محمد‌جواد پاینده: با گذشت پنج روز از جدایی قطبی از پرسپولیس همچنان نمی‌توان او را با عنوان سرمربی سابق این باشگاه یاد کرد.

 همچنان گمانه‌زنی‌های زیادی در خصوص احتمال بازگشت سرمربی پرسپولیس وجود دارد هرچند هیات مدیره و مدیرعامل باشگاه برای سرمربی ضرب الاجل 48 ساعته تعیین کردند و در پایان این مهلت افشین قطبی به ایران بازنگشت.

اخبار و شایعات در خصوص احتمال بازگشت سرمربی همچنان شنیده می‌شود. آخرین خبر از احتمال سفر مصطفوی و یا هدایتی به امارات حکایت داشت. گفته می‌شد مسئولان باشگاه پرسپولیس برای مذاکره با قطبی راهی دبی خواهند شد تا رضایت او را برای بازگشت جلب کنند.

موضوع بازگشت سرمربی پرسپولیس به ایران همچنان منتفی نیست اما او فعلا تمایلی به مذاکره در این مورد ندارد و در صورت دریافت پیشنهاد مناسب ممکن است به زودی در کشور دیگری مشغول به کار شود. در همین حال اخبار تایید نشده از احتمال مذاکره فدراسیون فوتبال با افشین قطبی و حضور این مربی در راس کادر فنی تیم ملی امید حکایت دارد. با این وجود قطبی و مدیربرنامه‌هایش این خبر را تایید نکردند.

قطبی عصر روز شنبه در دبی تماشاگر بازی پرسپولیس مقابل پیکان بود. او که با گذشت 5 روز از جدایی همچنان نسبت به تیم سابقش احساس تعلق می‌کند، ناکامی نیکبخت در به ثمررساندن پنالتی‌های پرسپولیس را باور نمی‌کرد.

قطبی، نیکبخت را به عنوان پنالتی‌زن اول تیم انتخاب کرد اما پنالتی‌زن تیم قطبی نتوانست اولین پیروزی افشین پیروانی را در لیگ رقم بزند و به خاطر  از دست دادن دو ضربه پنالتی در پایان مسابقه اشک ریخت. قطبی از این جهت خوشحال بود که بالاخره داوران برای پرسپولیس پنالتی گرفتند چراکه او معتقد است در زمان حضورش روی نیمکت، پنالتی‌های تیمش نادیده گرفته می‌شد.او دراین مورد به نزدیکانش گفت:«من رفتم، برای پرسپولیس پنالتی گرفتند.»

تداوم سکوت قطبی

قطبی همچنان تمایلی به مصاحبه ندارد و تاکید می‌کند که صحبت‌های او در شرایط موجود حاشیه‌های بیشتری ایجاد خواهد کرد. او در این مدت اخبار مرتبط با پرسپولیس را از طریق رسانه‌های ایرانی پیگیری کرده و همچنان نسبت به شرایط این تیم توجه ویژه‌ای نشان می‌دهد. شاید همین موضوع نشان‌دهنده تمایل قطبی به حضور مجدد در فوتبال ایران و همکاری با پرسپولیس باشد.

قطبی در گفت‌وگوی کوتاهی با همشهری در این مورد اظهار داشت: «من حرف‌های زیادی برای گفتن دارم اما حالا زمان مناسبی برای مطرح کردن این مسائل نیست. مشکلات زیادی وجود داشت و من نمی‌توانستم بمانم. هنوز هم در شرایطی نیستم که به بازگشت فکر کنم. حتی تمایلی به مصاحبه و صحبت در خصوص فوتبال ایران ندارم. فکر می‌کنم بهتر است مدتی قطبی از صحنه فوتبال ایران دور باشد. حتی در روزنامه‌ها و رسانه‌ها نباشد. من به این سکوت و آرامش در شرایط فعلی نیاز دارم.»

حمله به اتومبیل سرمربی

مهمترین علامت سئوال اما همچنان در خصوص علت جدایی سرمربی پرسپولیس باقی است. در این مدت اخبار و شایعات زیادی در خصوص دلایل جدایی قطبی مطرح شده که جدی‌ترین آنها نارضایتی او از جو حاکم بر فوتبال ایران، فشار رسانه‌ها و انتشار اخبار غیر‌واقعی بوده است.

مهمترین عامل جدایی قطبی حمله تعدادی از تماشاگران به اتومبیل او در پایان بازی با صبای‌قم بود. عوامل این حمله به صورت دقیق شناسایی نشدند اما سرمربی پرسپولیس پس از این اتفاق اطمینان پیدا کرد که برای ادامه کار در فوتبال ایران با مشکلات زیادی مواجه خواهد بود. او در بازگشت به فوتبال ایران نگران توطئه گروه خاصی بود و اعتقاد داشت عده‌ای به دنبال تخریب قطبی در این فصل خواهند بود.

سرمربی پرسپولیس هر اتفاقی را به همین مسائل مرتبط می‌دانست. او حتی حضور خودش در کمیته انضباطی را حاصل اتفاقات و جریانات پشت‌پرده می‌دانست و تاکید داشت گناهی نکرده که برای پاسخگویی به دادگاه فوتبال دعوت شده است.

محمود خوردبین هم پس از جدایی قطبی تاکید کرد که دعوت کمیته انضباطی از سرمربی پرسپولیس در روحیه او تاثیر زیادی داشته و با گذشت مدتی موجب جدایی قطبی از این باشگاه شده است.

در حقیقت افشین قطبی نسبت به تمامی اتفاقات،‌ ناکامی‌ها و حاشیه‌های تیمش نگاه متفاوتی دارد. او معتقد است عوامل خاصی در مشکلات و ناکامی‌های پرسپولیس تاثیرگذار بوده‌اند. از نگاه سرمربی پرسپولیس ائتلافی متشکل از مخالفان او در مقاطع گوناگون به پرسپولیس ضربه وارد کردند و موجب تخریب روحیه دی‌کارمو و مارکو شدند که در نهایت به جدایی این دو از پرسپولیس منجر شد.  قطبی پس از جدایی برزیلی‌ها از عملکرد مدیران باشگاه در این خصوص رضایت نداشت و معتقد بود باید با احترام به خواسته او، در جهت حفظ و تداوم همکاری با مربی و بازیکن برزیلی اقداماتی صورت می‌گرفت.

پرداختن برخی از رسانه‌ها به مسائل شخصی زندگی خانوادگی قطبی‌،‌ انتقادات فنی از عملکرد سرمربی پرسپولیس و انتقال اطلاعات خصوصی و اخبار درونی تیم به رسانه‌ها از جمله دیگر مواردی بود که موجب نارضایتی قطبی از شرایط فوتبال ایران و خصوصا باشگاه پرسپولیس شد. او معتقد بود این رفتارها در فوتبال حرفه‌ای به هیچ‌وجه قابل قبول و منطقی نیست.

مجموعه این اتفاقات و مشکلات پرسپولیس در فصل جاری «توهم توطئه» را در ذهن افشین قطبی به وجود آورده و او حالا معتقد است با وجود دشمنانش در فوتبال ایران شانسی برای موفقیت نخواهد داشت.

 بازگشت قطبی فعلا منتفی است

حاج‌باقر که به عنوان مدیر برنامه‌ها و نماینده حقوقی قطبی در ایران با وی همکاری داشت روز گذشته برخی اخبار منتشر شده در خصوص سرمربی سابق باشگاه پرسپولیس را تکذیب کرد. وی در گفت‌وگو با همشهری پیرامون آخرین وضعیت قطبی گفت: «‌من ساعتی پیش با ایشان صحبت کردم. طبق آخرین اطلاعاتی که دارم آقای قطبی فعلا تمایلی به بازگشت ندارند. من بعید می‌دانم فعلا چنین اتفاقی محقق شود. ایشان البته با هیچ کدام از اعضای کادر فنی و مسئولان یا بازیکنان باشگاه مشکلی ندارند. قطبی همیشه از دستیاران خودش تعریف می‌کرد و آنها را بهترین‌های تاریخ فوتبال ایران می‌دانست، با مسئولان باشگاه و مدیرعامل هم هیچ اختلافی نداشت.»

مدیر برنامه‌های قطبی در خصوص شایعه مذاکره مصطفوی با قطبی در دبی  و ‌موضوع حضور سرمربی سابق پرسپولیس در تیم ملی امید گفت: «من از حضور آقای مصطفوی در دبی و مذاکره با قطبی هیچ خبری ندارم. چنین موضوعی تا امروز مطرح نشده است. مسئله پیشنهاد تیم ملی امید و مذاکره با قطبی هم صحت ندارد و تا امروز چنین بحثی مطرح نبوده و به گوش من نرسیده است.»

وی در پایان پیرامون موضوع فسخ قرارداد و استرداد بخشی از مبلغ دریافتی از سوی قطبی گفت: «ما پیش از این هم اعلام کردیم که در این مسئله تابع مقررات هستیم و در نشستی با مسئولان باشگاه به این موضوع رسیدگی خواهد شد.»

کد خبر 69143

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز