کاربران اندروید باید مراقب باشند، چون ممکن است در دام بدافزارهای سارقان بیفتند.

گوگل پلی

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از محققان امنیتی موسسه ترند میکرو (Trend Micro)، تعداد فزاینده‌ای از برنامه‌های حاوی بدافزار با هدف جمع‌آوری اطلاعات بانکی شخصی کاربران وجود دارد.

چنین داده‌هایی شامل اعتبار بانکی قربانی، شماره پین، رمز عبور و هر اطلاعات دیگری است که به عوامل بد کمک می‌کند تا از یک برنامه بانکداری آنلاین سرقت کنند.

این بدافزار همچنین می‌تواند پیام‌های متنی را رهگیری کند و گوشی‌های آلوده را تصرف کند. رهگیری پیام‌های متنی به اندازه کافی بد است، اما سرقت اطلاعات بانکی چیزی است که می‌تواند به کیف پول شما ضربه بزند.

برنامه‌هایی که به حمل بدافزار کمک می‌کنند از امنیت فروشگاه گوگل پلی عبور کنند، برنامه‌های «دراپر» (dropper) گفته می‌شوند. آنها به درستی نامگذاری شده‌اند، زیرا این برنامه‌ها دارای یک محموله متشکل از برنامه‌های مخرب هستند که روی یک گوشی آلوده نصب شده‌اند.

«ترند میکرو» در گزارش خود می‌نویسد: «بازیگران مخرب امسال به‌طور مخفیانه تعداد فزاینده‌ای از تروژان‌های بانکی را از طریق قطره چکان‌های مخرب به فروشگاه گوگل پلی اضافه کرده‌اند و ثابت می‌کند که چنین تکنیکی در فرار از شناسایی موثر است.»

بیشتر بخوانید:

علاوه بر این، از آنجایی که تقاضای زیادی برای روش‌های جدید به منظور توزیع بدافزار موبایل وجود دارد، چندین بازیگر مخرب ادعا می‌کنند که دراپرهای آنها می‌تواند به سایر مجرمان سایبری کمک کند تا بدافزار خود را در فروشگاه گوگل پلی منتشر کنند.»

کد خبر 694394

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha