ایران پرداخت.

 نماینده امارات در بخشی از سخنانش اظهار داشت آن دسته از کشورهای عضو که دارای تأسیسات هسته‌ای عملیاتی هستند مانند ایران باید به توافقنامه ایمنی هسته‌ای بپیوندند و مفاد آن را رعایت کنند. حمد الکعبی بدون اشاره به همکاری‌ پیوسته تهران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، خواستار همکاری کامل ایران با این سازمان به منظور از بین بردن آنچه «نگرانی» و «بازگردانی اعتماد» خواند، شد. او همچنین اعلام کرد که ابوظبی از عدم حصول پیشرفت در حل‌ مسائل مربوط به تعهدات ایران در قبال توافق پادمان و توسعه فزاینده برنامه هسته‌ای این کشور نگران است.

این در حالی است که عبدالعزیز الواصل نماینده ریاض در سازمان ملل نیز دیشب با تکرار ادعاهای عربستان علیه ایران گفت: عربستان سعودی از تمام تلاش‌های بین‌المللی که هدف آن‌ها جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح اتمی است، حمایت می‌کند.

نماینده عربستان سعودی در ادامه افزود: عدم شفافیت ایران [در همکاری] با آژانس بین‌المللی منشور سازمان ملل را نقض می‌کند. عاری‌کردن خاورمیانه از سلاح هسته‌ای مسئولیتی جمعی است. اقدامات ایران خطر اشاعه [تسلیحات] هسته‌ای را افزایش می‌دهد.

ادعاهای مقامات امارات و عربستان سعودی در حالی مطرح شده که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بارها در گزارش‌های متوالی، صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران را تأیید کرده است. 

کد خبر 695674
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 9
  • IR ۲۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
    3 5
    مقامات ما نمی‌دانند که با دنیا چطوری رفتا رکنند
  • مجیدسرلک IR ۲۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
    8 7
    سلام‌برملت‌فیهم‌ایران‌بزرگ‌عربستان خیلی‌غلط‌کرده برای‌ایران‌نظربده
  • دهقان IR ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
    2 2
    رژیم آل سعود حق ندارند درباره ایران حرفی بزنند چون نوکر آمریکا و اسراییل هستند پس دهن نجسشا ن ببندند
  • IR ۰۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
    4 4
    آخه امارات متحده عربی تو در حد یک مگس هم نیستی که ایران بزرگ و قدرتمند بخواد روزی یا روزگاری علیه تو از اتم استفاده کند.(ای مگس «امارات» عرصه سیمرغ نه جولانگه توست،...... زحمت ما میداری).
  • سام IR ۰۸:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
    2 1
    از نگرانی بمیرید
    • IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
      2 1
      امارت نوکراسرائیل غلت کرده باشد که دستور به ایران بدهدابران باید صلاح حستئی داشته باشد تاکشورهایی که دشمنی باایران دارن ادب باشن
  • رهبر GB ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
    1 1
    شما بجای اینکه نگران هسته ای شدن ایران باشید یک مقدار مرد باشین و از دشمن واقعی اعراب که اسرائیل کودک کش و متجاوز است هراس داشته باشید و از آژانس بخواهید که اسرائیل را که داری زرادخانه سلاح هسته ای و بیولوژیک است را وادار به پیوستن به معاهده آن پی تی کند و با قلدری از اینکار ممانعت می‌کند را بگیرد چرا در این مورد لال هستید در ثانی برای پوزه شما کشورک های نخودی ایران احتیاج به بمب اتم ندارد دو سه تا موشک معمولی قدرتمند ایران برای شما بس است پس فضولی موقوف
  • علی IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
    1 1
    گاوهای شیری آمریکا ارباب به آنها فشار داده زبان باز کردند آخه امارات هم شما که اگر زیر پر و بال ایران قهرمان نبودید تو و ارباب کوچکترت ارب استان تا به حال نبودید