ریشی سوناک، وزیر دارایی پیشین و لیز تراس، وزیر امور خارجه کنونی، پس از پیروزی در رای‌گیری نهایی قانونگذار، با راه‌اندازی آخرین مرحله رقابت برای جایگزینی بوریس جانسون، برای انتخاب نخست وزیر بعدی بریتانیا مبارزه خواهند کرد.

لیز تراس و ریشی وسوناک

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از خبرگزاری رویترز، سوناک در همه دورهای رای گیری در میان قانونگذاران محافظه کار پیشتاز بوده است، اما به نظر می رسد این تراس است که تاکنون در میان ۲۰۰ هزار عضو حزب حاکم، در نهایت برنده را انتخاب می کند.

بخش نهایی یک رقابت چند هفته‌ای بین سوناک ۴۲ ساله، بانکدار سابق گلدمن ساکس که بار مالیاتی را به بالاترین سطح از دهه ۱۹۵۰ رسانده است، در مقابل تراس ۴۶ ساله خواهد بود که به برگزیت گرویده و متعهد به کاهش مالیات‌ها و مقررات شده است.

هر کسی که با اعلام نتیجه در ۵ سپتامبر پیروز شود، وارث برخی از سخت‌ترین شرایط بریتانیا در دهه‌های اخیر خواهد بود. تورم سالانه به ۱۱ درصد می‌رسد، رشد اقتصاددی متوقف شده، اقدامات صنعتی در حال افزایش است و پوند در برابر دلار به پایین‌ترین حد تاریخی نزدیک می‌شود.

بیشتر بخوانید:

یازده نامزد در ابتدا نام خود را مطرح کردند، اما در پنجمین و آخرین رای‌گیری قانونگذاران محافظه‌کار در روز چهارشنبه (امروز)، پنی موردانت وزیر تجارت کوچک حذف شد. سوناک ۱۳۷ رای در مقابل ۱۱۳ رای تراس و ۱۰۵ رای موردانت به دست آورد.

کد خبر 691977

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    2 0
    لیز تراس میشه