سه‌شنبه ۵ آذر ۱۳۸۷ - ۰۴:۵۵
۰ نفر

ناصر قراگزلو: بسیاری از کارشناسان این احتمال را می‌دادند که در صورت جدایی افشین قطبی از پرسپولیس، دیگر افشین این تیم روی نیمکت پرسپولیس حضور خواهد یافت.

پیروانی نسبتا در اولین تجربه سرمربیگری‌اش موفق عمل کرد و چه بسا که اگر نیکبخت واحدی دو پنالتی تیمش را از دست نمی‌داد پیروانی در اولین حضورش روی نیمکت پرسپولیس، کارش را با کسب 3 امتیاز آغاز کرده بود؛ موضوعی که پیروانی در دیدار بعدی تیمش مقابل استقلال‌اهواز به دنبال تحقق آن است.

  •  بازی با پیکان توقعات شما را به عنوان سرمربی پرسپولیس برآورده کرد؟

به عنوان کسی که مسئولیت فنی تیم را برعهده دارم از عملکرد بازیکنانم راضی هستم. تغییر سیستم و افزایش شعاع حرکتی بازیکنان باعث شده بود که از دست رفتن  بازیکنان تیم ما به بهترین شکل توقعات من را برآورده سازند. هرچند از دست رفتن 2 پنالتی و اتفاقات خاص دیگر، مانع از آن شد که 3 امتیاز کامل خارج از خانه را کسب کنیم.

  •  تجربه موفق شما در اولین گام ‌به عنوان سرمربی پرسپولیس، بسیاری را متعجب کرد.

نفرات تیم همان بازیکنان قبلی‌ای هستند که از اول فصل در پرسپولیس حضور دارند اما به هر حال تغییرات کوچکی در تیم‌مان به وجود آوردم که از هر‌حیث برای من مهم بود و خوشبختانه جواب لازم را از آنها گرفتیم.

  • تا به حال  برای جمع‌کردن یک تیم آشفته چه تدابیر خاصی  اندیشیده‌اید؟

هر روز قبل از شروع تمرین با بازیکنان حرف می‌زنم. سعی کردم آنها را در کنار یکدیگر ببینم و حتی در بدترین شرایط هم همراه بازیکنانم هستم. ضمن آنکه سعی کردم بازیکنان را تمام و کمال در پست‌هایی قرار دهم که می‌توانند برای تیم بیشترین کارایی را داشته باشند.

  •  زودتر از انتظارتان تبدیل به یک سرمربی محبوب برای پرسپولیس نشدید؟

من تمام تلاشم را انجام دادم که تیم به بهترین شکل نتیجه بگیرد. وظیفه من هدایت تیم تا لب خط است و از آنجا به بعد بقیه مسائل به بازیکنان تیم ارتباط دارد.

اما شاید در مهمترین وجه کار، به‌صورت رفاقتی از بازیکنان تیم خواستم به بهترین شکل کارشان را انجام دهند و آنها نیز با درک شرایط، بیشترین کارایی را برای پرسپولیس داشته باشند.

  • نگران دیدار بعدی‌تان مقابل استقلال ‌اهواز نیستید؟

من قول داده بودم پیکان را شکست می‌دهیم اما متاسفانه برخی از اتفاقات و بدشانسی‌ها مانع از آن شد که این تیم را در خانه‌اش شکست بدهیم. اما در مورد استقلال‌اهواز باید بگویم آنها تیم خطرناکی هستند و برخلاف نظر برخی‌ باید بگویم تیمی که در خانه‌اش متحمل باخت شود قطعا برای دیدار بعدی یعنی بازی با ما انگیزه‌های زیادی دارد اما ما در برابر حریف فقط برای برد به میدان می‌رویم.

  •  در روز‌های اخیر دائما صحبت از حضور یک سرمربی جدید در پرسپولیس مطرح است.

این مسئله به این نکته باز می‌گردد که حمایتی که از قطبی انجام گرفت از من هم صورت بگیرد.

البته مسئولان تیم هم از من مانند قطبی حمایت کردند و اعتقاد دارم دست مدیرعامل و هیات‌مدیره درآوردن سرمربی جدید باز است. هدف من فقط خدمتگزاری به تیم محبوبم پرسپولیس است؛ تیمی که با آن سال‌های زیادی زندگی کرده‌ام.

  •  یعنی صحبت از حضور سرمربی جدید در روحیه‌تان تاثیر منفی نمی‌گذارد؟

اصلا، من کار خودم را انجام می‌دهم. همیشه در تیم‌های بزرگ برای مربی و بازیکن حرف و حدیث‌های زیادی وجود دارد اما باور کنید اگر سر زمین هم مربی جدید بیاورند من ناراحت نمی‌شوم و در روحیه‌ام هیچ تاثیر منفی‌ای نمی‌گذارد. من تنها کار خودم را در پرسپولیس انجام می‌دهم.

  •  در اولین جلسه بعد از مراسم معارفه‌تان به‌عنوان سرمربی تیم، هواداران شما را با شعار «افشین امپراتور» تشویق کردند، واقعا چه حسی بعد ازشنیدن این شعار  داشتید؟

من مخلص تمام هواداران پرسپولیس هستم و تمام محبوبیت و هرآنچه را که دارم بعد از خدا، مدیون آنها هستم. باور کنید به خاطر آنها سعی می‌کنم تمام تلاشم را انجام دهم. اما به شما بگویم من «امپراتور» نیستم اما پرسپولیس را به اندازه خانواده‌ام دوست دارم.

  •  آیا امنیت و آرامش لازم برای سرمربیگری‌تان در تیم به‌وجود آمده است؟

در تیم ما مدیرعامل، هیات‌مدیره و مجموعه باشگاه در تلاش هستند تا امور تیم به بهترین نحو انجام و امکانات خوبی برای پرسپولیس فراهم شود. درحال حاضر با شرایط مطلوب و آرامش خوبی در تیم مشغول هدایت پرسپولیس هستم.

  •  در نیم‌فصل برنامه‌ای برای اضافه‌کردن بازیکن جدید ندارید؟

فعلا بازیکن خاصی مدنظر ما نیست. در پست دروازه هم واعظی قول داده در تیم ما با قدرت تمام به کارش ادامه دهد. ضمن اینکه حقیقی و الیاسی نیز دیگر دروازه‌بانان قابل اعتنای ما هستند.

  • در مورد بازگشت علوی چه اقدامی کردید؟

علوی بازیکن بزرگی است و تا آنجا که من خبر دارم اولیایی مدیرعامل باشگاه پاس هم گفته چون ما (پرسپولیس) با آنها رابطه خوبی داریم در رابطه با حضور مجدد علوی همکاری لازم را با ما خواهد داشت.

استیلی: بازگشت دوباره قطبی به پرسپولیس اشتباه بزرگی بود

مربی سابق تیم پرسپولیس گفت: «افشین قطبی با بازگشت دوباره به پرسپولیس در ابتدای فصل جاری، اشتباه بزرگی مرتکب شد.» حمید استیلی در گفت‌وگو با فارس، در خصوص استعفای سرمربی پرسپولیس اظهار داشت: «به نظرم افشین قطبی با بازگشت دوباره‌اش به پرسپولیس، اشتباه بزرگی را مرتکب شد، اگر چه مبلغ پیشنهادی برای حضور دوباره‌ در تهران بسیار وسوسه‌انگیز بود و دادن پاسخ منفی به این پیشنهاد کمی‌سخت بود.»

وی ادامه داد: «اگر قطبی یکسال بدون تیم می‌ماند و خانه‌نشین می‌شد بدون‌شک در سال‌های بعدی می‌توانست به مراتب انتخاب بهتری داشته باشد اما وی ترجیح داد برگردد.» مربی سابق پرسپولیس گفت:‌ «در فصل جدید تمام مسابقات پرسپولیس را تماشا کردم. قطبی نسبت به فصل گذشته، هم به لحاظ روحی و روانی و هم به لحاظ ایده‌های تاکتیکی تغییراتی داشت.» استیلی ادامه داد: «مسئولان باشگاه پرسپولیس افشین پیروانی را به عنوان سرمربی جدید این تیم معرفی کردند و من هیچ چیز در این زمینه نمی‌توانم بگویم و فقط برای او آرزوی موفقیت دارم. امیدوارم این مربی جوان در فصل جدید با پرسپولیس در مسابقات داخلی و خارجی نتایج خوبی را به‌دست آورد.»

کد خبر 69266

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز