گروه اقتصادی: در شرایطی که تنها 11 روز به زمان اتمام تمدید دوره سوم اعطای وام‌های 18 میلیون تومانی خرید مسکن باقی نمانده است، یک مقام آگاه در اداره برنامه‌ریزی بانک مسکن خبر احتمال تمدید مجدد اعطای این وام را برای چهارمین دوره اعلام کرد.

وی با اشاره به اینکه  یک سال از زمان اعطای این  وام می‌گذرد، اظهار کرد: هم‌اکنون مسئولان بانک در حال بررسی این موضوع هستند که از یک سو آیا منابع کافی برای اجرای مجدد این طرح در اختیار بانک هست یا خیر و آیا اعطای این وام توانسته است تأثیر مثبتی در رونق بازار مسکن داشته باشد.
وی در پاسخ به همشهری مبنی بر اینکه دقیقاً چه زمانی مشخص خواهد شد که اعطای این وام مجدداً برای 3 ماه دیگر تمدید می‌‌شود یا نه، اظهار کرد: تا پایان هفته جاری دقیقاً وضعیت اعطای مجدد این وام مشخص می‌شود.
این مقام آگاه در عین حال گفت: پرداخت 6 میلیون تومان وام بدون سپرده‌گذاری نیاز به منابع مالی دارد. خوشبختانه تاکنون برای تأمین این منابع با مشکل مواجه نشده‌ایم و در این راستا تلاش می‌کنیم تا جایی که می‌توانیم پرداخت این وام را ادامه دهیم.
وی در خصوص میزان استقبالی که تاکنون از این وام شده است، نیز اظهار کرد: گزارش‌های رسیده  از وضعیت اعطای این وام تاکنون حاکی از استقبال خوب متقاضیان بوده است .
وی تأکید کرد: با اعطای این وام تقاضا برای خرید مسکن افزایش یافته است که این امر خود زمینه‌ساز بالا رفتن تولید و ساخت و ساز شده است.
این مقام بانک مسکن همچنین خاطرنشان کرد: از مورخ 10/05/84 تا 15/07/85 تعداد وام‌های  پرداختی فوق بالغ بر 205 هزارو 478 فقره بوده است.
وی گفت: جمعاً 24 هزارو 611 میلیارد ریال در این راستا وام به متقاضیان پرداخت شده است.
وی در پاسخ به اینکه آیا میزان بازپرداخت اقساط این وام مشخص شده است نیز افزود: از آنجایی که تمامی منابع به مجموعه صندوق بانک واریز می‌شود، لذا تعیین رقم دقیق بازپرداخت‌ها با احتساب سود وام‌‌ها که جزو درآمدهای بانک محسوب می‌شود، کار بسیار دشواری است.
به گزارش همشهری، هم‌اکنون نرخ سود تسهیلات خرید مسکن با سپرده‌گذاری «12میلیون تومان» 13 درصد با بازپرداخت 12 تا  18 ساله است.
نرخ سود تسهیلات بدون سپرده‌گذاری هم « 6 میلیون تومان »14 درصد با مدت بازپرداخت 7 سال است.
نحوه بازپرداخت تسهیلات یاد شده  هم به 2 روش ساده یا ترکیبی (ساده یا پلکانی)  به انتخاب متقاضی دریافت تسهیلات است.
کد خبر 6901

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز