چهارشنبه ۶ آذر ۱۳۸۷ - ۰۷:۱۳
۰ نفر

سحر قاسم نژاد: کباب به‌خصوص وقتی با پلو و سماق همراه شود از غذاهای محبوب ایرانی‌ است.

این روزها هم از آنجا که نه دشت‌ودمنی در شهر‌ها وجود دارد که بتوان به بهانه تفریح بساط کباب برپا کرد و نه اساسا وقتی باقی مانده که صرف پخت‌وپز شود خانواده‌ها هر از گاهی برای آنکه دلی از عزا درآورند با توجه به وسعشان سری به رستوران‌ها و چلوکبابی‌های بزرگ و کوچک و معروف و متروک می‌زنند و سفارش غذای لذیذ ایرانی می‌دهند. اما ظاهرا بزرگی و کوچکی این محل طبخ و سرو ،تاثیر چندانی بر کیفیت ندارد و اصولا اگر مشتری در یکی از این غذاخوری‌ها با دیدن صورتحساب از هوش برود تقصیر آن را باید به پای هزینه‌های جانبی مثل هزینه سرقفلی و اجاره نوشت.

این واقعیتی است که علیرضا فرشیدرخ رئیس اتحادیه کبابی و حلیم هم آن را تایید می‌کند.او در گفت‌وگو با همشهری به قیمت مصوب کباب کوبیده با وزن 100‌گرم گوشت گوسفندی اشاره می‌کند و می‌افزاید: براساس تصمیم اتحادیه قیمت کباب کوبیده با توجه به قیمت گوشت گوسفندی در هر سیخ با وزن 100‌گرم ‌حدود 900‌تومان تعیین شده و کبابی‌ها تنها مجاز به استفاده 5‌درصدی از گوشت گوساله هستند و اضافه‌کردن هر فرآورده دیگر غیرقانونی است.

او دلیل اختلاف قیمت کباب در نقاط مختلف شهر را هزینه‌ها و قیمت بالای سرقفلی مغازه‌ها در برخی نقاط اعلام کرده، می‌افزاید: کباب‌ها در کلیه کبابی‌ها با کیفیت یکسان عرضه می‌شود و اختلاف قیمت از هزینه‌های مغازه و قیمت اجاره‌ها است.

رئیس اتحادیه کبابی‌ها از مردم ‌خواست برای تهیه و تناول کباب به مغازه‌ها و عاملینی که از اتحادیه مجوز گرفته‌اند مراجعه کنند.

به گفته او واحدهایی که از اتحادیه مجوز گرفته‌اند به‌طور قطع ابتدا از وزارت بهداشت مجوز دریافت کرده‌اند و از این نظر مردم می‌توانند با خیال راحت در این واحدها اقدام به خرید کنند.

او به پلمب 70‌واحد غیرمجاز از ابتدای سال‌جاری اشاره می‌کند و ادامه می‌دهد: از ابتدای سال‌جاری بازرسان اتحادیه 70‌واحد متخلفی که مجوزهای لازم را نداشته‌اند شناسایی کرده و دستور پلمب را از مراجع قضائی برای آن واحدها گرفتند.او می‌افزاید: شهروندان درصورت مشاهده تخلف می‌توانند شکایت خود را با شماره تلفن 9- 77639658 به اتحادیه اطلاع دهند و این اتحادیه در کوتاه‌ترین زمان به شکایت مورد نظر رسیدگی می‌کند.

فرشیدرخ گفت: براساس بخشنامه شورای اصناف، واحدهای بدون مجوز دیگر نمی‌توانند در سطح شهر فعالیت کنند و واحدهایی که تا به امروز برای تمدید و دریافت مراجعه نکرده‌اند هرچه سریع‌تر برای کسب جواز به اتحادیه مراجعه کنند.

کد خبر 69372

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تغذیه و آشپزی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز