شرکت نیکون تصمیم گرفته به جای ساخت دوربین‌های SLR، بر دوربین‌های بدون آینه تمرکز کند.

عکاسی

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از وب‌سایت روزنامه نیهون کیزای ژاپن، شرکت دوربین‌سازی نیکون ژاپن تولید دوربین‌های حرفه‌ای SLR خود را دیگر ادامه نمی‌دهد. در حقیقت، رقابت فزاینده دوربین‌های گوشی‌های هوشمند بر صنعت مخصوص دوربین‌سازی اثر می‌گذارد. سازنده دوربین ژاپنی نیکون می‌خواهد بر روی مدل‌های جدید دوربین‌های بدون آینه تمرکز کند و دوربین نیکون مدل D۶ DSLR آخرین سری SLRهای نیکون خواهد بود. دوربین‌های بدون آینه انقلابی در صنعت دوربین‌سازی طی یک دهه گذشته به راه انداخته‌اند. علاوه بر این، دوربین‌های گوشی‌های هوشمند با توانایی بیشتری ظاهر می‌شوند و مصرف‌کنندگان عمومی دیگر به خرید دوربین جداگانه احساس نیاز پیدا نمی‌کنند.

یک دوربین SLR (تک لنز رفلکس) از مجموعه‌ای از قطعات مکانیکی و آینه‌ها برای نشان دادن تصویر از طریق لنز یا از طریق چشمی (عدسی سردوربین) به بالا، استفاده می‌کند. دوربین‌های بدون آینه از آن‌جایی‌که مکانیکی نیستند، مانند شاترهای SLR باز و بسته نمی‌شوند. به‌علاوه، آنها می توانند سریع‌تر عکس گرفته و تصاویر را با سرعت‌ بیشتری از دوربین های SLR مشابه، پردازش کنند.همچنین این دوربین‌ها جمع‌وجور تر بوده و فضا و حجم کمتری می‌گیرند. طبق گزارش انجمن دوربین و محصولات تصویربرداری ژاپن، در سال ۲۰۲۰، فروش دوربین‌های بدون آینه  به میزان  ۲.۹۳ میلیون دستگاه بوده و از تعداد فروش دوربین‌های SLR به میزان ۲.۳۷ میلیون پیشی گرفته بود.

همچنین انتظار است دیگر غول دوربین‌سازی یعنی کانن نیز تولید دوربین های  SLR خود را در چند سال آینده متوقف کند. همچنین در روزنامه نیهون کیزای نوشته شده که دوربین‌های نیکون در حال شکست خوردن در رقابت و بازار نسبت به گوشی‌های هوشمند هستند که به طور فزاینده‌ای از دوربین‌های قدرتمند بهره می‌برند. حالا نیکون هم  قصد دارد با ارائه محصولاتی با ویژگی‌های منحصر به فرد، آنها را شکست دهد.

 دوربین های بدون آینه  نیمی از درآمد نیکون را  در مقابل ۳۰ درصد مختص دوربین‌های SLR به خود اختصاص داده‌اند. نیکون ۱۷۸.۲ میلیارد ین ژاپن (حدود ۱.۳ میلیارد دلار) از صنعت تصویربرداری درآمد داشته است و تولید و توزیع دوربین‌های SLR نیکون فعلا ادامه خواهد داشت.

کد خبر 690219

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha