نامه حجت الاسلام والمسلمین قرائتی به خواهران و دختران با موضوع گوهر پاکی و پاکدامنی منتشر شد.

قرائتی

به گزارش همشهری آنلاین، حجت الاسلام و المسلمین استاد قرائتی، مفسر قرآن کریم و رئیس ستاد اقامه نماز، در نامه‌ای به دختران ایران اسلامی، غفلت را به عنوان بزرگترین خطر برای انسان عنوان کرد.

متن پیام حجت الاسلام و المسلمین قرائتی به شرح ذیل می‌باشد:

بسم الله الرحمن الرحیم
گوهر پاکی و پاکدامنی

خواهرم و دخترم!

چون نمی‌ دانم دامنه مطالعات و مقدار تحصیلات شما چقدر است، از همه استدلال‏‌های علمی و فنی دوری می‌‏کنم و ساده و خودمانی حرف می‌‏زنم و خیلی هم با شما بیگانه نیستم. سالهاست شب‏‌های جمعه در تلویزیون منزل شما هستم.

خواهرم و دخترم! غفلت بزرگترین خطر برای انسان است.
غفلت از خدا و قیامت؛
غفلت از جوانی، استعدادها، ارزش‏ها و کرامت‌‏های انسانی؛
غفلت از جامعه، دوستان و محرومان‏؛
و غفلت از توطئه‌ ها و طرفندهای دشمنان.

خواهرم و دخترم!

هرچیز و هر کس ما را غافل کند، ما را به خطر انداخته و دشمن ماست و هر چیز و هر کس ما را از غفلت بیرون آورد و هشدار دهد، بهترین دوست ماست.

دوست ما، خداوند است که هستی را به ما داد و همه چیز را در اختیار ما گذاشت و به ما عقل، فکر، علم، هدایت، قدرت تشخیص و انتخاب داد و طبیعت را تسخیر ما کرد و کارهای نیکوی ما را چندین برابر خریداری می‌‏کند.

دوست ما، پیامبر عزیز اسلام است که در روزگاری که دختر مایه ننگ بود و چه بسا زنده به گور می‌شد، با بوسیدن دخترش، به دختران مقام داد و برای زنان حق مالک‏ شدن، رأی داشتن، تحصیل کردن، انتخاب همسر و نظارت بر امور جامعه، یعنی حق امر به معروف و نهی از منکر قائل شد و زن را مثل مرد، مستعدّ رسیدن به همه کمالات دانست.

دوست ما، شهدایی هستند که با قبول جراحت و اسارت و شهادت، دشمن را از این کشور بیرون راندند، تا من و شما هر شب در امنیت استراحت ‏کنیم.

اما دشمن ما، شیطان است که پدر و مادر ما، آدم و حوا را به نافرمانی خدا کشاند که نتیجه اش کنار رفتن پوشش آنها شد. آری اولین پیروی از وسوسه شیطان، نتیجه اش برهنگی بود.

دشمن ما، تفکری است که زن را برای کامیابی و هوسبازی می خواهد و تصویر نیمه عریان او را وسیله تبلیغات اجناس قرار می دهد.

خواهرم و دخترم!
آیا تاکنون به این سوالات فکر کرده‌اید:
۱٫ چرا دشمنان اسباب پیشرفت‌‏های علمی را از ما بخل و نسبت به آنچه دختران و پسران ما را منحرف می‌سازد، بخشش می ‏کنند؟
۲٫ در دفاع از میهن، مادران محجبه فرزندان خود را به جبهه فرستادند یا زنان بی‌‏حجاب؟
۳٫ اگر امروز به کشور عزیز ما هجومی شود، مردان و زنان باایمان ایستادگی می‌کنند یا عناصر سست‏ ایمان؟
۴٫ در همه جوامع بشری، آزار دختران عفیف و پوشیده بیشتر است یا دختران رها و لاابالی؟
۵٫ اگر برادر شما بنای ازدواج داشته باشد و شما را وکیل خود کند، شما دختری را انتخاب می‌کنید که هر روز خود را در معرض نگاه جوانان هرزه قرار داده یا کسی که عفاف و حجاب او کامل‏تر و از چشم هوسبازان‏ به دور بوده است؟
۶٫ آمار طلاق، افت تحصیلی، افسردگی و اضطراب، امراض روانی و مقاربتی، سقط جنین، فرار از خانه، اسراف و تجمل‏گرایی، گناه و بی ‏بند و باری در میان دختران پاک و عفیف بیشتر است یا دختران رها و لاابالی؟

خواهرم و دخترم،
حجاب از ضروریات دین است و شما بحمدللَّه فرزند اسلام هستید. امروز هزاران دختر تحصیلکرده با حجاب کامل به عالی‏ترین درجات علمی رسیده‌اند و با حضور خود در عرصه‏ های علمی، سیاسی و اقتصادی، نشان داده اند که حجاب مانع فعالیت‌های اجتماعی و رشد و پیشرفت نیست.

خواهرم و دخترم،
اگر هر چیز را انکار کنیم، مرگ را نمی‌‏توان انکار کرد. من و شما دیر یا زود باید پاسخگوی کارهای خود در برابر خدا باشیم. در حجاب کامل رضای خدا، پیامبر خدا و امامان معصوم است، ولی در کشف حجاب و ولنگاری، رضای شیطان و افراد لاابالی و چشم‏چرانان هرزه است.

خواهرم و دخترم،
مگر شما خود طلا و جواهرات قیمتی را در پوشش قرار نمی‌‏دهید و آنها را از دسترس نااهلان دور نگه‏ نمی‌دارید؟ چه گوهری گرانبهاتر از وجود خود شما است؟ چرا خود را ارزان در برابر هر چشمی قرار دهید؟ مگر نه این است که چشمان ناپاک شما را برای خودشان‏ می‏ خواهند و خدا شما را برای خودتان می‏‌خواهد؟

خواهرم و دخترم،
اگر جلوه‏ گری امروز شما دلربایی کرد و علاقه مردی را به همسرش کم کرد، فردا زن زیبایی با جلوه ‏گری خود، دل شوهر شما را خواهد ربود و رونق زندگی شما را کم خواهد کرد.

خواهرم و دخترم،
لباس و آرایش فریبنده شما در خیابان، زخمی را در دل فقرایی که این نوع لباس‏ها را ندارند، به وجود خواهد آورد که با آه خود از شما انتقام خواهند گرفت.

خواهرم و دخترم،
مراقب دوستان خود باشید، زیرا بعضی غافل و گول ‏خورده‌اند. خیال می‌‏کنند بی‌‏حجابی نشان تمدن است یا گمان می‌‏کنند جلب توجه و نگاه دیگران، به سود آنهاست. خیال می‌ کنند جلوه‏ گری گناه ساده‏ ای است، ولی نمی‏ دانند چه بسا آرامش خانواده‌ای را به نگرانی تبدیل می‌‏کند.

این نامه ‏را به خاطر در امان ماندن شما و جامعه از خطرات غفلت و وسوسه‌های شیطان نوشتم؛ یک بار دیگر آن را بخوانید و اگر مفید دیدید به دیگران نیز بدهید. اگر مرا معلم خود می‌دانید، حق معلمی را با نماز و تقوا و قرب به خدا ادا فرمایید.

کد خبر 692818
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خانواده

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 89
  • نظرات در صف انتشار: 109
  • نظرات غیرقابل انتشار: 114
  • گلناز NL ۲۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۲
    خدا عمرت بده ، گوش اینا بدهکار نیست ، درسته قورتت میدن
    • مهشید IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
      93 59
      شما وکیل وصی خودت باش اونجا
  • مجید IR ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۲
    ای کاش هرکس فقط یکبار اینو بخونه .
  • IR ۲۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۲
    اینقدر وسط مطلب تبلیغ می زارید آدم نمی تونه مطلب را برای دیگران ارسال کنه
  • حمید IR ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۲
    جناب قرائتی دست مریزاد با سخنان زیبا وسراسر احترام احترام به انسانیت و نوجوان وجوان ومنطق عقلانی ارتباط برقرار کردید. اگر آمران به معروف و ناهیان اجتماعی دولتی نیزدرسهای اخلاقی وارتباط انسانی شما را یادگرفته بودند تحولات مفید اجتماعی فراوانی را شاهد بودیم.
  • IR ۲۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۲
    دست شما درد نکنه حاج آقا عالی بود کاملا درسته خدا کنه که هممون رعایت کنیم به خدا راست میگه دیر یا زود باید در برابر خدا پاسخگو باشیم
  • IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۲
    این دشمن دشمنی که میکنید مگر خودشان حجاب دارند مگر خودشان مردان متاهل و خانواده ندارند و آیا اونجا مردانشان به هرزه رفتند با دیدن دخترانی که همشون بدون حجابند؟
  • IR ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۲
    40 85
    احسنت
    • IR ۰۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
      81 81
      کمی آمارها را پیگیری کنید می بینی هرزه رفته اند بدجوری هم رفته اند یک پسر ۱۶ ساله در انگلیس به یک دختر ۸ ساله تجاوز کرده بود به نظرت این از کجا ناشی میشه؟؟ یا اینکه یک مردی به یک زن در مترو جلوی همه تجاوز کرده بود !!!!
  • موعود IR ۲۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۲
    74 62
    سلام معلم خوبم سالها از شما آموختم وخدا راشاکرم اما کسی که نمیخواد بیاموزد را چگونه باید آموزش داد واگاه، الان نادانی شده، تمدن، معلم خوبم در حق ماها وجوان ها دعا کنید که بصیرت پیدا کنن
    • مورخ IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
      35 5
      یه مقدار حوادث خودمون رو هم بخونی بد نیست
  • سید حسن IR ۲۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۲
    75 67
    بسیار عالی کاش به گوش تمام خواهران و دختران میرسید
  • IR ۲۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۲
    81 43
    عالی
  • زهرا آفرین دورسته IR ۲۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۲
    64 36
    خوبه بسیار عالی بود
  • زارعی IR ۲۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۲
    72 44
    سلام خداوند متعال شما را برای تمام مسلمانان جهان حفظ کند و همیشه برای اسلام نگهدارد
  • عجملو‌ام‌البنین IR ۲۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۲
    81 39
    خدا‌به‌اقای‌قراعتی‌سلامتی‌بدهد‌به‌خداحرفهاش‌حرف‌دلم‌بود
  • IR ۲۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۲
    تشویق به حجاب نیازمند زبان شیرین و انگیزه هست نه تو سری گشت ارشاد
    • عالم بی عمل IR ۰۸:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
      23 56
      کار پلیس برخورد قانونی با بدحجاب هست نه هدایتش، ۱۹سازمان بودجه میگیرن واسه فرهنگ سازی
  • علی IR ۲۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۲
    55 41
    درود خداوند بر علمایی که همچون شما با زبان ساده واقعیات را برای هرشخصی در هر سنی تبیین می‌کنید. بنده ۴۸ سال سن دارم و صاحب دو فرزند دختر هستم از کودکی همیشه پای صحبت‌های شیرین و جذاب آقای قرائتی نشستم وگوش دادم . با اینکه مخالف حجاب اجباری هستم ، اما سخنان این بزرگوار رو با جان و دل پذیرا هستم . کاش خیلی از علما مثل ایشون بودن !
  • IR ۲۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۲
    94 28
    مشکل ما دین نیست، مشکل ما حجاب نیست، چرا متوجه نمی شید، مشکل ما اون کسانی هستن که با توهین و ... و رفتار نامناسب دارن هویت انسانی یک مسلمان زیر سوال می ببران، مسلمان آبروی مسلمان دیگر نمی بره، واقعا چرا مسئول ما چشم خودشون بستن، می دونید به دلیل عدم مدیریت شما و نظارت شما چه دین زدگی و بد رفتاری و سو استفاده توسط خود ماموران شما می شه ؟ راست می گید با بدحجابی مشکل دارید برید خود سینما خودتون ، راست می گید برید سراغ خانواده خودتون اصلاح کنید، راست می گید حرفاتون قشنگه ، کو اجرا ؟
  • چکاوک IR ۲۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۲
    45 66
    کاش درک داشته باشن و بفهمن ک حجاب دین خدا رو کامل میکنه
    • لاله IR ۰۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
      85 87
      شما از کجا میدانید که اونایی که حجاب درستی ندارند دین ندارند یا پیش خداگناهکار هستند ، خداوند زیبایی را دوست دارند و زنها هم دوست دارند زیبا باشند و با مد روز پیش بروند شاید قلب همینایی که حجاب درستی ندارند پاکتر از قلب دیگران باشد در ضمن کشورهای خارجی اصلا حجاب ندارند ولی ببینید چه اقتصادی دارند مشکلی هم ندارند مثل ما فقر هم ندارند اما کشور ما پراز فقر ومشکل اقتصادی هست جای اینکه بیفتند دنبال حجاب مشکلات اقتصادی کشور ومردم را حل کنند
  • IR ۲۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۲
    27 48
    جزاک‌الله خیرا
    • IR ۰۴:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
      56 40
      وقتی اسم‌ مسلمان بودن را باخود به یدک‌میکشیم این یعنی چه؟؟!مسلمان یعنی تسلیم دربرابر امرخدا.رعایت حجاب در قرآن هم آمده است سلیقه ای ودل بخواهی نیست مردم.
    • احمد IR ۰۷:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
      30 19
      بردار عزیز حجاب و اقتصاد دو شکل متفاوت هست کجا اونده خدا زیبایی رو دوست و گفته هرمکان میتونید هر کاری انجام بدید مگه نگفته جلو مردم با بهترین حجاب کلمل و در خانه برای شوهر با بدترین حجاب همون لباس باشید سوره احزاب ایه59و سوره نورابه31و خیلی ایه دیگه هم هست
  • IR ۲۳:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۲
    31 22
    عالی ولی چه فایده چرا که کسانی که این مطالب را می خوانند اغلب با حجاب هستند
  • بهزاد IR ۰۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    43 42
    سلام. دستتونو میبوسم استاد قرائتی
  • سحر IR ۰۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    58 35
    حرفی که از دل برآید بر دل نشیند،احسنت
  • سعید IR ۰۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    57 39
    آقای قرائتی خدابه شماخیربدهد ، زنده وسلامت باشید
  • IR ۰۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    49 33
    عالی بود خدا عمر با عزت عنایت بفرماید
  • IR ۰۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    39 30
    احسنت درود بر شرفت . اینطور باید جامعه را آگاه کرد نه با جبر و توهین و لی حرمتی
  • IR ۰۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    29 28
    سلام . با تشکر از آقای قرائتی بابت نامه ای که نوشتند ، قبل از این‌که اسلام حجاب را واجب کند ، زنان روی سرشان شال می انداختند و لی کنیزان سر برهنه بودند ، یعنی یک پوششی برای زن آزاد ،قبل از اسلام جاهلیت هم وجود داشته و حال آن که ما مسلمانیم .
  • IR ۰۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    44 31
    این نامه ی پدری دلسوز است که باید با دقت و تدبر بخوانیم ،عمل به آن در حد وسع نجات بخش و عاقبت بخیرز دارد. خدایا دختران ایران زمین را موفق و سربلند و خوشبخت و از بلاها حفظ کن .ان شاءالله
  • IR ۰۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    40 28
    واقعا سخنانشان زیبا ودلشین هستش کاش گوشها ی شنوا وچشمان بینایی هم باشد برای دیدن وشنیدن آقای قرائتی عزیز اجرتون بامولا علی
  • IR ۰۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    34 32
    این نامه ی شیرین و بجای استاد عزیزمون رو انشاالله همه بخونن و بهش عمل کنند مسئولین هم با تدبیر و حرفه ای و با زبان نرم این مشکل بدحجابی رو حل کنن تو کشورمون کم مشکل نداریم اگر هر یک از ارگانها عملکرد وجدانی و صادقانه و درستی داشته باشن مشکلات یک به یک حل میشه در حال حاضر پیش هرکس میریم از بدحجابی حرف میزنیم این اوضاع بد حجاب رو به اقتصاد وصلش میکنن؛ ضعف اقتصادی آسیب رسان هست و منکر این حقیقت نیستیم اما بحث حجاب خیلی فراتر از اینهاس که بخاطر مشکلات مالی بهانه ای برای بی بندباری بشه. امیدوارم روزی بشه همه زنهای ملل حفظ حریم کنند
  • IR ۰۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    33 24
    خدا خیرت بده
  • IR ۰۴:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    31 21
    سلام بسیار حرف های دلنشين بودکو گوش شنوا
  • جاسم خسروشاهی IR ۰۵:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    18 18
    قانون حجاب باید اصلاح شود
  • IR ۰۵:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    26 6
    من هم افخار پوشیدن لباس معلمی رادارم ودر مقطع ابتدایی سه رکن مهم تربیت فرزندانمان یعنی خانواده ومدرسه وجامعه درنوع رفتار این عزیزان نقش دارند اما حرف مم این است هیچ چیز با جبر وبگیروببند درست نمبشه با مهربانی مهربانی ومهربانی توانا هستم از گچساران
  • یک خواننده IR ۰۵:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    11 17
    واقعا عالی بود و تاثیرگذار برای همه برای حتی مردان نه فقط عناصر مونث با حجاب یا ..... انشاالله خداحافظ تان باشد
  • زن ایرانی IR ۰۵:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    54 25
    کاملا درست است همسر من عاشقم بود اما از وقتی که توی گوشی زنان لخت وبی حجاب را می‌بیند زندگی من نابود شده من نمی‌توانم مانند آنها هزار عمل زیبایی انجام دهم و خود را در معرض دید نامحرم بگذارم حتی توی خانه چون فرزند پسر دارم رعایت میکنم وحتی جلو پسرهایم خود را به نمایش نمی‌گذارم یعنی در شان خودم نمیبینم که جلف باشم اما شوهرم که روزی عاشقم بود وحتی یک لحظه ازمن غافل نبود کم کم از من دور شده دیگر حتی حالم را نمی‌پرسد ومدام سرش توی گوشی است این مسئله را می‌خواهم به آقایان محترم بگویم هیچ کس دراین دنیا به اندازه ی همسرتان شما را دوست ندارد پس تنهایش نگذارید وگول ظاهر زنان را نخورید کمی مراقب باشید و با چشم پاک زندگی کنید
    • ماندانا IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
      40 29
      مشکل از شوهرته .وگرنه این عکسا تو تمام گوشیا هست به لطف فضای مجازی ،ولی هر مردی وقتش رو صرف دیدن چهار تا عکس نمیکنه.
  • اشنا IR ۰۶:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    22 19
    استادعزیزبسیارزیبا دلنشین بودوامیددارم که تاثیرزیادی داشته باشد
  • IR ۰۶:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    23 23
    وجودتون بی بلا استاد حرف حق رو زدید گیرم که باب میل خیلیها نیست. امیدوارم هر چه زودتر از خواب غفلت بیدارشیم.
  • IR ۰۶:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    44 6
    سلام جتاب قرائتی امیدوارم نظر من روبخونید... اتفاق واقعی که شما از اون بیخبرهستیداین هست که هیچکس قصد ازدواج نداره ..اونایی هم که ازدواج کردن دارن جدا میشن ...
  • اکرم IR ۰۶:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    8 29
    احسنت واقعا مثل همیشه حرفهای شما ب دل نشست ان شاءالله خواهران گلم پیام آقای قرائتی بخونن
  • ابرانی IR ۰۷:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    12 17
    ختم کلام .عالی .
  • زهرا IR ۰۷:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    13 21
    سلام بسیارعالی حاج آقا.حرف دل من بودولی کاش این مطالب به گوش بدحجابامی رسید.کاش که کامل میخوندنش بی تاثیرنیست
  • IR ۰۷:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    18 17
    سلام استاد گرامی. من یک گله دارم مبلغین اسلام چرا کاری نمی‌کنند. کسی که دنبال مساآئل دینی خود هست میرود و راهش را پیدا میکند. اما کسانی که پای ماهواره ها و فضای مجازی نشستند از آنها خط مشی میگیرند. تولیدی ها که لباس تولید میکنند آیا کسی نظارتی بر آنها دارد؟ آیا مبلغین در محل کسب و کار تولید کنندگان نظارت دارند؟ مبلغین فعالیت صفر دارند.
  • زهرا شجاعی IR ۰۸:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    19 18
    عالی عالی عالی عالی عالی کاش زنی با عشوه گری زندگی یک خانواده را با خاک یکسان نکنه
  • IR ۰۸:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    14 19
    شیوه جبری برای اونایی هست که بامهربانی اصلاح نمی شوند، چون مهربانی در همه جا وبرای همه کس جواب نمیده،.شت ارشاد باید باشه ولی بانیروهای دلسوزو آگاه وتعلیم دیده و...
  • تنها IR ۰۸:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    13 14
    سلام واقعاازقدیم گفتن حرفی که از دل براید بردل نشید خدا حفظ تون کنه چه تفسیر زیبایی
  • فرزانه IR ۰۸:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    12 13
    احسنت و خداقوت استاد بزرگوار...خداوند شما را حفظ کند.
  • IR ۰۹:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    12 16
    در پناه خداوند واقا امام زمان (ع) باشین من همیشه دعا گوی شما هستم عالی بود التماس دعا
  • IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    19 21
    در آخرالزمان كه بدترين زمانها است ، زنان بى حجاب و برهنه آشكار مى شوند كه با زينت و آرايش بيرون مى آيند، آنان از مرز دين خارج شده اند و در فتنه ها وارد گشته اند و به سوى شهوتها تمايل و شتاب دارند، حرامها را حلال مى كنند و سرانجام در جهنم و دوزخ گرفتار آتش و عذاب ابدى خواهند شد.
  • کوکی IR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    40 17
    برادرم ما زن ها از دست چشم های هرز مردان، قرار نیست پدرمون دربیاد، شما هم روسری مانتو سرکنید بخدا ما هم مردها را میبینیم میگم عجب چیزی.....تفکرات یکطرفه که هر چی میشینم فکر میکنم چیزی جز بند و حسار و بدبختی برای زن نداره
  • منتظر مهدی IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    10 21
    خدا شما را حفظ کند و سایه تان را بر سر ایران و ملت ایران مستدام بدارد واقعا نصایح ارزشمندی ارائه کردید که امیدوارم گوشها ی بسته بازو چشمهای خواب آلود بیدار شوند
  • علیرضا IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    12 22
    خدا سایه ی شما استاد قرائتی بزرگوار رو روی سرمون نگه داره الهی
  • زهرا IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    11 19
    احسنت استاد چه زیبا دل نشین گفتید امیدورام روی تمامی خواهرانم تعصیر گذار باشد انشاءالله
  • ت IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    9 13
    اینطوری امر به معروف میکنن.نه با زور و ارعاب زنده باد 👌
  • رضا IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    9 12
    خیلی عالی بود، زنده باد حرف حق!
  • IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    17 2
    این درست تر از اون گشت ارشاد بی تدبیر و بیگیر و ببنده
  • S.g IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    7 14
    واقعا از نوجوانی پای حرف های شما نشستم وهیچ چیز مثل حرف های شما روی من اثر نمی گذاشت از بس حرف هاتون رقشنگ وپرجذبه است .براتون طول عمر باسلامتی خواستارم
  • IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    26 1
    ببخشید نمیدونم چرا آقایان فکر می‌کنند اگر زن بی حجاب باشه مردها تحریک میشن چرا فکر نمی‌کنید زنها هم بادیدن موی آقایان وبرجستگی تنشون تحریک نمیشن؟
  • مجید IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    11 6
    حاج آقا شما درباره حجاب و دعوت به حجاب گفتید ایکاش از نوع برخورد با بدحجاب و دعوت او به چه شکل توسط چه کسانی هم میگفتید
  • IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    15 2
    قرایتی بنده خدا خیال می کند دختربچه های کم حجاب شب جمعه پای تلفزیون می نشینند و به حرفهای او گوش می دهند
  • ام بنین IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    10 17
    عالی ایکاش همه گوش میدادن حجاب میکردن هیچ چیز مثل حرمت یه زن نیست بایدمیدانستنندخدای هست.....
    • خخخخ IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
      5 10
      چشم حجاب میکنیم..
  • یک بانو IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    9 19
    درود برشما این سخنان راباید باطلا نوشت .ولی کاش پوشش ورفتار بازیگران سینمایی هم خوب بود بیشتر دخترا بازیگران محبوب خود را الگو قرار میدهن که نتیجه اش میشود بی حجابی
  • IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    5 9
