برای تامین رفاه شهروندان، کاهش تولید زباله و آشنایی آنها بامقوله تفکیک زباله از مبدا، مراکز «ورزشماند» و «غرفه معاینه فنی پسماند» در محله های هاشمی و هفت چنار افتتاح شد.

بهاره خسروی / محله

به گزارش همشهری آنلاین، «محمدمهدی عزیزی» مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهر تهران، میهمان پازل دهم شهر تهران شد و با حضور «رضا شرفی» شهردار منطقه ۱۰ و جمعی از مدیران شهری ابتدا، «غرفه معاینه فنی پسماند» خیابان شهید رنجبر و «ورزشماند» در خیابان هاشمی به بهره‌برداری رسید تا اهالی در قبال تحویل پسماندهای خشک خود خدمات ویژه‌ای را دریافت کنند.

در مراسم افتتاحیه، شهردار منطقه ۱۰ اجرای طرح هایی را که در قالب دستورالعمل از سوی سازمان مدیریت پسماند ابلاغ می شوند باعث تشویق و ترغیب مردم به تحویل پسماند خشک و ارزشمند، عنوان کرد و ادامه داد: «افزایش زیرساخت ها و تامین نیازهای مردم در ازای دریافت پسماند خشک آنها، به نظر می رسد اثر مثبتی به همراه داشته است. براین اساس، اگر با این روش ها، بتوانیم پسماندهای خشک شهروندان را جمع آوری کنیم، شاید نیازی هم نباشد که هر روز مخازن جمع آوری و تخلیه شوند.»

«رضا شرفی» ارائه خدمات ویژه به شهروندان در قبال تحویل پسماند خشک را عامل مهمی در جمع آوری پسماندهای از سوی عوامل غیر مجاز بیان کرد: «من حاضرم سه «روز بازار» در نقاط مختلف منطقه ایجاد کنم ولی در مقابل آن، دریافت و تحویل پسماند خشک داشته باشیم. با این کار، هم از کودکان کار وکول‌کتفی ها محافظت و حمایت می کنیم و هم راهی برای کاهش جمع آوری پسماند از سوی عوامل غیرمجاز است.»

همچنین در حاشیه این مراسم، معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۱۰ از انعقاد پنج تفاهم نامه همکاری با مغازه های خیابان هاشمی خبر داد و گفت: «براساس این تفاهم نامه، به شهروندانی که پسماند خشک خود را به مراکز  پسماند، تحویل بدهند، فیش هایی داده می شود و آنها می توانند با این فیش ها از مغازه هایی که طرف قرارداد ما هستند، خریدهایی همراه تخفیف داشته باشند.»

«حمید ناصحی» با بیان اینکه تمام تلاش ما افزایش چنین قراردادهایی با سایر مغازه ها و مراکز است، اظهار داشت: «از سال گذشته تاکنون هزار مخزن جدید خریداری و در نقاط مختلف نواحی سه گانه مستقر شده اند که موجب شده هیچ مخزن قدیمی و خرابی را در سطح منطقه شاهد نباشیم.»

لازم به ذکر است در مرکز «غرفه معاینه فنی پسماند»، در قبال دریافت و تحویل پسماند خشک از سوی شهروندان، اعتباراتی به آنها برای استفاده در مرکز سیار معاینه فنی خیابان شهید رنجبر داده می شود. همچنین در این مرکز، انواع بیمه‌نامه در قبال دریافت و تحویل پسماند خشک صادر می شود. در مرکز هم در قبال دریافت پسماند خشک، اعتباراتی برای خرید لباس و لوازم ورزشی به شهروندان داده می شود.

کد خبر 691672

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha