مدیرکل منابع انسانی وزارت بهداشت درخصوص ماده ۱۷ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و مرخصی بارداری و زایمان بانوان با مزایای کامل توضیح داد.

سیف‌الله مرادی - مدیرکل منابع انسانی وزارت بهداشت

به گزارش همشهری آنلاین، سیف‌الله مرادی مدیرکل منابع انسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: طبق ماده ۱۷ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، به دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کشور و موسسات و سازمان‌های وابسته به وزارت بهداشت، نهادهای دولتی و بخش خصوصی ابلاغ شد تا با مرخصی ۹ ماهه تمام بانوان استخدامی و کارکنان همه بخش‌های دولتی و غیردولتی با مزایای کامل موافقت کنند.

بیشتر بخوانید: 

وی اظهار داشت: همچنین مادران باردار دوقلو و بیشتر نیز می توانند از ۱۲ ماه مرخصی با مزایای کامل برخوردار شوند و همه نهادهای مربوطه موظف به اجرای این ابلاغیه بوده و نباید خلاف آن را اجرا کنند.

مرادی تصریح کرد: مادران باردار می توانند ۲ ماه آخر بارداری را نیز به عنوان مرخصی استفاده کنند و اگر بخش خصوصی مدعی شود که مرخصی زایمان کارمندش موجب اخلال در کار می شود، هزینه این اخلال از سوی وزارت کار و رفاه اجتماعی پرداخت می شود و باید این بخش با مرخصی موافقت کند.

این مقام مسئول در وزارت بهداشت تاکید کرد: این قانون لازم الاجراست و اگر نهاد و سازمانی با مرخصی ۹ ماهه بارداری برای مادران یک‌قلو، مرخصی ۱۲ ماهه مادران ‌دوقلو و بیشتر و مرخصی ۲ ماه آخر بارداری موافقت نکند، با توجه به اینکه وزارت بهداشت متولی جمعیت و اجرای قانونی جوانی جمعیت بوده، به صورت نامه نگاری قابل رسیدگی از سوی متقاضی است.

کد خبر 691112
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خانواده

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha