طارمی همچنان پنالتی می‌گیرد، منتقدانش همچنان خشمگین می‌شوند.

طارمی

به گزارش همشهری‌آنلاین،‌ مهارت مشهور مهدی طارمی در گرفتن پنالتی، بار دیگر در پرتغال خبرساز شده است. پورتو شنبه‌شب یک بازی دوستانه با موناکو داشت که آن را ۲ بر یک برد. گل اول تیم پرتغالی را هم مهدی طارمی به ثمر رساند. او به سبک خودش در گوشه محوطه جریمه نهایت استفاده را از بی‌احتیاطی مدافع حریف کرد و در یک لحظه جادویی خودش را روی زمین انداخت. داور بازی هم بلافاصله اعلام پنالتی کرد تا خود طارمی با یک ضربه محکم به وسط دروازه، گل اول بازی را به ثمر برساند. این پنالتی و گل، نوید شروع یک فصل خوب دیگر را به هواداران طارمی می‌داد. هفته آینده پورتو در بازی سوپر جام پرتغال برابر توندلا به میدان خواهد رفت و درخشش طارمی در مسابقه سوپرجام، از این جهت هم دلگرم‌کننده بود. به‌نظر می‌رسد مهدی با فرم مطلوب فعلی‌اش بتواند با درخشش برابر توندلا به کسب نخستین جام برای پورتو کمک کند.

در رسانه‌های پرتغال اما، مدت‌هاست که ۲ کلمه «طارمی» و «پنالتی» همنشین شده‌اند. هواداران اسپورتینگ و بنفیکا که رقبای حیثیتی پورتو به شمار می‌آیند به‌شدت نسبت به مهارت طارمی در گرفتن پنالتی حساس شده‌اند. کار به جایی کشیده که یک کلمه با تلفیق نام طارمی و پنالتی به زبان پرتغالی ساخته شده(!) و البته چندین مقاله بلندبالا در رسانه‌ها علیه ستاره ایرانی منتشر شده است. همزمان هواداران تیم‌های مختلف هم در شبکه‌های اجتماعی مشغول کارند؛ هواداران پورتو از مهدی حمایت می‌کنند و رقبا به او می‌تازند. مجموعه این اتفاقات بود که اواخر فصل گذشته باعث شد طارمی ژست «هیس» را به شادی‌های بعد از گلش ضمیمه کند. او حتی در جشن قهرمانی پورتو هم همین حرکت را تکرار کرد.

حالا اما قبل از شروع فصل همین فضا شروع شده و به‌نظر می‌رسد مهاجم ایرانی باید خودش را برای روزهای پرفشار آماده کند. با این همه، نکته مهم این است که تک‌تک پنالتی‌های اعلام‌شده روی طارمی در پرتغال از سوی کمک‌داور ویدئویی تأیید شده است. در نتیجه واقعا ادامه این بحث بی‌معناست و به‌نظر می‌رسد بیشتر جنبه جنگ روانی داشته باشد. امیدواریم طارمی این شرایط را تاب بیاورد و تسلیم نشود.

کد خبر 692854
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha