دبیر شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور از آمار ۱۷ هزار کشته تصادفات کل کشور در سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: در تعداد کشته‌های تصادفات در کشور ۶۵ درصد سهم حوزه برون شهری، ۷ درصد جاده‌های روستایی و ۲۷ درصد در حوزه درون شهری بوده است.

تصادف

به گزارش همشهری آنلاین، پوریا محمدیان دبیر شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور در بیست و ششمین مجمع  عمومی عادی سالیانه اتحادیه سازمان‌های حمل و نقل همگانی کشور ضمن ارائه گزارشی از وضعیت ایمنی و تصادفات رانندگی درون شهری تا پایان سال ۱۴۰۰ گفت: اتحادیه حمل و نقل  همگانی با تشکیل تیم کارشناسی و امکاناتی که به واسطه تیم کارشناسی در اختیار گرفته است توانسته یک سر وگردن از سایر اتحادیه‌های زیرمجموعه وزارت کشور بالاتر باشد.

محمدیان در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به ۱۷  هزار کشته سالیانه تصادفات در کشور گفت: تلفات این بخش در حقیقت تلفات جنگ پنهانی است که در کف خیابان‌ها به صورت سالانه مشاهده می‌شود. در سال ۱۳۸۴ تعداد کشته تصادفات کشور  ۲۸ هزار نفر بود اما خوشبختانه این آمار در سال ۱۴۰۰ کاهش یافت و  به ۱۷ هزار کشته رسید. تلفات درون شهری نیز ۴ هزار و ۱۴۷ نفر بوده است.

براساس گفته او «تقریبا حدود ۲ هزار نفر از کشته‌ها مربوط به ۱۲۰ شهری که کمتر از ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارند، بوده است. یعنی در تعداد کشته‌های تصادفات در کشور ۶۵ درصد سهم حوزه برون شهری، ۷ درصد جاده‌های روستایی و ۲۷ درصد در حوزه درون شهری بوده است و متاسفانه استان فارس در تلفات در صدر بوده و استان همدان و مازندران و خراسان رضوی  ظرف ۱۱ سال اخیر با توجه به آمارها نشان می‌دهد که برنامه و طرح داشتند و توانستند تلفات را کاهش بیشتری بدهند. این در شرایطی است که باید سالی ۱۰ درصد کاهش کشته های ناشی از تصادفات را داشته باشیم که در برخی از استان‌ها محقق شده و در برخی از استان‌ها انجام نشده است. این اطلاعات  برای کشته‌ها از پزشکی قانونی و برای مجروحان از وزارت بهداشت اخذ شده است.»

دبیر شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور ادامه داد: در حوزه تلفات درون شهری از  تعداد  تمامی کشته‌ها اگر ۱۰ نفر را در نظر بگیریم  ۴ کشته مربوط به عابر پیاده ۴ کشته مربوط به موتور سیکلت و دو نفر نیز درون خودروها فوت شده‌اند بنابراین نیاز است که هشدارهای لازم در این دو بخش برای عابر پیاده، کاهش سرعت و برای موتور سیکلت آموزش و استفاده از کلاه ایمنی باشد.

او همچنین به شناسایی نقاط حادثه خیز درون شهرها اشاره کرد و در ادامه گفت: در حوزه درون شهری نقاط حادثه خیز احصا شده و توسط  پلیس به تفکیک در استان‌ها اعلام شده است.     

کد خبر 692126
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha