مهمانی ۱۰ کیلومتری مردم تهران به مناسبت عید سعید غدیر، قبل از ساعت ۱۸ امروز در خیابان ولی عصر، حدفاصل چهارراه ولی‌عصر تا چهارراه پارک‌وی آغاز شد و هم‌اکنون ده‌ها هزار نفر از مردم پایتخت در این مهمانی شرکت کرده‌اند.

مهمانی غدیر

 به گزارش همشهری‌آنلاین، امروز، روز جشن غدیر است و خیابان ولیعصر(عج) حد از چهار راه ولیعصر تا پارک‌وی سرشار از نشاط، هیجان، ترانه‌خوانی و هیجان است. 

 جشن بزرگ مردم تهران با عنوان «مهمونی ۱۰ کیلومتری» به مناسبت عید غدیر از چهارراه ولیعصر تا چهارراه پارک وی دقایقی پیش آغاز شد و بناست تا ساعت ٢٢ ادامه یابد. البته به گفته ساسان زارع، سخنگوی ستاد مردمی این جشن قطعا این مهمانی فراتر این ساعت ادامه خواهد یافت.

این جشن، یک رویداد جمعی است که به همت گروه‌های مردمی و تسهیل گری برخی از نهادها برگزار می‌شود. در این میهمانی میزبان اصلی و میهمان‌های آن را مردم تشکیل می‌دهند و هیأت‌های مذهبی، مساجد، گروه‌های جهادی،‌گروه‌های خدماتی و گروه‌های سرود در طول مسیر چهارراه ولی‌عصر (عج) تا چهارراه پارک‌وی، موکب‌هایی با برنامه‌ها و رویکردهای مختلف برپا کرده‌اند.

در این مهمانی ۶۰۰ موکب مردمی بناست به مردم در قالب‌های مختلف خدمت‌رسانی کنند. دومیلیون پرس غذا و میان‌وعده برای پذیرایی از مردم تهران در این مهمانی تدارک دیده شده است و بناست ۱۱۰ هزار اسباب بازی میان کودکان توزیع شود.

همچنین ۴۰ مجموعه شهربازی در این مسیر برای کودکان تدارک دیده شده است تا در این عید بزرگ مسلمانان ساعاتی خوش را برای آنان رقم بزند. ۱۵۰ گروه سرود نیز در قالب ۷۰ استیج امروز اجرای برنامه خواهند داشت.

عوامل برنامه عصر جدید، خندوانه، میدون، مل مل، منم بچه مسلمان، رنگین کمان، خاله شادونه، عمو مهربان و سایر شخصیت‌های محبوب در این مراسم بزرگ حضور خواهند داشت.

در بخشی از این برنامه در قالب پویش هدیه اسباب بازی، رضا هلالی و محمد حسین پویانفر بناست در میدان ولیعصر با بچه‌ها سرود این پویش را همخوانی کنند.

مردم تهران در تیپ‌ها و طبقات مختلف این جشن را گرامی داشته‌اند و لحظه به لحظه به موج جمعیت افزوده می شود.  این نشان از همان شور و شوق و تپش‌های عاشقانه مردم به مولای متقیان، امام علی(ع) دارد که عبای متبرک پیامبر مهربانی‌ها، محمد(ص) در چنین روزی، هنگام بازگشت از حج به او رسید. 

بازی خانوادگی پاراگون را در همین حوالی سراغ داریم. بچه‌ها برای شرکت در این بازی در صف ایستاده‌اند. ۴ مهره قرمز و ۴ مهره آبی امتیازات مختلفی را نصیب بچه‌ها می‌کند. اگر کودک یا نوجوانی ۸ امتیاز کسب کند، یک ماشین اسباب‌بازی جایزه می‌گیرد. 

تصاویر | مهمانی ۱۰ کیلومتری تهرانی‌ها در روز غدیر در حال برگزاری است

تصاویر | مهمانی ۱۰ کیلومتری تهرانی‌ها در روز غدیر در حال برگزاری است

تصاویر | مهمانی ۱۰ کیلومتری تهرانی‌ها در روز غدیر در حال برگزاری است

تصاویر | مهمانی ۱۰ کیلومتری تهرانی‌ها در روز غدیر در حال برگزاری است

تصاویر | مهمانی ۱۰ کیلومتری تهرانی‌ها در روز غدیر در حال برگزاری است

تصاویر | مهمانی ۱۰ کیلومتری تهرانی‌ها در روز غدیر در حال برگزاری است

  

صدها هزار نفر به خیابان ولی‌عصر آمدند

جمعیت حاضر در خیابان ولیعصر بسیار افزایش پیدا کرده است طوری که می‌توان گفت صدها هزاران نفر در مسیر این مهمانی حضور دارند. جمعیتی که برای جشن گرفتن بزرگترین عید مسلمانان حاضر شدند.

ستاد مردمی برگزاری مهمانی ۱۰ کیلومتری اعلام کرد: با توجه به حضور بیش از ۲ میلیون نفر در مسیر مهمانی ۱۰ کیلومتری عید غدیر، اگر قصد شرکت در این مراسم را دارید و تاکنون در این مسیر قرار نگرفته‌اید، از مراجعه به خیابان ولی‌عصر خودداری کنید.

عکس‌ها: سیده پگاه رضازاده

کد خبر 691418

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 13
  • نظرات غیرقابل انتشار: 3
  • مریم IR ۰۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    13 3
    برنامه ریزی و مدیریت صفر. این همه راه رفتیم تا اونجا ولی از همون چهار راه ولیعصر برگشتیم. مردم رو کلافه و عصبی کرده بودن
  • IR ۰۸:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    8 4
    ماهم بخاطری بجه ها رفته بودیم ولی آخری شب ازید شدن
  • لیلا IR ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    10 5
    والانزذیک بودواسه یه قرمه سبزی دست وکمرم بشکونن بسیارهم بداخلاق بودن انگارمردم صدقه میخاستن بگیرن نه غذای جشن