معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در حاشیه افتتاح ۶ مرکز گروه خاص و منع پذیرش آسیب‌دیدگان اجتماعی از حل مشکل آسیب‌دیدگان بالای ۶۵ سال و زیر ۱۸ سال خبر داد.

توکلی زاده

به گزارش همشهری آنلاین، مراکز گروه خاص و منع پذیرش آسیب دیدگان اجتماعی در تهران با حضور شهردار تهران و مدیران شهری افتتاح شد. یاور شهر ۱ برای افراد بالای ۶۵ سال، یاورشهر ۲ برای افراد زیر ۱۸ سال، یاورشهر ۳ برای معتادان زخم باز (آقایان)، یاور شهر ۴شفق و  یاورشهر ۶ برای معتادان مردان، یاورشهر ۵ هم برای معتادان زخم باز (بانوان) در نظر گرفته شده است.

محمدامین توکلی‌زاده معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در ابتدای مراسم گفت: حسی که در قرارگاه اول داشتیم همه برگرفته از صحبت‌های پربار مقام معظم رهبری بود. ایشان تأکید داشتند که این افراد آسیب دیده خانواده ما هستند، در نگاه اول کار سنگینی به نظر می‌آمد اما وقتی همه پای کار آمدند، یک قراری بین ما صورت گرفت تا همه مکلف شویم.

او افزود: رفتار گروهی و فرهنگ کار جمعی تبدیل به توان و روش جدید برای کاهش آسیب شده است. ما ابتدای راه هستیم ولی مسیر و روش درست تشخیص داده شده است و امید به نتایج خوبی داریم.

توکلی‌زاده با بیان اینکه این همدلی فریضه‌ای واجب است، گفت: برخی افراد آسیب دیده به دلیل آنکه بالای ۶۵ سال سن داشتند، جایی برای پذیرش پیدا نمی‌کردند، آنها از محله و خانواده دور افتاده بودند.  مرکز تخصصی برای این دسته از افراد وجود نداشت اما امروز یاورشهرها پذیرای این افراد هستند.

او اظهار داشت: وقتی بحث صغر سنی مطرح می‌شد، نوجوان آسیب دیده‌ای را می‌دیدم که محلی برای پذیرش آنها نداشتیم اما امروز با افتخار می‌گوییم مکان تخصصی برای اینها داریم؛ همچنین معتادان زخم باز در گوشه این شهر مشاهده می‌شدند و تدبیری برای آنها نبود اما امروز با افتخار مرکز پذیرش زخم باز داریم که از آنها میزبانی می‌کند.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به حساسیت اعضای قرارگاه برای حوزه بانوان آسیب دیده گفت: امروز درباره مرکزی حرف می‌زنیم که با عزت و کرامت می‌خواهد میزبان بانوان شهر باشد، البته کار اصلی را اعضای قرارگاه انجام دادند و اگر این همت جمعی نبود به این مرحله نمی‌رسیدیم. می‌توانیم با این همت مابقی آسیب‌های اجتماعی شهر را مسأله قرارگاه قرار دهیم و نسبت به حل آنها نیز اقدام کنیم.

کد خبر 692419
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha