تئاترها و تماشاخانه‌های تهران از ۱۷ تیر محل اجرای نمیاش‌های جدید هستند.

شکوفه های گیلاس

به گزارش همشهری آنلاین، در تئاترشهر، تماشاخانه‌های دا، ملک، سپند و سالن استاد انتظامی‌خانه هنرمندان، نمایش‌های جدیدی اجرایشان را شروع خواهند کرد.

شکوفه‌های گیلاس و خرده جنایت‌های زن و شوهری | برنامه تئاترهای تهران برای آخر هفته

شکوفه های گیلاس این بار در سالن اصلی تئاترشهر

نمایش «شکوفه‌های گیلاس» به نویسندگی و کارگردانی سید محمد مساوات که پیش از این در تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه بود، بعد از پایان یافتن اجراها از پنجشنبه ۳۰ تیرماه در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر میزبان مخاطبان تئاتر خواهد بود.

در این نمایش که بعد از پایان زودتر از موعد نمایش پروین در سالن اصلی تئاتر شهر اجرا می‌شود، رومینا مومنی و حامد رسولی به عنوان بازیگر حضور دارند. داود ونداده مدیرتولید، میلاد آریانفر مدیر اجرا، احسان معجونی، شایان افشردی مشاور کارگردان، سید مهدی موسوی تبار طراح صحنه، شیما میرحمیدی طراح لباس، فرهاد فزونی طراح گرافیک، بامداد افشار و آرش والی موسیقی و طراحی صدا، علی فی طراحی تصاویر، سارا اسکندری طراح گریم، علی کوزه گرطراح نور، مهرداد متجلی عکس، محمددارآفرین مدیر صحنه، امیرحسین سیر دستیار طراح نور، فائزه سلطانی مجری گریم دیگر عوامل نمایش هستند.

سید محمدمساوات از جمله نویسندگان و کارگردانان شناخته شده تئاتر است که در سال‌های اخیر نمایش‌های متعددی از جمله «بیگانه درخانه»، «قصه ظهر جمعه»، «بیضایی» «بی پدر»، «این یک پیپ نیست»، «راست پنجگاه»، «یافت آباد»، «بازیخانه قیاس‌الدین مع الفارق»، «زیدان»، «این روبان سیاه»، «ارتش میرزا ملکم خان خانبلوکی»، «عکس اتفاق عزیز»، «خانه وا ده»، «قرب آن گاه»، «آقای بکت سکسکه فراموش نشود»، «زیدان» را نوشته و کارگردانی کرده است.

شکوفه‌های گیلاس و خرده جنایت‌های زن و شوهری | برنامه تئاترهای تهران برای آخر هفته

«تَب» در تالار قشقایی

با پایان گرفتن اجرای نمایش «بی چرا زندگان» از روز جمعه بیست و چهارم تیرماه نمایش «تب» در تالار قشقایی مجموعه تئاتر شهر اجرای خود را آغاز می‌کند.

نویسنده این نمایش والاس شان است که رویا کاکاخانی آن را کارگردانی کرده و نادر فلاح در آن بازی می‌کند.

نمایش «تب» روایت گر بخشی از زندگی مردی است که در یک شرایط اقتصادی و فرهنگی خوب رشد کرده و بزرگ شده است، اما اتفاقی بر او تاثیر گذاشته و و باعث می‌شود تا دیدگاهش نسبت به زندگی، نقش و جایگاهش در وضعیت و شرایط اقتصادی جهان وارد شرایط و نگاه متفاوتی شده و به این بیاندیشد که اصلاً می‌تواند بر شرایطی مانند فقر اثر داشته باشد یا خیر؟

شکوفه‌های گیلاس و خرده جنایت‌های زن و شوهری | برنامه تئاترهای تهران برای آخر هفته

شبیه‌خوانی نسوان در کارگاه نمایش

نمایش «مجلس شبیه خوانی نسوان» به کارگردانی نسیم مقدم و ارغوان راستی از دیروز چهارشنبه ۲۲ تیرماه در کارگاه نمایش تئاتر شهر به صحنه رفته است.

در این نمایش شادی دهقان، ارغوان راستی، آیدا رضایی، تیام کریمائی، نسیم مقدم به عنوان بازیگر حضور دارند.

در خلاصه داستان  نمایش «مجلس شبیه خوانی نسوان» آمده است: چند زن به قصد با سواد کردن زنها در صد سال پیش دور هم جمع شده اند آنها برای تامین مخارجشان ترتیب اجرای نمایشی را می‌دهند. اما ممنوعیت حضور زنان در تئاتر آن دوران، باعث اتفاقاتی می‌شود.

مسعود الله دادی مشاور کارگردانی و طراح تعزیه، تیام کریمی‌طراح لباس، شاهین رحمانعلی طراح نور، نسیم مقدم طراح صحنه، احمد مالکی طراح پوستر و بروشور،   علیرضا امانی دستیار کارگردان، ترمه فرهمند پویا مدیراجرایی، اردوان امیری نوازنده سازهای کوبه ای، آیناز راثی نوازنده قانون، صدف مطلوبی عکاس، حنیف سلطانی روابط عمومی، صالح صاحب الداری ساخت تیزر و موشن دیگر عوامل اجرایی این اثر نمایشی هستند.

تماشاخانه دا و «خرده جنایت‌های زن و شوهری»

نمایش «خرده جنایت‌های زن و شوهری» به کارگردانی فرشید هدی از ۱۹ تیر ماه در تماشاخانه دا روی صحنه رفته است.

«خرده جنایت‌های زن و شوهری» به نویسندگی اریک امانوئل اشمیت، ترجمه شهلا حائری و کارگردانی فرشید هدی ۳۱ تیر ساعت ۱۷ در تماشاخانه دا به صحنه می‌رود.

در این نمایش آتنا ارزی و علی اکبر اعتماد مقدم به ایفای نقش خواهند پرداخت.

شکوفه‌های گیلاس و خرده جنایت‌های زن و شوهری | برنامه تئاترهای تهران برای آخر هفته

توران‌دخت برشت در سالن سپند

نمایش «توران‌دخت» کاری مشترک از نسیم ادبی و ندا شاهرخی از ۱۹ تیر ساعت ۲۱ در سالن شماره یک سپند روی صحنه می‌رود.

«توران‌دخت» حاصل کارگاه ایده تا اجرای موسسه‌ بین‌المللی فانوس هنر پارس است که تلاش داشته تا برای اولین بار این اجرا و متن را در کشور روی صحنه ببرد.

نمایش «توراندخت» نوشته برتولت برشت یک اثر کمدی است که در گروه تئاتر اجتماعی- سیاسی جای می‌گیرد و در آن به نقد ساختارهای قدرت در امپراتوری چین می‌پردازد. همچون آثار دیگر برشت این اثر هم نگاهی نقادانه و آگاهی بخش به جامعه دارد، چرا که برشت معتقد بود که ضرورت اجرای تئاتر ایجاد آگاهی است. در این اثر مانند تمام آثار برتولت برشت موسیقی و آواز جایگاه ویژه‌ای دارد که در اجرای این نمایش‌نامه سعی شده به خوبی پرداخته شود.

عزیز تبیان، شکیبا معتضدی، سهراب صمیمی، رایحه پاشا، دانیال محمدی، طناز نشاط، دریا ملکی، صبا خراسانی، هدیه میری، پیام میر مصطفی، سجاد طاهری، شبنم خاتون حسینخانی، مسعود قدیمی، ساغر کیان، النور ترابی بازیگران این اثر هستند.

همچنین محمود حسینی زاد مترجم، کاوه عیدی موسیقی، موسسه بین المللی فانوس هنر پارس تهیه کننده، صدف محسنی طراح حرکت، سجاد طاهری، رسول محمدی دستیار کارگردان، شبنم‌خاتون حسینخانی گریم، النور ترابی منشی صحنه، کاوه عیدی و النور ترابی نوازندگان، نعیمه شاهرخی اجرای لباس، مونا مقدم عکاس ویدئو آرتیست، مشاور رسانه ای زهرا سیف اله آهی و مهدی سربازی روابط عمومی‌این نمایش را بر عهده دارد.

نمایش «توران‌دخت» ساعت ۲۱ به مدت ۷۵ دقیقه در سالن شماره یک تماشاخانه سپند اجرا می‌شود.

کرونا نمایش «پروین» با بازی امین زندگانی و نرگس محمدی را متوقف کرد

پیشنهادهایی برای دیدن تئاتر در تعطیلات | از دیو و دلبر تا زنی با دو چهره

اتاق هملت را در خانه هنرمندان ببینید

نمایش «اتاق هملت» از ۱۷ تیر به کارگردانی بابک محمودزاده در تماشاخانه استاد انتظامی‌خانه هنرمندان ایران به صحنه می‌رود. متن این نمایش را بابک محمودزاه نوشته و تا ۱۳ مرداد ساعت ۱۹ در تماشاخانه استاد انتظامی‌خانه هنرمندان ایران روی صحنه می‌رود. این نمایش برداشتی از نمایشنامه «هملت» نوشته ویلیام شکسپیر است.

بابک محمودزاده پیش از این نمایش «اختلال» را به صحنه برده و در آثاری همچون «خون به پا می‌شود»، «پرونده مختومه»، «فهرست مردگان» و... به ایفای نقش پرداخته است.

شکوفه‌های گیلاس و خرده جنایت‌های زن و شوهری | برنامه تئاترهای تهران برای آخر هفته

شکوفه‌های گیلاس و خرده جنایت‌های زن و شوهری | برنامه تئاترهای تهران برای آخر هفته

«خانه خراب» در تماشاخانه ملک 

نمایش خانه خراب هم به نویسندگی رضا دادویی، کارگردانی محمدرضا پورحکیمی‌ از ۱۹ تیر ماه در تماشاخانه ملک روی صحنه رفته است.

امیرکاوه آهنین‌جان، محمدهادی عطایی، ندا مقصودی، سیروس همتی، ناصر علی پاشا (عاشوری)، سیدرضا علوی، امید رهبر، الهه حسینی و رضا دادویی بازیگرانی هستند که به ترتیب ورود به صحنه در این نمایش نقش‌آفرینی می‌کنند. همچنین بازی‌یاران نمایش: علی شیرپی، پرستو ایزدی‌پناه، دانیال کریمی، شادی آقایی و بردیا قادریان‌دهکردی هستند.

در خلاصه داستان نمایش آمده است: اوضاع ایران به هم ریخته است. مردم کوچه و بازار اعتصاب کرده‌اند. کلنل لیاخوف با قشون روس، مجلس را به توپ بسته است. قزاق‌ها به دنبال کشتن مشروطه‌چی‌ها هستند. در این میانه حاجی جبار بدنبال منافع خویش است و...

رضا دادویی دراماتورژ و مشاور کارگردان، میلاد دبیری مجری طرح، ماریا حاجیها طراح گریم، علی ساسانی‌نژاد طراح صحنه و نور، هلیا شکری طراح لباس، فرشاد فزونی طراح صدا و موسیقی، امیر رجبی طراح گرافیک، کیمیا ذاکری دستیار کارگردان، میلاد بهشتی عکاس، مصطفی داودآبادی عکاس و فیلمبردار پشت صحنه، شقایق فرشته مدیر روابط‌عمومی‌و تبلیغات و محمدرضا پورحکیمی‌تهیه‌کننده نمایش «خانه خراب» هستند.

کد خبر 690272

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha