فیلیپین نخستین مورد ابتلا به آبله میمونی را در شهروندی که در ابتدای ماه جاری از خارج به این کشور بازگشته بود، گزارش کرده است.

MONKEYPOX

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز بورلی هو، معاون وزیر بهداشت فیلیپین اعلام کرد این فرد ۳۱ ساله از بیماری آبله میمونی بهبود یافته است، اما هنوز در خانه‌ا ایزوله است و به افراد در تماس‌ نزدیک با او از جمله سه نفر از اعضای خانوار او دستور داده شده است که خودشان را قرنطینه کنند.

به گفته مقامات بهداشتی فیلیپین این شخص به کشورهایی سفر کرده بود که موارد تاییدشده آبله میمونی از آنها گزارش شده است.

حدود ۷۰ کشور که آبله میمونی در آنها شیوع بوم‌گیر یا آندمیک نداشته است، شیوع‌های این بیماری ویروسی را گزارش کرده‌اند و در حالیکه شمار موارد ثابت‌شده بیماری در جهان از ۲۰۳۰۰ مورد گذشته است، سازمان جهانی بهداشت این شیوع را یک اضطرار بهداشت جهانی اعلام کرده است.

مثبت بودن آزمایش مورد فیلیپین در روز پنجشنبه تایید شد و افراد در تماس نزدیک با این بیمار تا به حال علائمی را نشان نداده‌اند.

سرایت ویروس آبله میمونی از طریق تماس با ضایعات پوستی ایجاد شده بوسیله ویروس و نیز مایعات بدنی، قطرک‌های بزرگ تنفسی و ملحفه‌های آلوده رخ می‌دهد.

معاون وزیر بهداشت فیلیپین در واکنش به شناسایی مورد آبله میمونی در این کشور گفت:‌ «بر اساس آنچه ما درباره آبله میمونی می‌دانیم... آشکار است که لازم است مراقبت بیشتری درباره کسانی که با آنها تعامل داریم به خصوص در موارد تماس‌های صمیمانه و جنسی باید به عمل آید.»

 وزارت بهداشت فیلیپین افرادی را که در معرض آبله میمونی بوده‌اند، ملزم کرده است که خودشان را برای ۱۴ تا ۲۱ روز قرنطینه کنند.

کد خبر 694179

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
    0 0
    من که خیلی نوشتم باید ایرانیها واکسینه بشن. یه وقت فاجعه انسانی نشه. عوارض ابله وحشتناکه