آخرین جمعه تیرماه ۱۴۰۱ برخی گالری‌های تهران و شهرهای مختلف پذیرای مخاطبان هنرهای تجسمی هستند که از میان آنها نمایشگاهی به مناسبت «روز جهانی دوستی» برپا می‌شود.

گالری

علی خوشتراش- همشهری آنلاین: سالن‌های ساکت و خنک گالری‌های پایتخت و برخی شهرهای کشور در آخرین جمعه داغ تیرماه امسال، آثار مختلفی از هنرهای وابسته به شاخه تجسمی مانند نقاشی، خوشنویسی، عکس و ... را برای علاقه‌مندان به نمایش می‌گذارند که نمایشگاه «با هم در خیال سینا ایران‌نژاد» که به مناسبت روز جهانی دوستی برپا می‌شود مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته است.

آیین گشایش آثار هنری و نقاشی‌های «سینا ایران‌نژاد» که مینیاتور نوین شهرت دارند  از ساعتِ ۵ عصر تا ۱۰ شب جمعه ۳۱ تیرماه در گالری مجموعه‌ فرهنگان فرشته برگزار می‌شود.

نمایشش نقاشی‌های سینا ایران‌نژاد در بوم، پارچه و پوشاک و اجرای موسیقی توسط مرتضی خوشقلب و اهورا از برنامه‌هایی است که طی برگزاری این رویداد در مواجهه با مخاطبان قرار می‌گیرد.

ایران‌نژاد پیش از این نیز در گالری‌های داخل و خارج از ایران همچون گالری هنرِ امروز در سالِ ۱۳۹۴ و گالری مجموعه‌ کاخِ سعدآباد در سالِ ۱۳۹۶ و گالری‌هایی در نیویورک و آلمان در سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۹ و ۲۰۲۱ به برگزاری نمایشگاه‌هایی پرداخته است.

وی در آثار خود از رنگ‌هایِ نامرئی استفاده می‌کند؛ به‌گونه‌ای که وقتی نور بلک‌لایت به این رنگ‌ها تابیده می‌شود، طرحی تازه را پدیدار کنند. به همین دلیل نقاشی‌های او به‌عنوانِ مینیاتورِ نوین شناخته می‌شوند.

نمایش رنگ‌هایِ نامرئی و مینیاتورهای نوین به بهانه روزجهانی دوستی | گالری‌گردی در آخرین جمعه تیرماه
پوستر  نمایشگاه «با هم در خیال سینا ایران‌نژاد»

علاقمندان می‌توانند برای شرکت در این برنامه به آدرس تهران، خیابان فیاضی (شرق‌به‌غرب)، بعد از چناران، پلاک ۵۰ مجموعه فرهنگان فرشته مراجعه کنند. ورود برای همه علاقمندان آزاد و رایگان است.

«خوابگرد هزارتوها» در آریا

نمایش رنگ‌هایِ نامرئی و مینیاتورهای نوین به بهانه روزجهانی دوستی | گالری‌گردی در آخرین جمعه تیرماه
 پوستر نمایشگاه خوابگرد هزارتوها

نمایشگاه انفرادی «خوابگرد هزارتوها» فرشته یمینی شریف هم جمعه ۳۱ تیرماه از ساعت ۱۶ در نگارخانه آریا گشایش می یابد و تا ۱۰ مرداد ادامه خواهد داشت. علاقه‌مندان برای حضور در این نمایشگاه می‌توانند به نشانی خیابان ولیعصر، بالاتر از سه راه عباس آباد، کوی زرین، پلاک ۱۰ مراجعه کنند این نمایشگاه همه روزه به جز شنبه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ پذیرای علاقه‌مندان است.

