شنبه ۹ آذر ۱۳۸۷ - ۰۵:۲۰
۰ نفر

دوستداران طبیعت که چند ماه گذشته به منطقه خوش آب و هوای طالقان در غرب استان تهران سرزده‌اند، با صحنه‌های تاسف‌باری مواجه شده‌اند؛ طالقان به زباله‌دانی بزرگ تبدیل شده است.

به گزارش ایرن، این منطقه ییلاقی که به‌دنبال بهره‌برداری از سد طالقان با استقبال بسیار زیاد گردشگران مواجه شده، به خاطر رفتار گردشگران دچار نابسامانی شده است.

جای جای اطراف دریاچه سد طالقان مملو از زباله‌هایی است که گردشگران پس از بیرون رفتن از منطقه جای گذاشته‌اند. مناطق سرسبز اطراف سد نیز از هجوم مسافرانی که زباله‌های خود را رها می‌کنند در امان نمانده‌اند.

یکی از روستاییانی که با خبرنگار ایرن گفت‌وگو کرد، گفت: گردشگرانی که از تهران به این منطقه می‌آیند، گمان می‌کنند که مثل تهران، شب‌ها ساعت 9 کارگران شهرداری زباله‌های اینجا را جمع‌آوری می‌کنند در حالی که هیچ سازمانی در اینجا متولی جمع کردن زباله نیست و این اهالی محلی هستند که پس از رفتن مسافران، برای حفظ سلامت منطقه، زباله‌ها را جمع‌آوری می‌کنند. منطقه ییلاقی طالقان مابین تهران و قزوین قرار گرفته و در سال‌های اخیر با استقبال بسیار گردشگران و طبیعت‌گردان مواجه شده است. این منطقه شامل چندین روستا و با‌غ‌های اطراف آنهاست که در دامنه کوهستان ایجاد شده و معمولا تا اوایل پاییز شاهد حضور گردشگران است.

به جای گذاشتن زباله توسط مسافران در مناطق طبیعی، در یکی دو سال گذشته به ویژه در تعطیلات و روزهای پرسفر، به یکی از معضلات بزرگ مناطق طبیعی مورد استقبال گردشگران تبدیل شده است.

کد خبر 69526

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز