رئیس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت درباره تزریق واکسن‌های تاریخ‌گذشته که خبر آن در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود، توضیح داد.

واكسن كرونا

به گزارش همشهری آنلاین، محسن زهرایی رییس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر واکسن های آسترازنکای مورد استفاده در کشور تا ۴ روز دیگر یعنی ۱۷ جولای / ۲۶ تیر تاریخ انقضا دارند و به هیچ عنوان واکسن تاریخ‌گذشته در ایران تزریق نخواهد شد.

به گفته وی تاریخ انقضای واکسن یکی از ملاک‌های عملکرد آن در سیستم بهداشتی و درمانی کشور است و سازمان غذا و دارو بر اساس مستندات درج‌شده بر روی ویال های واکسن مجوز مصرف در کشور را خواهد داد. تولیدکننده مستندات واکسن تولیدی را بر اساس شماره سریال واکسن ارائه و تاریخ های انقضا بر روی لیبل درج می شود.

او گفت: در حال حاضر میزان واکسن های خارجی مانند آسترازنکا رو به پایان است و فعلا وارداتی نخواهیم داشت. مگر اینکه پس از انجام ارزیابی ها برای مسافران خارجی تعداد محدودی واکسن بر اساس برنامه‌ریزی های انجام‌گرفته وارد کنیم.

زهرایی گفت: واکسن هایی که در مراکز مورد استفاده قرار می گیرد، تاریخ انقضای آن در سامانه به ثبت رسیده است. واکسن مانند سایر فرآورده های دارویی دارای تاریخ تولید و انقضا است. واکسنی که تاریخ انقضای آن گذشته باشد، به هیچ عنوان قابلیت مصرف ندارد.

کد خبر 690481
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
    1 0
    همش حمله و تخریب.حالا اگه امحا میکردند باز حمله میکردند که اینها الکی به بهانه که تاریخش گذشته امحا میکنن تا دوباره به قصد خرید یه پولی بزنن به جیب.بماند که مگه قبلا نمیگفتید آب مقطر میزنن به مردم،اینجا کردیدش واکسن.