«قصرهای نامرئی خیال» در شیرین

نمایش رنگ‌هایِ نامرئی و مینیاتورهای نوین به بهانه روزجهانی دوستی | گالری‌گردی در آخرین جمعه تیرماه
پوستر نمایشگاه قصرهای نامرئی خیال

نمایشگاه گروهی نقاشی دیگری تحت عنوان «قصرهای نامرئی خیال» نیز در آخرین جمعه تیرماه  در گالری شیرین راس ساعت ۱۶ آغاز به کار خواهد کرد و تا ۱۸ مرداد ادامه خواهد داشت. دوستداران هنرهای تجسمی به ویژه نقاشی می توانند برای دیدن آثار این هنرمندان به نشانی خیابان کریمخان‌زند، خیابان سنایی، کوچه‌ی سیزدهم، پلاک ۵ مراجعه کنند. این نمایشگاه همه روزه از ساعت ۱۱ تا ۱۹ به جز دوشنبه‌ها میزبان علاقه‌مندان به هنر نقاشی است.

«آبی» در آرتیبیشن

نمایش انفرادی آثار نقاشی‌ «یعقوب مشفقی‌پور» تحت عنوان «آبی»  روز جمعه، ۳۱ تیر در گالری آرتیبیشن افتتاح خواهد شد و تا   یک‌شنبه، ۹ مرداد، ادامه خواهد داشت.

یعقوب مشفقی‌پور اصالتاً آذربایجانی است و مدرک کارشناسی‌اش در رشته نقاشی را از دانشگاه هنر و کارشناسی‌ارشدش در همین رشته را از دانشگاه شاهد دریافت کرده است. او  سال‌ها در دانشگاه‌های مختلف هنری تدریس کرده و چند دوره نیز مدیر گروه نقاشی در دانشگاه فرهنگیان و دانشکده‌ی فنی و حرفه‌ای الزهرا در شهر تبریز بوده است.

آثار مشفقی‌پور، مناظری زیبا از طبیعت هستند که نقاش با الهام از شیوه‌ی نقاشان امپرسیونیست تصویر کرده است. در آثار او می‌توان تأثیر نگارگری ایرانی را مشاهده کرد. رنگ‌های خالص را شاید بتوان مهم‌ترین ویژگی آثار مشفقی‌پور دانست که جلوه‌ای خاص به آثارش می‌دهند.

نمایش رنگ‌هایِ نامرئی و مینیاتورهای نوین به بهانه روزجهانی دوستی | گالری‌گردی در آخرین جمعه تیرماه
پوستر نمایشگاه آبی

دوستدران هنرهای تجسمی می‌توانند همه‌ روزه از ساعت ۱۱ تا ۲۰ به نشانی: خیابان شریعتی، پایین‌تر از حسینیه ارشاد، نرسیده به بزرگ‌راه همت، گل نبی (غرب)، میدان احمدی روشن (کتابی)، خیابان ساسانی‌پور، خیابان دریا (قندی)، شماره‌ی ۶ مراجعه کنند.

«فرانگاه» در سرو

سومین دوره نمایشگاه گروهی عکس دانشجویی با عنوان «فرانگاه ۳» توسط باشگاه عکاسان طنین، به سرپرستی بهزاد بهروزنیا، از ۳۱ تیرماه، ساعت ۱۷در نگارخانه سرو افتتاح می‌شود.

در این نمایشگاه ۵۷ اثر از ۵۶ عکاس روی دیوار می‌رود که انتخاب این آثار را مصطفی سپه‌وند برعهده داشته است. آثار این نمایشگاه دانشجویی، در موضوعات و ژانرهای مختلف عکاسی گردآوری شده است و در اندازه ۴۰ در ۶۰ به روی دیوار می‌رود.

نمایش رنگ‌هایِ نامرئی و مینیاتورهای نوین به بهانه روزجهانی دوستی | گالری‌گردی در آخرین جمعه تیرماه
نمایشگاه عکاسی فرانگاه

هنرمندان حاضر در این نمایشگاه عبارتند از آریا اسماعیلی‌نسب، مریم احسانیان، زهرا اکبری، نگار امینی، حمید اسود، حانیه الیاسیان، مریم امیری محمدیه، مهدیه باقری، محمدمعین براتی، سارا بختیاری، نسرین پادروالی، مائده تفرشی، مونا جعفری، میلاد جاویدی، برنا حاجی سلیم‌وند، ستایش حاجی‌خانیان، سمیرا سادات‌حسینی، مینا حکمتی‌راد، حسین خرمشاهی، آذین خواجه‌امیری، سارا دشتی، فرناز دهاقین، خدیجه ذاکری، شادان رئیسی، مریم رضایی‌مقدم، فاطمه زندی، شیوا زکی، سپیده سیری، سیدپگاه سیدالحسینی، پروین شفایی، فاطمه شفیعی، الهام سادات‌شریفی، محمدحسین صیادی، علی صمیمی‌وش، حمیدرضا علیزاده، امیررضا عبدوس، دلارام غفرانی، رویا غفار نیا، بهناز فرج الهی، لیلا فرخ پی، مهدی فرح زادی، انسیه فرهادی، نگین فتحی، زینب قاسمی، امیر قناعتی، زهرا کریمی، فاطمه کاوه، سروش مشفق، نیلوفر مرادی، رویا مرادی، منصوره منتظری، زهرامیرزائی حسن قشلاقی، شقایق محمد ابراهیم، پارمیدا لنگری، سپیده نیکنام‌توکلیان، علی هوشیاری هستند

علاقمندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند از یکم تا ششم مردادماه از ساعت ۸ تا ۲۰ به فرهنگسرای سرو واقع در خیابان ولیعصر (عج)، ضلع شمالی پارک ساعی، کوی ساعی یکم (انتهای ساعی دوم) مراجعه کنند و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با تلفن گویای ۸۸۸۸۱۸۷۹ تماس بگیرند.

«سایه رنگ‌ها» در  برج آزادی  

نمایش رنگ‌هایِ نامرئی و مینیاتورهای نوین به بهانه روزجهانی دوستی | گالری‌گردی در آخرین جمعه تیرماه
پوستر سایه رنگ‌ها

نمایشگاه گروهی نقاشی «سایه رنگ‌ها» روز جمعه ۳۱ تیر ساعت ۱۲ تا ۱۶ در کافه گالری برج آزادی افتتاح می‌شود. این نمایشگاه با حضور ۷۶ هنرمند نقاش از سراسر کشور با ۷۶ اثر در سایزهای مختلف با سبک و تکنیک‌های مختلف به سرپرستی سید صادق صفوی به نمایش گذاشته می‌شود و تا ۴ مرداد دایر خواهد بود. علاقه‌مندان می‌توانند همه روزه به جز شنبه از ساعت ۹ تا ۱۸ از آن بازدید کنند.

«ترنم قلم» در نیاوران  

۱۵ اثر نقاشیخط حسین رزاقی از ۳۱ تیرماه در گالری ۲ فرهنگسرای نیاوران به نمایش درخواهد آمد. رزاقی در کارنامه هنری خود پروژه‌های مهم و تأثیرگذاری از جمله کتابت بزرگترین قرآن روی چرم به خط ریحان در ابعاد هر ورق ۱۷۰ در ۱۱۰ سانتیمتر به سفارش مسجد جمکران، کتابت قرآن به خط ثلث در ابعاد ۱۰۰ در ۷۰ سانتی‌متر و کتابت بزرگ‌ترین دعای سلامتی حضرت ولیعصر عجل الله تعالی فرجه الشریف روی چرم را دارد.

نمایش رنگ‌هایِ نامرئی و مینیاتورهای نوین به بهانه روزجهانی دوستی | گالری‌گردی در آخرین جمعه تیرماه
پوستر ترنم خیال

این هنرمند خوشنویس در نمایشگاه‌های متعددی همچون نمایشگاه اسماء جلاله در شیکاگو آمریکا، نمایشگاه موزه هنرهای معاصر در قطر، نمایشگاه سازمان تبلیغات اسلامی مشهد، نمایشگاه حرم عبدالعظیم حسنی (ع)، نمایشگاه در مؤسسه فرهنگی اکو، نمایشگاه «کتاب الله و عترتی» و همچنین برگزاری نمایشگاه در کشورهای فرانسه، ایتالیا، ترکیه، لبنان، قطر، امارات و بحرین نیز حضور مستمر داشته است. آثاری از این هنرمند در موزه ملک تهران، موزه عباس‌شناسی اردبیل و موزه حرم حضرت عباس(ع) در کربلا نگهداری می‌شود.

علاقه‌مندان جهت بازدید از این نمایشگاه می‌توانند در روزهای عادی از ساعت ۱۰ تا ۱۹ و در روزهای تعطیل از ساعت ۱۴ تا ۱۹ به فرهنگسرای نیاوران مراجعه کنند. این نمایشگاه تا ۷ مرداد ماه ادامه خواهد داشت.

تابلو رنگ

نمایشگاه نقاشی «تابلو رنگ» با آثار مهزاد یزدیان و هنرجویان روز جمعه - ۳۱ تیرماه ساعت ۱۷ در نگارخانه گلستان افتتاح می‌شود. این نمایشگاه گروهی با آثار نقاشی هنرمند خانم مهزاد یزدیان و هنرجویان وی با ۳۳ تابلو در ابعاد مختلف از۳۱ تیرماه به مدت یک هفته در نگارخانه گلستان برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از این نمایشگاه از ساعت ۱۰ تا ۱۸ ‌به فرهنگ سرای گلستان به نشانی میدان هلال احمر، خیابان گلستان، جنب بوستان فدک مراجعه کنند.

۱۵ نمایشگاه هنری در استان‌های ایران

نمایش رنگ‌هایِ نامرئی و مینیاتورهای نوین به بهانه روزجهانی دوستی | گالری‌گردی در آخرین جمعه تیرماه

شهرهای مختلف ایران هم  با برگزاری نمایشگاه‌های انفرادی و گروهی میزبان هنرمندان و علاقه‌مندان به هنر هستند. این هفته تعدادی از گالری‌های شهرهای مختلف ایران پذیرای آثاری از هنرمندان بومی یا مهمان هستند که آثار خود را در شاخه‌های مختلف هنرهای تجسمی در معرض دید علاقه‌مندان به هنر قرار دهند. گالری «هنر» ساری: نمایشگاه گروهی «بر زمین تو» تا ۳ مرداد در گالری هنر به نشانی ساری، خیابان فرهنگ، خیابان سعدی، پلاک۱۲۷ برپاست.

گالری «روند» مشهد: نمایشگاه آثارامیر راحتی با عنوان «قره جبایر و قره دله» تا ۵ مرداد در نگارخانه روند به نشانی مشهد، بلوار خیام، بلوار ارشاد، ارشاد شش، خیابان هجرت، شماره ۷۲ برپاست.

گالری «سروناز» شیراز: نمایشگاه آثار فرناز استقلال با عنوان «سفر» تا ۲۹ تیر در نگارخانه سروناز به نشانی شیراز، خیابان قصردشت، بعد از کوچه ۸۸ برپاست.

گالری «رادین» مشهد: نمایشگاه «طبیعت من» با آثاری از ابراهیم اکبری گرز تا ۲۹ تیر در گالری رادین به نشانی مشهد، بلوار سجاد، حامد جنوبی ۱۲، پلاک ۱۰۸ برپاست.

گالری «ریم» اهواز: نمایشگاه گروهی نقاشی خط با عنوان «تیر۲» تا ۲۹ تیر در گالری ریم به نشانی اهواز، ‌امانیه، خیابان خرم، انتهای کوچه خرد، پلاک ۳ برپاست.

گالری «آسمان» مشهد: نمایشگاه گروهی عکس «باهمستان» تا ۲۸ تیر در نگارخانه آسمان، حاشیه بلوار وکیل آباد، حدفاصل پارس و خیابان سرو برپاست.

«رزیدنسی ما» کرمان: نمایشگاه چیدمان بی‌تا رضوی تا ۳۱ تیر در رزیدنسی ما به نشانی کرمان، میدان مشتاق. انتهای کوچه مشتاقیه برپاست.

گالری «خانه هنر هارمونیک» کرج: نمایشگاه گروهی «خاطرات سبز» تا ۴ مرداد در گالری خانه هنر هارمونیک به نشانی کرج، غرب میدان استاندارد، مجتمع هارمونیک، طبقه دوم برپاست.

گالری «هان» شیراز: نمایشگاه گروهی «در حاشیه» تا ۲۷ تیر در گالری هان به نشانی انتهای خیابان عفیف آباد، نبش کوچه ١٩، ساختمان ١۵۶، زیرزمین برپاست.

«دوران معاصر» اصفهان: نمایشگاه آثار مهسا شهبازی با عنوان «خلوت کنج‌ها» تا ۵ مرداد در گالری دوران معاصر به نشانی چهارباغ بالا، ضلع جنوب شرقی چهارراه نظر، بن‌بست ۱۳(کیانجو)، پلاک ۵ برپاست.

گالری «اکنون» اصفهان: نمایشگاه گروهی «جنگ و چنگ» تا ۲۹ تیر در گالری اکنون برپاست. این گالری در خیابان خاقانی، کوچه افشین(۱۴)، بن‌بست حریر، پلاک ۹ قرار دارد.

«فضای هنری هشت چشمه» کاشان: نمایشگاه گروهی «سی سی» تا ۱۰ مرداد در فضای هنری هشت چشمه به نشانی کاشان، خیابان ملافتح‌الله، کوچه مفسر پنجم، پلاک۴۴ برپاست.

موزه گالری «دیدی» محمودآباد: نمایشگاه آثار کوروش ادیم با عنوان «آهستگی» تا ۳۱ تیر در موزه دیدی به نشانی مازندران، کیلومتر ۹ جاده محمود آباد-نور، ایزدشهر، مجتمع فرهنگی هنری دیدی برپاست.

گالری «موتورخونه» شیراز: نمایشگاه آثار محمود زینلی با عنوان «سربرآورد» تا ۲۷ تیر در گالری موتورخونه به نشانی بلوار مطهری، خیابان رادفر، کوچه ۲ برپاست.

«فیوز» کاشان: نمایشگاه آثارامیر کبیرنژاد با عنوان «مرزبان نامه» تا ۳ مرداد در گالری فیوز به نشانی کاشان، خیابان محتشم، کوچه ثابت(قدر ۱۶)، عمارت هفتم، شماره ۴۹، خانه منوچهری برپاست.

مکث  

نمایشگاه «موازی» در گالری راگادید گشایش می‌یابد

نمایش رنگ‌هایِ نامرئی و مینیاتورهای نوین به بهانه روزجهانی دوستی | گالری‌گردی در آخرین جمعه تیرماه
پوستر گالری موازی

نمایشگاه گروهی نقاشی، مجسمه سازی و چیدمان با عنوان «موازی» با کیوریتوری بهداد نجفی اسدالهی روز یکشنبه ۲ مرداد  ماه ۱۴۰۱ در مجموعه «راگادید» واقع در باشگاه انقلاب تهران گشایش خواهد یافت.

به گزارش همشهری آنلاین، دراین نمایشگاه آثار هنرهای تجسمی هنرمندانی چون مهدی اسماعیل زاده (هومان)، وحید امین، سعیده آرین، مینا بحرینی، رضا براتی، کامبیز برنجی، سحر خلجی، حسین خوش رفتار رودی، کیوان رحیمی نژاد، سینا سلطانیانی، صابر سلیمانی، محسن سلیمانی، سامان شادانلو (ایلخان)، مهرانگیز شفیعی، امیر حسین صدیق، پرستو عزیزی، مانی کومار، معراج گل زاده، پژمان متقیان، اردشیر میرمنگره، محسن ناصری و بهداد نجفی اسدالهی برای بازدید عموم علاقه مندان به نمایش در می‌آید.

کد خبر 691873

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha