برای کاهش آلودگی‌های زیست‌محیطی و پیشگیری از چالش‌های توسعه پایدار آموزش‌های شهروندی، بیش از ۹۸ تن پسماند خشک در ۴ ماه ابتدای سال جاری از عوامل غیرمجاز دریافت شد.

بهاره خسروی / محله

به گزارش همشهری آنلاین، شهردار منطقه ۱۰ با اعلام این خبر افزود: «روند رو به گسترش تولید انواع پسماند و مخاطرات ناشی از آن، یکی از مهم‌ترین چالش‌های پیشروی توسعه پایدار به شمار می‌رود. اگر چه در زمینه ایجاد نظام جامع مدیریت پسماند در شهر تهران، تلاش‌های وسیع و مختلفی از سوی دستگاه‌های متولی انجام شده، اما در این زنجیره اقدامات، نخستین گام در مدیریت پسماند تلاش برای کاهش تولید آن است. »

«رضا شرفی» شهردار منطقه با تاکید بر اینکه یکی از رویکردهای اصلی مدیریت شهری تهران، کاهش تولید پسماند و افزایش تفکیک زباله از مبادی تولید از جمله خانه‌ها و مراکز تولیدی است، تصریح کرد: «برنامه‌های و دستورالعمل‌های مختلفی در این راستا از سوی دستگاه‌های متولی طراحی و ابلاغ شده که ما موظف به انجام آنها است اما علاوه بر آن، شهرداری منطقه نیز ابتکاراتی را در این زمینه داشته است. »

دریافت ۹۸ تن پسماند خشک از عوامل غیرمجاز

او به طرح‌ها و ابتکارات انجام شده از سوی شهرداری منطقه برای کاهش پسماند اشاره می کند: «یکی از ابتکاراتی که از سوی مدیریت شهری منطقه در این مدت انجام شده، راه‌اندازی و افتتاح‌های مجموعه‌های مختلف تحویل پسماند خشک از شهروندان و دریافت اعتبار در ازای آن بوده است که در این چارچوب، بزرگترین مجموعه پسماند خشک شهر تهران در خیابان کمیل به بهره‌برداری رسید و در روزهای اخیر نیز اولین مرکز «ورزشماند» در خیابان هاشمی و «غرفه پسماند معاینه فنی» در مجاورت مرکز معاینه فنی سیار خیابان شهید رنجبر نیز افتتاح شدند. »

به گفته شرفی در چهار ماه گذشته ۱۴۷۲ تن پسماند در منطقه جمع‌آوری شده است. همچنین توسعه و افزایش غرف دریافت پسماند از سوی شهروندان یکی از اقدامات انجام شده از سوی منطقه بود که در این چارچوب، این غرف به ۲۸ ایستگاه افزایش یافته و از سوی دیگر، موفق شدیم در چهار ماه ابتدای امسال ۳۲۷ تن پسماند خشک از شهروندان دریافت کنیم.

دریافت ۹۸ تن پسماند خشک از عوامل غیرمجاز

شهردار منطقه ۱۰ جلوگیری از فعالیت عوامل غیرمجاز جمع‌آوری پسماند خشک یکی از رویکردهای اصلی مدیریت شهری منطقه است، بیان کرد و ادامه داد: «معاونت خدمات شهری و محیط زیست منطقه در نوبت‌های مختلف به پیمانکار عملیات جمع‌آوری پسماند خشک در مورد فعالیت عوامل غیرمجاز اخطارهایی را داده و چیزی در حدود ۹۸.۲ تن پسماند از سوی نواحی سه گانه از ابتدای امسال تا پایان تیر ماه امسال از این عوامل غیرمجاز جمع‌آوری شده است. »

شرفی در پایان با بیان اینکه طرح ملودی در ۱۷ بلوک در نواحی سه گانه منطقه ۱۰ مورد اجرا قرار گرفته است که در این چارچوب، ۴۸۲ تن در دو ماهه نخست امسال جمع‌آوری شده‌اند، یادآور شد: «مجموعه تحویل پسماند خشک خیابان کمیل که بزرگترین مجموعه پسماند خشک در شهر تهران است، توانسته در این مدت ۵۰ تن پسماند را از شهروندان دریافت کند. همچنین مجموعه گلماند در خیابان شهید عرب در مدت زمان مذکور، توانسته ۵.۳ تن پسماند خشک از شهروندان دریافت کند. »

کد خبر 693009

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha