سه‌شنبه ۵ آذر ۱۳۸۷ - ۰۴:۵۵
۰ نفر

گروه ورزشی: رئال‌مادرید که در لالیگا روزهای پر تلاطمی را سپری می‌کند امشب برای صعود به مرحله حذفی لیگ قهرمانان نیاز به پیروزی در خانه باته‌بوریسف دارد.

در حالی که اکثر باشگاه‌های بزرگ توانسته‌اند صعودشان به مرحله بعدی را قطعی کنند، رئال‌مادرید پرافتخارترین تیم این مسابقات هنوز خطر حذف را احساس می‌کند. دو شکست متوالی مقابل یوونتوس موجب شده تا رئال در امتیاز 6 باقی بماند و حالا زنیت را در دوامتیازی‌اش می‌بیند. رئال این هفته توانست با شکست یک بر صفر رکرتیوو به رتبه دوم صعود کند و کمی از بحران فاصله بگیرد ولی فان‌درفارت از نمایش این تیم راضی نیست: «وضعیت پیچیده‌ای است. نمی‌ترسیم ولی خوشحال هم نیستیم چون خوب بازی نکردیم ولی مثل یک تیم بودیم و خیلی مهم بود که بردیم.»

خبر بد برای شوستر در این بازی مصدومیت هیگواین، آماده‌ترین مهاجم فعلی رئال بود و او به همین دلیل به بلاروس هم سفر نمی‌کند. علاوه بر فان نیستلروی که تا پایان فصل غایب است، کاناوارو هم به این بازی نمی‌رسد.

در دیگر بازی گروه H، زنیت برای حفظ بخت صعود و انتقام شکست بازی رفت به فکر شکست یوونتوس است. زنیت که در لیگ روسیه به رتبه ناامیدکننده پنجم رسید و در لیگ قهرمانان فصل آینده هم غایب است، دو بازی باقیمانده در این تورنمنت را تنها فرصت جبران می‌داند. رانیری که تیمش به دور بعد صعود کرده، در این بازی می‌خواهد به برخی از بازیکنان از جمله دل‌پیرو استراحت بدهد. تیاگو هم که در بازی مقابل اینتر آسیب دید، حدود یک ماه غایب است.

بازگشت احتمالی گالاس

آرسنال که امشب در صورت تساوی بدون گل مقابل دیناموکیف هم به مرحله بعدی صعود می‌کند ، پس از دو شکست متوالی در لیگ برتر، برای دلجویی از تماشاگرانش قطعا به دنبال پیروزی خواهد بود. شنبه در حالی که مصاحبه گالاس علیه هم‌تیمی‌های جوانش اردوی آرسنال را به هم ریخته بود، این تیم در زمین منچسترسیتی با 3 گل شکست خورد تا به رده پنجم سقوط کند. ونگر پس از نمایش ضعیف دفاعی تیمش، برای این بازی می‌خواهد گالاس را به ترکیب اصلی بازگرداند ولی بعید است که او با بازوبند کاپیتانی به زمین وارد شود.

او روز یکشنبه در کنار تیم تمرین کرد و بابت جنجال به وجودآمده متاسف است ولی حاضر نیست از هم‌تیمی‌هایش عذرخواهی کند. ونگر که نمی‌خواهد مسائل داخلی تیمش به روزنامه‌ها کشیده شود، می‌گوید: «فابرگاس برای این بازی آماده است و شاید هم گالاس. مهمترین مسئله برای ما این است که قدرت، تمرکز و اتحادمان را حفظ کنیم. فوتبال ما در سه روز از بین نمی‌رود بنابراین برای پیروزی به زمین می‌رویم. می‌دانم شرایط سختی است ولی دلیلی برای ناامیدی وجود ندارد.» در دیگر بازی این گروه پورتو در صورت پیروزی مقابل فنرباغچه به دور بعد صعود می‌کند ولی مردان آراگونس که تنها دو امتیاز دارند امیدوارند با پیروزی در بازی امشب در استانبول امید صعود را زنده نگه دارند.

لیون و بایرن تساوی می خواهند

 لیون و بایرن مونیخ که در گروه F با 8 امتیاز صدرنشین هستند، به یک تساوی نیاز دارند تا به دور بعد صعود کنند. در این میان، قهرمان فرانسه که میهمان فیورنتینا ست، کار به مراتب سخت‌تری دارد. فیورنتینا در بازی رفت در فرانسه با دوگل جیلاردینو فاصله‌ای تا پیروزی نداشت، ولی لیون در 18 دقیقه پایانی توانست بازی را به تساوی بکشاند. نتایج فیورنتینا پس از آن بازی اصلا خوب نبود و این تیم درحال حاضر با تنها 3 امتیاز در آستانه حذف قرار دارد.

ولی بنفش‌پوشان ایتالیایی که این هفته اودینزه را با نتیجه 4 بر 2 شکست دادند، کاملا آماده‌اند تا در این بازی هم لیون را شکست دهند. آدریان موتو، مهاجم فیورنتینا می‌گوید: «بازی در لیگ قهرمانان برای ما یک رویاست، مانند کودکی که از اسباب‌بازی‌اش لذت می‌برد. ما از بودن در اینجا خوشحالیم اگر بتوانیم به دور بعد برسیم خیلی خوب می‌شود وگرنه کسی نمی‌تواند بابت حذف ما را شکست خورده بداند.»

اما لیون که شنبه شب در پاریس با یک گل مغلوب شد، در شرایط چندان خوبی به سر نمی‌برد. کلودپوئل، سرمربی لیون که تیمش در آن بازی نمایش ضعیفی داشت، آنتونی رویر را هم به دلیل مصدومیت زانو از دست داد تا بحران دفاعی تیمش تشدید شود. او درحال حاضر ماتیو بودمر، فرانسوا کلر و فابیو گروسو را هم به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد.

بایرن مونیخ که میزبان استوابخارست است، نسبت به لیون کار ‌آسانتری دارد. بایرن در بازی رفت با یک گل به پیروزی رسید و در حال حاضر هم در شرایط بسیار خوبی است. این تیم در
10 بازی قبلی‌اش شکستی نداشته و شنبه توانست کوتبوس را با نتیجه 4 بر یک شکست دهد.

کلینزمن که از لحظه پایان آن بازی، آماده‌سازی روحی تیمش را شروع کرده، می‌گوید: «با پیروزی مقابل بخارست، صعود ما به یک‌هشتم‌نهایی قطعی می‌شود. به همین دلیل تمام تمرکز ما روی این مسابقه است.» ریبری که در 6 بازی قبلی گلزنی کرده، امشب هم امید اصلی بایرن به شمار می‌رود و رسانه‌های آلمانی معتقدند که به خوبی جای بالاک را پر کرده است. در عوض استوا که از 4 بازی قبلی تنها یک امتیاز دارد، در 11 بازی قبلی‌اش هیچ بردی نداشته است.

کد خبر 69269

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز