بیش از ٣٠ موسسه و ٣٠ خانه قرآنی در محدوده جنوب و جنوب غرب تهران فعالیت دارند که علاقه‌مندان به تلاوت و روخوانی کلام الله می‌توانند از برنامه‌های آموزشی آنها استفاده کنند. در گزارش زیر با فعالیت تعدادی از آنها آشنا می‌شوید.

رابعه تیموری

به گزارش همشهری آنلاین، موسسه قرآنی امام هادی (ع) در منطقه ١٨ تهران قرار دارد که از ٢٠ سال پیش با همکاری مسجد امام هادی (ع) فعالیت می‌کند. در این موسسه علاوه بر کلاس‌های آموزشی قرآن، مجمع قاریان کشوری و استانی و مجمع قاریان نوجوان برگزار می‌شود.

آموزشگاه قرآنی «پویان مسجد النبی (ص) » واقع در شهرک پاسداران در محدوده منطقه ٢١ با مدیریت «عبدالله عبدی» هم از دیگر موسسه‌های فعال به شمار می‌رود که علاوه بر حفظ و مفاهیم، ترجمه وتفسیر قرآن هم آموزش داده می‌شود.

خواندنی‌های بیشتر را اینجا دنبال کنید

اما آموزشگاه قرآنی «ره رضوان سینا» به مدیریت «صفیه فرزندی» با بیش از ٦٠٠ عضو واقع در تهرانپارس یکی از فعال‌ترین آموزشگاه‌های قرآنی به شمار می‌رود که محافل قرآنی متنوعی با حضور قاریان بین‌المللی در آنجا برگزار می‌شود.

 در این خانه‌ها تلاوت کلام وحی را بیاموزید

اگر دوست دارید علاوه بر روخوانی و قرائت قرآن به مفاهیم عمیق قرآن توجه و تفکر کنید می‌توانید در کلاس‌های موسسه فرهنگی قرآن و عترت «مشکات طاها» واقع در خانی آباد ثبت نام کنید.

آموزشگاه قرآنی «آل یاسین» واقع در خیابان خیام هم از جمله موسساتی است که برای ایجاد علاقه و انگیزه در کودکان، مفاهیم قرآنی را با شیوه‌های قصه و بازی به کودکان آموزش می‌دهد.

موسسه قرآنی «ریان» از دیگر موسسه‌های قرآنی است که برای آقایان و خانم‌ها کلاس‌های آموزشی قرآن برگزار می‌کند این موسسه در محدوده استاد معین قرار دارد.

موسسه‌های قرآنی «میقات القرآن»، «احسن الحدیث» و «عرفان القرآن» هم از جمله موسسه‌های فعال قرآنی به شمار می‌روند که علاقه‌مندان به آموزش قرآن در این مراکز آیات وحی را یاد می‌گیرند.

 در این خانه‌ها تلاوت کلام وحی را بیاموزید

موسسه قرآنی امام رضا (ع) واقع در محدوده سی متری جی در منطقه ٩ یکی از موسسه‌هایی است که مدیر آن تلاوت قرآن را در جلسات خانگی منزل پدریش آموخت. «حاتم رجبی» مدیر این موسسه حالا خود بیش از صد قرآن‌آموز دارد و بسیاری از حافظان و قاریان قرآن زمانی شاگرد وی بودند. رجبی می‌گوید : « ساختمان موسسه خانه‌ای صد متری در سه طبقه است که با تصمیم من وپدر و برادرم وقف آموزش قرآن شد. این خانه همان خانه‌ای است که وقتی کوچک بودم در آن جلسات قرآن برگزار می‌شد و از سال ٩١ ١٣به عنوان موسسه قرآنی امام رضا (ع) ثبت شد. »

در موسسه قرآنی امام رضا (ع) آموزش به آرامی و با دقت انجام می‌شود و بر خلاف برخی موسسه‌های قرآنی حفظ یک‌ساله قرآن ندارند، چرا که مدیر این موسسه معتقد است در حفظ یک‌ساله فشار و استرس بسیاری بر قرآن‌آموز وارد می‌شود. آیات قرآن وقتی به آرامی و با تفکر خوانده و حفظ شوند، در حافظه ماندگار می‌شود. »

کد خبر 690404

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha