مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۵ آذر ۱۳۸۷ - ۱۹:۴۹
۰ نفر

گروه اجتماعی: روزنامه نگاران همشهری‌ موفق به کسب 4عنوان برتر در پانزدهمین جشنواره بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها شدند و غرفه همشهری نیز به‌عنوان غرفه برتر شناخته شد.

همچنین طبق نظرسنجی صورت گرفته توسط مرکز افکار سنجی فارس، روزنامه همشهری از نظر بازدیدکنندگان نمایشگاه مطبوعات، رتبه اول را از نظر حرفه‌ای بودن در بین مطبوعات کسب کرد.

پانزدهمین جشنواره و نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها یکشنبه شب با معرفی برترین‌ها، طی مراسمی با حضور معاون اول رئیس‌جمهوری و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تالار وحدت به کار خود پایان داد.

در این جشنواره از همشهری در بخش مصاحبه فرشاد مهدی پور مقام اول، در بخش خبر سمیه شرافتی مقام سوم در بخش تیتر امیر موسی کاظمی مقام سوم و در بخش جنبی نماز و ایثار و شهادت محمدرضا اسدزاده امین مقام اول را کسب کردند.

دبیر پانزدهمین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌ها در این مراسم گفت: جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌ها در بخش‌های سراسری، وی‍ژه و خارجی با هدف ارتقای محتوای نشریات و تقویت روزنامه نگاری حرفه‌ای به‌عنوان شعار محوری جشنواره و نمایشگاه برگزار شد.

یوسف غروی قوچانی افزود: حدود 3 هزار و 200اثر در بخش سراسری، 600اثر در بخش ویژه و 19اثر در بخش خارجی به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

وی اظهار داشت: در همین ارتباط داوری این جشنواره در 15رشته مطبوعات، 4 رشته خبرگزاری‌ها، 7 رشته نشریات استانی، 4 رشته بخش ویژه، یک رشته بخش غیرمطبوعاتی و بخش رسانه‌های خارجی برگزار شد.

وی تصریح کرد: آثار برتر جشنواره در بخش‌های مختلف با انجام داوری در 2 بخش میانی و نهایی انتخاب و معرفی شدند.  در ادامه این مراسم با اهدای لوح تقدیر، تندیس جشنواره و جوایزی از برترین‌های جشنواره تقدیر شد.

از سوی دیگر حسن اختری رئیس مرکز افکار سنجی فارس در رابطه با طرح نظرسنجی از بازدید‌کنندگان نمایشگاه مطبوعات گفت: در این نظر سنجی پرسشنامه‌ای با 20 سؤال طراحی شد و  یک‌هزار و 17 نفر فرم نظر سنجی را تکمیل کردند.

وی در رابطه با نتایج نظر بازدیدکنندگان درباره حرفه‌ای‌ترین مطبوعات اظهار داشت: از نظر بازدیدکنندگان، روزنامه‌های همشهری، کیهان و ایران به‌ترتیب رتبه‌های اول تا سوم را کسب کردند و روزنامه‌های اعتماد و جام‌جم نیز حائز رتبه چهارم و پنجم شدند.

کد خبر 69321

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز