رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: با توجه به عدم دریافت عوارض در بافت فرسوده، اضافه شدن یک طبقه اضافی در این مناطق درآمد و سودی برای شهرداری ندارد.

چمران

به گزارش همشهری آنلاین، مهدی چمران در حاشیه هفتاد و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه با وجود ساخت و سازهای صورت گرفته، بافت فرسوده نسبت به گذشته افزایش یافته است، اظهار کرد: این بافت اکنون به چهار هزار هکتار رسیده است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه امکان ساخت تا چهار طبقه در گذشته نیز وجود داشته است، تصریح کرد: با این وجود مشکلاتی در این زمینه وجود داشت و چون زمین‌ها ریزدانه هستند و امکان تامین شدن پارکینگ وجود نداشت، شرایط برای ساخت یک طبقه اضافی فراهم نبود.

بیشتر بخوانید: معاون شهردار: مشوق‌ افزایش طبق ۷۰ درصد اثر مثبت دارد

او افزود: یک طبقه اضافی باید در کمیسیون ماده پنج و شورای عالی معماری و شهرسازی مصوب شود و اگر اعلام شده که غیرقانونی است، باید بررسی و سپس تصویب شود. این طرح هنوز ابلاغ نشده است.

چمران با بیان اینکه افراد با ساخت سه طبقه مشکل دارند و به دنبال ساخت چهار طبقه هستند، یادآور شد: مشکل اصلی در بازسازی و عدم بازسازی قطعات است، برخی به ساخت اقدام می‌کنند و ناچار به عقب‌نشینی هستند و به این ترتیب کوچه‌ها دندانه‌ای می‌شوند و امکان ورود به پارکینگ در برخی واحدها سلب می‌شود.

او گفت: اگر ساخت و ساز به صورت محله ای و مجموعه‌ای ساخت و ساز انجام شود، مشکل تنگی کوچه‌ها، فضای سبز و پارکینگ نیز برطرف خواهد شد اما زمانی که مردم به صورت مجزا و تک به تک اقدام به ساخت کنند، مشکل ساز می‌شود. در بافت فرسوده عوارض اخذ نمی‌شود. این طرح درآمدی برای شهرداری ندارد، اما برای کسی که سه طبقه می‌سازد این اقدام عملی نیست و صرفه اقتصادی ندارد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به سوالی در خصوص واگذاری دو ورزشگاه امام رضا (ع) و شهید کاظمی به دو باشگاه پرسپولیس و استقلال گفت: حتما این واگذاری باید فرایند قانونی خود را طی کند و با مصوبه شورای انجام شود. پیگیری‌های ما حاکی از این است که وزارت ورزش در قبال این واگذاری‌ها زمینی را آماده کرده که با شهرداری تهاتر کند ولی باید قیمت‌گذاری و بررسی‌های لازم انجام شود و در نهایت پس از انجام فرایند قانونی این کار عملیاتی شود.

کد خبر 691105
منبع: خبرگزاری شهر

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha