دولت اسپانیا تصمیم گرفته است با اقدامی پیشگامانه با بحران انرژی و تورم مقابله کند؛ رایگان کردن استفاده از قطارهای شهری یکی از اهداف این کشور برای صرفه‌جویی در انرژی است.

مترو اسپانيا

به گزارش همشهری آنلاین، پدرو سانچز، نخست‌وزیر اسپانیا، بسته اقداماتی جدیدی را با هدف کاهش تورم فزاینده و بحران انرژی در کشورش اعلام کرد. بخشی از مفاد بسته دربردارنده این است که استفاده از قطارهای شهری در مسافت متوسط از اول سپتامبر تا سی‌ویکم دسامبر رایگان خواهد بود.

در اصل، این بسته شامل خدماتی است که توسط شرکت راه آهن Renfe اداره می‌شود و برای خطوطی مانند Cercanías مادرید و Rodalies بارسلونا اجرا می‌شود که مراکز شهری را به شهرهای اقماری خود متصل می‌کنند. خدمات مسافت متوسط نیز شامل قطارهایی است که شهرهای کوچک‌تر را به مراکز استانشان متصل می‌کنند و سفرهای کمتر از ۳۰۰ کیلومتر را پوشش می‌دهند.

سانچز تاکید کرده است که ترویج حمل‌ونقل عمومی یکی از اقدامات ضروری برای ارتقای صرفه‌جویی انرژی در شرایطی است که اوضاع اوکراین ممکن است محدودیت‌های بیشتری در عرضه گاز به اروپا ایجاد کند.

هدف دولت اسپانیا تشویق استفاده منظم از حمل‌ونقل عمومی است. به همین دلیل است که یک معافیت قابل‌توجه برای استفاده رایگان از خدمات قطار ذکر شده وجود دارد. این معافیت فقط برای دارندگان کوپن چند سفر و گذرنامه ماهانه اعمال می‌شود و برای بلیت‌های تکی رایگان نخواهد بود.

همچنین گذرنامه چندمنظوره مادرید که به مسافران اجازه سفر با مترو، اتوبوس‌های EMT و قطارهای شهری Cercanías را می‌دهد، شامل این طرح نخواهد بود. با این حال، در اوایل ماه جاری، مقامات تخفیف ۳۰ درصدی را برای بلیت اتوبوس و مترو شهری در نظر گرفته بودند.

سایر اقدامات اعلام شده توسط دولت اسپانیا، شامل یارانه‌های جدید برای پنل‌های خورشیدی و وسایل نقلیه الکتریکی و همچنین پاداش ایجاد جوامع انرژی‌محور است. شرکت‌های انرژی و بانک‌ها باید مالیات اضافی بر سود حاصل از تولید انرژی یا اخذ بهره در دوره ۲۰۲۴-۲۰۲۳ را بپردازند.

منبع: ایمنا

کد خبر 691630

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رحمان IR ۱۸:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    1 1
    جنگ اوکراین نون مارم گرون کرد چه برسه به بیلیط راستی حنگ اوکراین درسته؟ یا جنگ روسیه با اوکراین؟