    خوب وعالی
  • زهرا IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    8 10
    سلام دست شما درد نکنه واقعا عالی بود
  • علی IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    16 1
    آقای قرائتی باید امکانات تفریحی و ورزشی به اندازه ای باشه که دلخوشی یا دختر فقط آرایش نباشه . میگن بودجه نیست پس احتمالا حقوق فوتبالیستها و شرکت نفتی ها از کره ماه میاد
  • معصومه IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    5 9
    خداوند متعال حفظتون کنه انشاالله که دختران حرف گوش کنم من که خیلی دعا میکنم بخاطر حجاب دختران وپسران
  • IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    5 12
    امیدوارم حرفی که ازدل برخاسته بر دل بنشیند وهر چه زودتر دختران عزیز ما به خودامده وازاین منجلابی که دشمنان برای مااماده کردند خود وجامعه رانجات دهند
  • دوست IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    7 8
    خیلی عالی بود، دمتون گرم که با انتشار این نامه از حاجاقای قرائتی در تلاشید حال مردمو خوب می کنید... کاش هم برخی افراد مسؤول دلسوزی به نفع مردم داشتند نه دلسوزی به نفع سرمایه داران و دلالان بی دغدغه!
  • IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    2 8
    عالیه ماشاالله نمک
  • مریم IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    6 10
    خیلی عالی بودای کاش همسرچشم چرانم چشم پوشی کنه وهرشب بامن سرجنگ نداشته باشه ازاینکه جلوی کارهای زشت میگیرم تاگناه نکنه ولی دیگه خسته شدم دارم بادوتا بچه شیرخوارجدامیشم😭
  • یعقوبعلی IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    9 9
    متشکرم از نامه دقیق وبه جای شما ان شاءالله خداکمکمون کنه
  • IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    18 3
    ریشه،تمام مفاسد فساد اداری است اگر فساد اداری را شماحل کنی حجاب هم حل میشود
  • IR ۲۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    0 3
    خدا بیامرزد پدر و مادرت را آقای قرایتی ،حرف حساب و الهی باید زده شود ،بجای توهین و افترا اگر با مردم وقشر زنان جامعه خوب صحبت شود آنها خودشان را متعلق به کشور و اسلام می دانند من از شما متشکرم
  • ناشناس IR ۲۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    1 2
    بهترین دین و کاملترین دین اسلام است حجاب رعایت شود و با بی حجاب برخورد سخت ولی با دزدان بیت المال اختلاسگران و .....
  • نیکو IR ۲۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    1 2
    خداکنه نیت شما از طرف قرآن عملی بشه وخدا همه را به راه راست هدایت کنه وبی بندوباری دیگه نباشه
  • اسدا IR ۲۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    1 3
    از آقای قرائتي این معلم دلسوز و مهربان متشکرم
  • محمد IR ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    1 2
    احسنت اقای قرائتی خدا کنه هرکس یه بار این مطلب رو بخونه
  • ایرانی IR ۲۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    1 1
    عالی بود
  • بنده ی خدا IR ۰۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
    1 1
    انشالله در پناه خدا باشیدوخداعمرطولانی به شما ببخشد
  • بهار IR ۰۵:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
    1 4
    سلام آقای قرائتی گرامی،ممنون ازشما مثل همیشه بابیان بسیارعالی مسئله وراه حلش توضیح دادید،آن شاالله ماخانمهابابکارگرفتن گفته های معقولانه شمانقشه دشمنان رونقش برآب کنیم.توفیق شماراازخداخواهانم.
  • محمد IR ۰۶:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
    2 3
    ایول حاج آقا دمت گرم حرفهای که از دل بیاد به دل میشینه کاش مسولین امر این چنین می‌بودند به جای حمله ایجاد روب وحشت نگاه میکردن کجای راه اشتباهه دختران این سرزمین که از دل انقلاب به دنیا آمدن به این جا رسیدن باید راه اصولی برای امربه معروف و نهی از منکر پیدا کرد نه حمله نه خشونت و نه مجازات خوب نمیگید برای دختری که براش سابقه دارید درست میکنید آینده شغلی و زندگیش رو نابود میکنید امربه معروف یعنی این . . . !!!
  • علی مرتضی IR ۰۶:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
    1 4
    بسیارعالی بود خدااجرتون بده ایکاش همه بخونن