چهارشنبه ۶ آذر ۱۳۸۷ - ۰۹:۳۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: شهرداری ولادی قفقاز پایتخت اوستیای شمالی بر اثر جراحات وارده ناشی از یک سوءقصد در بیمارستان جان سپرد.

به نوشته ال موندو، یکی از سخنگویان وزارت کشور اوستیای شمالی گفت: ولادیمیر کارایف شهردار ولادی قفقاز بر اثر اصابت گلوله به ویژه از ناحیه قلب به شدت مجروح شد و در بیمارستان درگذشت.

بنابر گفته این مقام وزارت کشور اوستیای شمالی شهردار ولادی قفقاز در زمانی که در مسیر کار خود بود به ضرب گلوله افراد ناشناس به قتل رسید.

این منبع اعلام کرد که سوءقصد کنندگان به خودروی کارایف در نزدیکی منزل مسکونی‌اش شلیک کردند. کارایف پس از وقوع این حادثه به بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان مرکزی ولادی قفقاز انتقال یافت و مدتی بعد درگذشت.

تیموراس مامسوروف رئیس جمهور اوستیای شمالی ضمن تائید خبر درگذشت شهردار ولادی قفقاز در یک مصاحبه مطبوعاتی اعلام کرد که دلایل سوء‌قصد به جان وی همچنان نامشخص است.

 رئیس جمهور اوستیای شمالی اعلام کرد که طی ساعات آینده جلسه‌ای اضطراری با فرمانده‌هان نیرو‌های برقراری نظم عمومی و فرمانده‌هان نیرو‌های امنیتی  تشکیل خواهد تا این حادثه را مورد بررسی قرار دهند. کارایف 46 ساله بود و در فوریه سال گذشته به مقام شهردار ولادی قفقاز انتخاب شده بود. 

در اوائل ماه نوامبر سال جاری نیز یک بمب گذار انتحاری زن اقدام به انجام حمله‌ای در ولادی قفقاز کرد که بر اثر این حمله تعداد زیادی از سکنه ولادی قفقاز کشته شدند. در آن زمان احتمال داده شد که انجام این حمله انتحاری در خارج از اوستیای جنووبی و در جمهوری اینگوش برنامه ریزی شده باشد.

در سال 1992 در جریان درگیری میان اوستیای شمالی و اینگوش تعداد زیادی از مردم کشته شدند. این درگیری‌ها باعث شد که تعداد زیادی از اینگوش‌های ساکن اوستیای شمالی از این جمهوری بگریزند.

اوستیای شمالی از جمهوری‌های تابعه روسیه محسوب می‌شود و در منطقه قفقاز و در شمال اوستیای جنوبی واقع شده است.

کد خبر 69390

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز