سازمان جهانی بهداشت (WHO) دچار شدن ۱۴۰۰۰ نفر در جهان به آبله میمونی و پنج مورد مرگ ناشی از آن در آفریقا را تایید کرده است.

Monkeypox

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز WHO می‌گوید اغلب موارد گزارش‌شده در شیوع اخیر آبله میمونی در اروپا به خصوص در میان مردان دارای آمیزش جنسی با مردان (MSM) یافت شده است، اما همه موارد مرگ‌های ناشی از بیماری در آفریقا رخ داده است که این بیماری در آن به طور تاریخ شیوع داشته است.

سازمان جهانی بهداشت روز پنجشنبه دومین جلسه‌ کمیته‌ای را برگزار خواهد کرد که دوباره موضوع اعلام «وضعیت اضطراری بهداشت عمومی دارای جنبه بین‌المللی» (PHEIC) – بالاترین درجه هشدار بهداشتی- را درباره شیوع آبله میمونی بررسی خواهد کرد.

تدروس آدهانوم قبریسوس، مدیر کل سازمان جهانی بهداشت در این باره گفت: «بدون توجه به اینکه توصیه کمیته چه باشد، WHO با تمام امکاناتش از اقدامات کشورها برای متوقف کردن سرایت این بیماری و نجات جان انسان‌ها حمایت خواهد کرد.»

تدروس گفت عرضه جهانی واکسن‌ها و ابزارهای تشخیصی برای آبله میمونی در حال حاضر عادلانه نیست و سازمان جهانی بهداشت تلاش خواهد کرد دسترسی کشورهای کم‌درآمد را به واکسن‌های این بیماری تضمین کند.

سازمان جهانی بهداشت این هفته  با روزآمد کردن راهنمایش درباره آبله میمونی به مردان MSM توصیه کرد به احتمال بروز علائم در طول ۲۱ روز پس از تماس با فرد دارای عفونت توجه داشته باشند و در مدتی که در انتظار دریافت نتایج آزمایش هستند، خودشان را ایزوله کنند.

کد خبر 692121

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
    1 0
    وزر محترم بهداشت خواهشمندیم برنامه ابله کوبی را دوباره از سر بگیرین تا خدای نخواسته اسیب به جامعه وارد نشه. اخه ما از زمان امیرکبیر واکسن ابله داشتیم و بعد خودمون تولید کننده بودیم. تا دیر نشده این برنامه رو عمومی کنین .