گروه سیاسی: سفارت ایران در انگلیس در نامه‌ای که برای برخی روزنامه‌های چاپ لندن ارسال شد

نسبت به عملکرد این روزنامه‌ها در قراردادن پرچم ایران در کنار پرچم دیگر کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی و رژیم‌صهیونیستی به‌عنوان حامیان طرح صلح عربی در قضیه فلسطین اعتراض کرد. براساس طرح صلح عربی، چنانچه رژیم‌صهیونیستی از سرزمین‌های اشغالی 1967 عقب‌نشینی کند و نسبت به یک صلح فراگیر التزام داشته باشد، کشورهای عضو اتحادیه عرب، اسرائیل را به رسمیت خواهند شناخت.

در بیانیه سفارت ایران که روزنامه گاردین و همچنین خبرگزاری ایسنا به آن اشاره کرده‌اند، تأکید شده است: ایران همواره در تمامی کنفرانس‌های محلی و بین‌المللی از جمله نشست وزیران امور خارجه‌ سازمان کنفرانس اسلامی در تهران در سال 2003 موضع خود را در به‌رسمیت‌نشناختن رژیم‌صهیونیستی حفظ کرده و با توجه به این واقعیت، قراردادن پرچم ایران در حاشیه بیانیه سازمان کنفرانس اسلامی و اشاره به کنفرانس تهران هیچ‌گونه پایه و اساس قانونی ندارد و تهران با آن موافق نیست.

این بیانیه همچنین تأکید کرده است: ایران همواره با هرگونه اقدام برخی کشورهای عربی در تشویق برای به رسمیت شناختن رژیم اشغالگر قدس به هر شکلی از جمله در قالب سازمان کنفرانس اسلامی مخالف است.

روزنامه‌های الحیات و الشرق‌الاوسط به‌عنوان نشریات انگلیسی‌ زبان که با بودجه عربستان در لندن چاپ می‌شوند نیز از جمله نشریاتی بودند که سفارت ایران نسبت به چاپ بیانیه فلسطین و قرار دادن پرچم ایران در کنار پرچم دیگر کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی به نشانه حمایت از طرح صلح عربی در آنها، اعتراض کرده بود

کد خبر 69506

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز