رئیس ستاد مدیریت بحران شمیرانات از جان باختن یک مادر باردار در پی وقوع سیلاب روستای زایگان بخش رودبارقصران خبر داد و گفت: طبق هماهنگی صورت گرفته با اورژانس، تلاش برای نجات فرزند او ادامه دارد.

سیل - روستای آهنگران - استان مرکزی - اراک

به گزارش همشهری آنلاین، مجتبی ذاکریان در پی این حادثه تاکید کرد: با توجه به شرایط بحرانی، از عموم مردم خواهشمندیم از سفرهای غیرضروری به بخش‌های شهرستان به ویژه رودبارقصران جداً خودداری کنند.

او ضمن هشدار به گردشگران و ساکنان نسبت به تردد غیرضروری در جاده‌ها، حضور در طبیعت و اتراق در حاشیه رودخانه‌ها ابراز داشت: از ساکنان پایتخت که در ایام محرم برای شرکت در مراسمات عزاداری اباعبدالله الحسین علیه السلام به روستاهای خود نیز مراجعت می‌کنند نیز تقاضا داریم تا مساعد شدن وضعیت از هیات مذهبی تهران بهره‌مند شوند تا در این شرایط بحرانی شاهد ترافیک‌های سنگین و اختلال در خدمات‌رسانی نباشیم.

بارش‌های شدید باران به صورت منقطع از بامداد ۶ مرداد ماه جاری در سطح شمیرانات آغاز و همچنان ادامه دارد.

رودبارقصران با آب و هوایی کوهستانی دارای ۲ شهر اوشان فشم میگون، شمشک دربندسر و ۱۶ روستا از توابع شهرستان شمیرانات با جمعیتی افزون بر ۱۷ هزار نفر در شمال شرقی پایتخت واقع شده است.

این بخش به سبب عبور رودخانه جاجرود، مناطق حفاظت شده محیط زیست و طبیعتی بکر، روددره‌ها و مراکز رفاهی خدماتی متعدد، پیست‌های اسکی و مدرسه یخ‌نوردی بین المللی، جاده‌های کوهستانی و چشم‌نواز در تمامی فصول سال مورد استقبال بسیاری از ورزشکاران و گردشگران داخلی و خارجی قرار می‌گیرد.

کد خبر 695030
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
    1 0
    چوپان فداکار آوجی جان چندین خانواده را از خطر سیل نجات داد. ایسنا/قزوین - سرپرست فرمانداری شهرستان آوج گفت: یکشنبه نهم مرداد چوپانی در روستای توآباد و کلنجین شهرستان آوج بخش آبگرم متوجه وقوع سیل در آن منطقه شد و موضوع را به اطلاع دهیار رساند و جان چند خانواده را از خطر سیل نجات داد.