مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران از هشدار سطح نارنجی در استان به دلیل وزش باد شدید و افزایش گرد و غبار خبر داد.

طوفان

به گزارش همشهری آنلاین، حامد یزدی مهر از صدور هشدار هواشناسی سطح نارنجی در استان تهران خبر داد و گفت: با توجه به شدت وزش باد و افزایش گرد و غبار، هشدار سطح نارنجی توسط هواشناسی استان صادر شده است.

یزدی مهر ادامه داد: زمان شروع این مخاطره از امشب (یکشنبه دوم مرداد) تا دوشنبه سوم مرداد ماه خواهد بود و منطقه اثر وزش باد در مناطق غربی و جنوبی استان تهران پیش‌بینی شده است.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری تهران ضمن اعلام مخاطرات این هشدار از جمله احتمال خسارت به تأسیسات سبک شهری و روستایی، کشاورزی و کاهش دید افقی و کیفیت هوا به مردم توصیه کرد: از تردد غیرضروری در هوای باز بویژه بیماران تنفسی، افراد سالخورده، کودکان، آتش زدن بقایای کشاورزی خودداری کنند.

او گفت: شکستن درختان فرسوده و سازه‌های سست و نیمه کاره، سقوط اجسام از ارتفاع از مخاطرات وزش باد شدید خواهد بود به همه شهروندان توصیه می‌شود در این خصوص احتیاط لازم را داشته باشند.

یزدی مهر افزود: با توجه هشدار سطح نارنجی و اعلام نوع مخاطرات مسئولان عضو ستاد مدیریت ضمن، آمادگی و مقابله با حوادث احتمالی نسبت به اطلاع رسانی مناسب به شهروندان اقدام کنند.

براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص هوای امروز پایتخت ۱۰۳ و برای گروههای حساس ناسالم است.

کد خبر 692785

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    0 0
    وقتی که اب زاینده رود مرکزی را سالی 10 روز باز بشود وقتی که گاز صادر بشود و اب از ترکیه وارد نشود نتیجه همین است . یعنی گرد و خاک یعنی خاک بر سر ما